Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång...
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17   >>
12 besök senaste veckan (129875 totalt)
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



Fint där Svensson
Inredning ur --> bur.. Du har ju gott om tid till premiären

_________________
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Börjeson skrev:
Fint där Svensson
Inredning ur --> bur.. Du har ju gott om tid till premiären


Suget är stort! Kan ju dock inget om å svetsa... Fast det som sätter mest stop e väll att jag vill ha helbur isåfall... och som jag fattat det så går det inte att besikta bilen för vanlig väg då?
Har även en del annat som måste hinnas med, göra klart golv reparationen (slipa lacka och monterat tillbaka lite saker under), byta lite bussningar i fram samt ordna bromskylningen... i min värld så behövs det typ ½år för att klara det

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



E.Svensson skrev:
Börjeson skrev:
Fint där Svensson
Inredning ur --> bur.. Du har ju gott om tid till premiären


Suget är stort! Kan ju dock inget om å svetsa... Fast det som sätter mest stop e väll att jag vill ha helbur isåfall... och som jag fattat det så går det inte att besikta bilen för vanlig väg då?
Har även en del annat som måste hinnas med, göra klart golv reparationen (slipa lacka och monterat tillbaka lite saker under), byta lite bussningar i fram samt ordna bromskylningen... i min värld så behövs det typ ½år för att klara det


Tur de finns skruvade varianter Går att plocka i och ur under en blinkning
Klurat färdigt på bromsskylningen?

_________________
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Börjeson skrev:
E.Svensson skrev:
Börjeson skrev:
Fint där Svensson
Inredning ur --> bur.. Du har ju gott om tid till premiären


Suget är stort! Kan ju dock inget om å svetsa... Fast det som sätter mest stop e väll att jag vill ha helbur isåfall... och som jag fattat det så går det inte att besikta bilen för vanlig väg då?
Har även en del annat som måste hinnas med, göra klart golv reparationen (slipa lacka och monterat tillbaka lite saker under), byta lite bussningar i fram samt ordna bromskylningen... i min värld så behövs det typ ½år för att klara det


Tur de finns skruvade varianter Går att plocka i och ur under en blinkning
Klurat färdigt på bromsskylningen?


Hehe, jo men dom kostar därefter. Vad jag förståt så är det 20k som gäller då? Ne får klara mig en säsong till utan bur. (behöver ju inte stoppa tillbaka inredningen för det )

Nja, ska riva ner lite innerskärmar och byta (kördes sönder på säsongens sista varv...) Sen får vi se... tänkte kolla först hur mycket jobb det kan tänkas vara att modda dit de utan att beställa en massa dyra kolfiberprylar från staterna.. (letar efter en "snål-smajli" men hittar ingen)

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Hej Erik!
Det var blygsamma uppdateringar du bjöd på över vad som gjorts under vintern Har bakvagnen varit nere? Vore kul med bilder i så fall.

Angående skruvbur. Riktigt så dyra är dom inte. Tror det blir ungefär samma som att svetsa en egen i slutändan (nästan iaf). En fia-certad Wiechers fullbur går på ca 10 plus moms. +- några tusen beroende på design. Man brukar kunna göra vissa val om man t.ex vill ha dubbla dörrsträvor och X i taket.

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
frapp skrev:
Hej Erik!
Det var blygsamma uppdateringar du bjöd på över vad som gjorts under vintern Har bakvagnen varit nere? Vore kul med bilder i så fall.

Angående skruvbur. Riktigt så dyra är dom inte. Tror det blir ungefär samma som att svetsa en egen i slutändan (nästan iaf). En fia-certad Wiechers fullbur går på ca 10 plus moms. +- några tusen beroende på design. Man brukar kunna göra vissa val om man t.ex vill ha dubbla dörrsträvor och X i taket.


Tyckte jag tog massvis med bilder... men så här efteråt blev det knappt några bakvagn, tank, kardan... ja typ det mest undertill har fortfarande kvar att slipa och lacka invändigt... kan bjuda på lite bilder som e under bilen... vissa saker såg jag är fotograderade innan det är färdigsvetsat...

Här e dom jag hade i telefonen nu allafall


Klicka för större bilder!


Ok, ja då kanske man skulle försöka skrapa ihop pengar till en bur... är det Wiechers man handlar av direkt eller ska man gå genom någon återförsäljare?

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Peo.K
Lidköping
Här sen Jan 2011
Inlägg: 715



Jag håller på med ett M3 E46 bygge just nu som skall stå klart inom kort och jag har har köpt en hel del grejer av Christian på Raeder Motorsport i Nurburg, Jag köpte min bur därifrån och leveranstid/pris var helt okej!




E.Svensson skrev:
frapp skrev:
Hej Erik!
Det var blygsamma uppdateringar du bjöd på över vad som gjorts under vintern Har bakvagnen varit nere? Vore kul med bilder i så fall.

Angående skruvbur. Riktigt så dyra är dom inte. Tror det blir ungefär samma som att svetsa en egen i slutändan (nästan iaf). En fia-certad Wiechers fullbur går på ca 10 plus moms. +- några tusen beroende på design. Man brukar kunna göra vissa val om man t.ex vill ha dubbla dörrsträvor och X i taket.


Tyckte jag tog massvis med bilder... men så här efteråt blev det knappt några bakvagn, tank, kardan... ja typ det mest undertill har fortfarande kvar att slipa och lacka invändigt... kan bjuda på lite bilder som e under bilen... vissa saker såg jag är fotograderade innan det är färdigsvetsat...

Här e dom jag hade i telefonen nu allafall


Klicka för större bilder!


Ok, ja då kanske man skulle försöka skrapa ihop pengar till en bur... är det Wiechers man handlar av direkt eller ska man gå genom någon återförsäljare?

_________________
Per-Otto Kent
BMW M4 G82 "Clubsport"
Megane Trophy 300 Raeder Motorsport
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Bra jobbat Erik!

_________________
Janne Ström
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Kontakta wiechers direkt är mitt förslag. Det gjorde jag iaf.

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Var karossen kaputt? Mycket å laga?
Det finns säkert många bra ställen att handla på. BEhöver du tips om hur du beställer en Wiechers så kan jag eller blixt hjälpa dig reda ut begreppen.

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
frapp skrev:
Var karossen kaputt? Mycket å laga?
Det finns säkert många bra ställen att handla på. BEhöver du tips om hur du beställer en Wiechers så kan jag eller blixt hjälpa dig reda ut begreppen.


Typ... Inga sprickor men bmws punktsvetsar hade gett upp på ganska många ställen... Så nu har jag typ helsvetsad kaross från bakvagnen och bak

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Intressant att se en bil som vad man kan se av bilderna tidigare fått förstärkningsplåtarna installerade vid själva subframe infästningarna och sedan spruckit på flera andra ställen.
Tror inte jag sett en i Sverige med så mycket sprickor förut.

Ser ut som att de som monterat förstärkningarna undertill inte har gjort det invändiga i bagaget.

Har din bil gått länge med coils eller mkt bana eller så?

Mvh Peter

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
ScratcH
Gbg
Här sen Okt 2004
Inlägg: 381



Tråkigt att se alla skador som uppstått och intressant som Wärhner nämner kring förstärkningsplåtarna.
Ska själv riva bakvagnen inom kort på min m3 och det känns som man kan få en tråkig överraskning där...

Lycka till nu med åtgärdandet

/Jonas

_________________
Jonas Sommar
E46 M3 Laguna Seca
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91393
E30 M3 Lysholm Såld
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=24539&
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Det kan man kalla dynamisk sportbakvagn som är väldigt följsam i blött väglag?



Det blir ju bra nu iaf!

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Wärhner skrev:
Intressant att se en bil som vad man kan se av bilderna tidigare fått förstärkningsplåtarna installerade vid själva subframe infästningarna och sedan spruckit på flera andra ställen.
Tror inte jag sett en i Sverige med så mycket sprickor förut.

Ser ut som att de som monterat förstärkningarna undertill inte har gjort det invändiga i bagaget.

Har din bil gått länge med coils eller mkt bana eller så?

Mvh Peter


Finns garanterat fler, men dom vågar väl inte berätta det lika öppet som jag gör när jag pratade med BMW var dom inte ett dugg förvånade...

Förstärkningen på insidan är ju egentligen ingen förstärkning... Är ju bara det att man ska kapa upp där för att svetsa plattorna bättre...

Har kört bilen typ 400 mil på bana med rdäck, hälften med coilovers.

Det är ju faktiskt inga direkta sprickor... BMW har valt att lägga små små punktsvetsar med typ 1dm avstånd vid alla skarvar, det är dessa som fläkt upp. Men nu är allt helsvetsatt så nu jävlar

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
ScratcH skrev:
Tråkigt att se alla skador som uppstått och intressant som Wärhner nämner kring förstärkningsplåtarna.
Ska själv riva bakvagnen inom kort på min m3 och det känns som man kan få en tråkig överraskning där...

Lycka till nu med åtgärdandet

/Jonas


Min hade gått 8k mil när förra ägaren satte dit förstärkningarna, då var det inga sprickor heller. Bilen hade inte rullat något på bana med rdäck då.
Så om din bil aldrig har varit på en bana då kan du bog klara dig.

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
mblixt@gmail.com skrev:
Det kan man kalla dynamisk sportbakvagn som är väldigt följsam i blött väglag?



Det blir ju bra nu iaf!


Hehe, jag svor alltid över att det fällbara ryggstödet gnisslade... Men det var nog plåten

BMW dom kan bygga bilar dom!!!....

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Haft städdag i garaget, körde ut bilen så vi kom åt med sopmaskinen... Tror det är dags för en ordentlig tvätt och polering i veckan samt köpa ett kapell





_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
ScratcH
Gbg
Här sen Okt 2004
Inlägg: 381



Trevligt att den står på hjulen igen.

_________________
Jonas Sommar
E46 M3 Laguna Seca
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91393
E30 M3 Lysholm Såld
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?f=2&t=24539&
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Kände att jag behövde lite motivation att få klart bilen så trotsade det kassa vädret och gav den en tvätt





Har även fått fit nya länkarmar fram med milway bussningar, nu måste jag köpa en fettspruta till räcerbilen

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Går sakta framåt... har ju 3½ veckor "semester" kvar så varför stressa?
Har gett bilen en behövlig vaxning, tänkte försöka ge den en riktig polering (finns en del tvättrepor) men efter att ha läst en del om det så bestämde jag mig för att lämna den till ett proffs i sommar när den är lagom full med däckrester och annat skit som är jobbigt att få bort själv

Bildbevis med dålig iphone kamera






Ska boka tid för hjulinställningar och är vet varken in eller ut... Förra året körde jag med -3,5camber fram (max som gick) bak blev det dock bara -1 grad (max det också). Hade toe out fram och toe in bak, ganska lite utav båda om jag minns rätt (sjävklart har man ju slängt pappret )

Bilen var galet överstyrd, roligt, fast inte så värst effektivt

Vad rekommenderar ni för iår? Vill INTE ha en understyrd bil, hur mycket camber bak? -2,5? eller ännu mer? Finns det någon generell regel mellan fram och bak? (typ 1 grader mindre bak än fram).

Tacksam för all input

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång...
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17   >>
12 besök senaste veckan (129875 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande