Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-09 Scandinavian Raceway
4484 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481


Trådstartare
Jaså, har det inte blivit nån eftersnackstråd än?

Mycket nöjd med kvällen. Inga missöden (för mig alltså) och nu när jag har lite camber som hjälper däcken så ligger gränsen för grepp bortom min förmåga. Karusellen gick det att köra riktigt fort i (115 en bit ut) med det gäller att få slut på svängandet innan bromsningen.

Annars var det väl bara lite svårt att se rödflaggan (jag såg den nog sista av alla) inför bärgningen av 323an som för övrigt hade mycket intressant väghållning i "målkurvan".

Mycket olika bilar men det gick ändå bra att samsas (rakan går ju ganska bra att släppa förbi på). thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Stratosquattro
Kinna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 122



Det var skitkul! Vi har lagt på R-däck på 944:an och det blev ju avsevärt grymmare att köra pärlan nu. Gick att hålla i mycket bättre nu, men jag fegade lite ändå.

Det var ju många som höll koll bakåt, och det är ju bra när det är lite mer ordning på hjälmtvång, avflaggningar mm.

Det en da var att jag blev frånåkt på rakorna när man låg efter nån som inte körde lika fort i böjarna, så då var det bara att ställa sig efter igen.
men sånt är livet...

_________________
-Tobbe Henricsson, Frilans
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Mycket lyckat tyckte jag! Kul att fler än jag hade kul!

Till 318is-ligan kan jag meddela att originalbelägg fungerar även med R-däck. Dock låter de lite illa, men ingen fading! thumbs up thumbs up thumbs up

Stratosquattro: Klaga du inte på din effekt. Skulle gissa på att jag sitter med åtminstone 100 hästar mindre än du.

Ryktet säger förresten att samma tillställning under samma förusättningar och med samma arrangör kommer gå av stapeln om 2 eller 3 veckor.

Tack till alla som kom hit! Det verkar som att både arrangören och deltagarna var mycket nöjda efter vad jag förstod!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Y-Maleky

Här sen Sep 2003
Inlägg: 197



det var rätt roligt sista bankörningen med denna bilen för mig, men med tanke på att bilen är redan såld så bromsade man tidigt o körde som en kärring...

_________________
Yashar Maleky Borås
M3 E46
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481


Trådstartare
Y-Maleky skrev:
det var rätt roligt sista bankörningen med denna bilen för mig, men med tanke på att bilen är redan såld så bromsade man tidigt o körde som en kärring...
Jaså?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



ja..det var kul som vanligt ... thumbs up

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Y-Maleky

Här sen Sep 2003
Inlägg: 197



NiklasFalk skrev:
Y-Maleky skrev:
det var rätt roligt sista bankörningen med denna bilen för mig, men med tanke på att bilen är redan såld så bromsade man tidigt o körde som en kärring...
Jaså?


hehe har man kontroll 100% åker man för sakta

_________________
Yashar Maleky Borås
M3 E46
Citera
A_Svensson
Brämhult
Här sen Apr 2003
Inlägg: 102



Fredric Sjöblom skrev:
ja..det var kul som vanligt ... thumbs up


Ja det var kalas! Du körde bra med den röde förresten... För mig var det första gången ut på bana med 3:an

_________________
Anders Svensson
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Ja, det var väldigt trevligt. Jag hade ju inte min egen bil med utan fick låna en Miata. Mycket intressant att jämföra väghållning! Tyvärr funkade inte treans växel men den gick ganska bra ändå!
Nu är RX-7:an dock helt nybesiktad sen en timme tillbaka så jag kommer gärna igen.....

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



A_Svensson skrev:
Fredric Sjöblom skrev:
ja..det var kul som vanligt ... thumbs up


Ja det var kalas! Du körde bra med den röde förresten... För mig var det första gången ut på bana med 3:an


ok tack..kul att du hittat ut med M3:an åxå thumbs up

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003
Inlägg: 217



Det var mycket kul, lite för många bilar för min smak bara.

Fegkörde en hel del, men det tar sig.

Känns som bilen behöver en riktig hjulinställning för den vet inte om den ska överstyra eller understyra, och så var det inte förra året.

orange M3= Tittade på dina däck och såg att du har samma dimension som min bil har original, men kommer inte ihåg vad det är för däck, vad kostar de?

_________________
Tobias Pettersson

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
Stratosquattro
Kinna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 122



Claes Haglund skrev:


Stratosquattro: Klaga du inte på din effekt. Skulle gissa på att jag sitter med åtminstone 100 hästar mindre än du.



Hehe, nja, jag vet inte. 180 hästar ca.


Ingen som har fotat lite? Jag glömmer alltid min kamera!

_________________
-Tobbe Henricsson, Frilans
Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 503



Tack för en trevlig onsdagskväll! Kul att lite.

Det jag tänkte på mest när jag körde var............... hur mycket det skulle kosta
om man fick köra på långa sträckningen.
Med tanke på hur många vi var kanske det hade funkat rent ekonomiskt?
Kändes......... att bromsa in på rakan och smita runt - man blev ju lite snurrig när
man körde längre pass.

Gillade karusellen, verkar vara en bra referens kurva att testa i när man justerat väghållningen lite.

Tjoa bara till när det är på gång igen!

Mvh. John

_________________
Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



TobiasRX skrev:
Det var mycket kul, lite för många bilar för min smak bara.

Fegkörde en hel del, men det tar sig.

Känns som bilen behöver en riktig hjulinställning för den vet inte om den ska överstyra eller understyra, och så var det inte förra året.

orange M3= Tittade på dina däck och såg att du har samma dimension som min bil har original, men kommer inte ihåg vad det är för däck, vad kostar de?


det är Toyos R-däck..pris..hmm.,.drygt 2000:-/st tro jag..

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



John Kjellsson skrev:
Tack för en trevlig onsdagskväll! Kul att lite.

Det jag tänkte på mest när jag körde var............... hur mycket det skulle kosta
om man fick köra på långa sträckningen.
Med tanke på hur många vi var kanske det hade funkat rent ekonomiskt?
Kändes......... att bromsa in på rakan och smita runt - man blev ju lite snurrig när
man körde längre pass.

Gillade karusellen, verkar vara en bra referens kurva att testa i när man justerat väghållningen lite.

Tjoa bara till när det är på gång igen!

Mvh. John


Kul att se din fina GT på banan! Kändes som att den hörde hemma där på något sätt.

Att köra långa banan får man bara göra på helger och då är det dyrt dyrt. Runt 40.000 per dag har jag för mig att det kostar, så dessvärre känns det ganska långt borta.

Jag annonserar här igen när nästa gång närmar sig!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Stratosquattro skrev:
Claes Haglund skrev:


Stratosquattro: Klaga du inte på din effekt. Skulle gissa på att jag sitter med åtminstone 100 hästar mindre än du.



Hehe, nja, jag vet inte. 180 hästar ca.


Ingen som har fotat lite? Jag glömmer alltid min kamera!


Se där ja! Trodde det var betydligt mycket mer. Då har du runt 50 hästar mer än jag förmodligen.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
SkodaRS
Trollhättan
Här sen Mar 2004
Inlägg: 14



Jag det var första gången man provade att köra bana och jag måste säga att skodan funkade fint men jag lyckades knäcka en fälg.

_________________
Andreas Ivarsson
Citera
Eftersnack
2004-06-09 Scandinavian Raceway
4484 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande