Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Korrupt UTC(?) gör loggen oanvändbar med Racerender
1 besök senaste veckan (9102 totalt)
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635


Trådstartare
pelle17B skrev:
Är nybörjare på programmet, men jag undrar om det kan hjälpa om du ökar t.ex Y- tolerance lite i förnstret där man sätter startpunkten?

/Peter


Nja, mitt problem är att det helt enkelt försvinner data någonstans.
Loggen i Perfomanceboxen är ca 1200sekunder mao ca 20minuters körning.
Loggen från Performanceboxen


Sen när den är exporterad och öppnad i RaceRender
är den bara 12 minuter och 57sec, mao det har försvunnit ca7 minuter ??

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



tyvärr inte till nån hjälp men det är inte första gången performancebox gör bort sig vid export/import.
Jag håller min personliga åsikt om prylen för mig själv men det verkar funka bäst i sin egen slutna värld.

För mig har racerender funkat riktigt bra en det var ett tag sedan jag använde det.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
pelle17B
Stockholm
Här sen Dec 2006
Inlägg: 91



Libell skrev:
pelle17B skrev:
Är nybörjare på programmet, men jag undrar om det kan hjälpa om du ökar t.ex Y- tolerance lite i förnstret där man sätter startpunkten?

/Peter


Nja, mitt problem är att det helt enkelt försvinner data någonstans.
Loggen i Perfomanceboxen är ca 1200sekunder mao ca 20minuters körning.
Loggen från Performanceboxen


Sen när den är exporterad och öppnad i RaceRender
är den bara 12 minuter och 57sec, mao det har försvunnit ca7 minuter ??


Ok jag tolkade det som att data kom in, men att RR missade att räkna ett antal varv.

Den csv fil som genereras av loggern brukar gå att importera i Excel. Den blir säkert rejält stor, men där finns antagligen en kolumn med tid i sekunder. Där bör du kunna se om det saknas data i filen som exporteras, eller om det är RR som strular.

/Peter

_________________
Peter Boström
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635


Trådstartare
pelle17B skrev:


Ok jag tolkade det som att data kom in, men att RR missade att räkna ett antal varv.

Den csv fil som genereras av loggern brukar gå att importera i Excel. Den blir säkert rejält stor, men där finns antagligen en kolumn med tid i sekunder. Där bör du kunna se om det saknas data i filen som exporteras, eller om det är RR som strular.

/Peter


Aaahhh, bra tänkt. Jag hade kollat i filen förut, men inte kollat det.
Det verkar som (om jag kollar rätt) att alla varv (1183,7 sek) finns med i Excel filen. Så då verkar det bli något fel när jag importerar i RR, varför då tro ? och vad gör man då
Jag drog iväg en fråga på RR forum, men där verkar det inte vara mycket trafik.

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41544

Forumägare
Forumägare

Maila mig filen ASAP så kikar jag på den ikväll thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
pelle17B
Stockholm
Här sen Dec 2006
Inlägg: 91



Här verkar man kunna skicka in bug rapporter:http://www.racerender.com/RR2/docs/Troubleshooting.html#Bugs

Om det är någon bugg i exporten eller importen som ställer till det skulle du kunna testa att inte exportera riktigt all data. Detta för att testa med en .csv fil som inte är exakt lika som den som inte funkar.

Ta bort några sekunder i början t.ex. Oddsen att det skall funka är kanske små, men ibland räcker det att ändra bara lite.

/Peter

_________________
Peter Boström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41544

Forumägare
Forumägare

pelle17B skrev:
...
Ta bort några sekunder i början t.ex....


Det är exakt det jag skulle göra för att testa, kapa i början och i slutet. Kapa mer och mer tills det funkar. Sen backa av bit för bit och hitta var det skiter sig.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635


Trådstartare
Magnus, filen är mailad.

Jag har provat att korta den "lagomt" (ca hälften), då funkade det inte, saknades ett par minuter.
När jag kapade ner den till ett varv, då funkade det (har dock inte kollat om det försvann sekunder ?)

Peter, jag har mailat dom info/frågor om mitt problem, men har inte fått något svar ännu.

http://www.youtube.com/watch?v=ttXs6DDQav4

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
pelle17B
Stockholm
Här sen Dec 2006
Inlägg: 91



Maila den till mig också.

Om jag speedar upp min film från kullen med 50% och använder dina loggade data så kommer det att se ut som att jag också kan köra fort

Skämt åsido, om du PM ar mig din mailadress så kan jag maila 10 minuter loggdata från kullen. Den filen funkar hos mig. Då kan du testa om den filen funkar hos dig, och utesluta om något annat är problemet.

/Peter

_________________
Peter Boström
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41544

Forumägare
Forumägare

Om du stegar dig framåt sakta på den här sidan så blir det tokfel efter sju varv. Då stannar cursorn under ett jättegap av tid för att sen hoppa igång igen och avverka elva varv till på slutet av hela "dragreglaget" i nederkanten. Det känns nästan som det är två separata loggdelar som råkat slås ihop. Jag luskar vidare....

7 + 11 varv är korrekt väl? Verkar som ett stort hopp i klockan efter sju varv, kollar i excel nu...



_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41544

Forumägare
Forumägare

Jag tog bort 100 meter ur loggfilen på varv sju och skapade en fil fram till precis innan punkten det fallerade och en fil med allt i loggen fr.o.m. precis strax efter punkten det fallerade och båda de här filerna funkar finfint. Så det är något knas i loggen i en punkt någonstans i andra halvan av tvkurvan på varv sju.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41544

Forumägare
Forumägare

Tittar man på "UTC time" i själva originalloggfilen så gör den ett jättehopp precis exakt där.


_________________
Magnus Thomé
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635


Trådstartare



För en data-analfabet är detta eeehh besvärligt......

Tackar för hjälpen.
Vad kan ha hänt ? Och vad gör man för att lösa det, går det ?
Eller får jag använda bägge filerna du gjorde åt mig och försöka synka in dom i filmen och helt enkelt låta instrumenten vara död i 100m ?

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635


Trådstartare
Magnus, hur fick du fram UTC Time ?

Peter, om du också vill ha filen så kan jag maila den till dig.

_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41544

Forumägare
Forumägare

Högerklicka i fönstret där du ser grafen, välj channel scaling & Axis setup:



Kryssa i de du vill se graf på:


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41544

Forumägare
Forumägare

Libell skrev:
Vad kan ha hänt ? Och vad gör man för att lösa det, går det ?


Vet inte men helt klart något för supporten hos Performancebox/Driftbox!



Libell skrev:
Eller får jag använda bägge filerna du gjorde åt mig och försöka synka in dom i filmen och helt enkelt låta instrumenten vara död i 100m ?

Prova! Jag la in båda efter varandra i racerender för att kika på att de importerades korrekt vilket de gjorde men kollade aldrig om det faktiskt funkar att göra film med dom. Vet inte om man kan ha någon sekunds "hål" i loggdatat.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Libell skrev:
Vad kan ha hänt ? Och vad gör man för att lösa det, går det ?


Vet inte men helt klart något för supporten hos Performancebox/Driftbox!



Libell skrev:
Eller får jag använda bägge filerna du gjorde åt mig och försöka synka in dom i filmen och helt enkelt låta instrumenten vara död i 100m ?

Prova! Jag la in båda efter varandra i racerender för att kika på att de importerades korrekt vilket de gjorde men kollade aldrig om det faktiskt funkar att göra film med dom. Vet inte om man kan ha någon sekunds "hål" i loggdatat.

Skall maila dom om mitt problem, får vi se vad dom säger (om dom inte läser detta själv)
Nya filmen är på g, fil2 innehöll allt jag behövde thumbs up


_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Scarface75
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 118



Ursäkt. Jag vet inte om jag är helt dum i huvudet, men kan nån tala om hur jag får över en Preformancebox fil till racerender.

Dom enda filerna i PB-mappen som visas när jag ska Input file är textdokument typ "LAP 94".

Jag har en så länge bara gratis versionen "Reace Render 2.6.4"

Hjälp !!!

_________________
Fredrik Forssén
*Ariel Atom*
http://www.autolife.se/page/19342/
http://www.garaget.org/?car=232981
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
Korrupt UTC(?) gör loggen oanvändbar med Racerender
1 besök senaste veckan (9102 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande