Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 17159 besök totalt |
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||||||
Japp, då var man anmäld!
Igår var jag hos Millway och monterade Öhlins Road & Track samt Camber plates och fin hjulinställning på det ![]() Massor kvar att fixa med bilen men det störosta är gjort i alla fall ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||||||
|
||||||||||
Re:
slagen av en stor fläskig m5a ![]() ![]() ![]() |
||||||||||
Re:
I år ska det gå lite fortare hoppas jag. Mer negativ camber, fetare krängare fram, stålomspunna bromsslangar och Kumho v70a k60 265/35/18" runtom! ![]() _________________ Erik Axzell BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19 |
||||||||||
Re:
Kommer gå undan alltså! ![]() |
||||||||||
Re:
![]() ![]() Försäkra med OF också så vågar du använda dyrgripen ;-) _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||||||
Anmäld
![]()
& Magnus T: Kan rekommendera Dina försäkringar. Då gäller vagnskadan på alla trackdays oavsett bmwsc eller ej. _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||||||
Frapp,
ett intressant förslag. Tittade därför på deras försäkringsvillkor: Försäkringen gäller inte för skada som skett under tävling eller träning för tävling, eller vid hastighetskörning under tävlingsliknande former på bana, allmän eller enskild väg eller vid brukande på öppet vatten. Var står det att vagnskadan täcker bankörning/trackday? _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||
Måns:
Jag har haft kontakt med en av deras produktutvecklare på motoravdelningen och fick följande svar på min fråga: "Tack för ditt mejl. Det stämmer, vår försäkring gäller så länge det inte är fråga om "hastighetskörning under tävlingsliknande former" så om eventet har samma regler som tex ring runners och BMW Club Schweden på sina bankörningar så gäller vår försäkring då det i detta fall inte är fråga om någon tävlingsliknande körning. Bifogar en offert på din bil." Så det känns som att man har skydd under den form av avancerad förarträning som det är frågan om under de flesta trackdays. _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 17159 besök totalt |