Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-05 Scandinavian Raceway Opel Sport Club (+inbjudna)
<<   1, 2, 3, 4, 5
17990 besök totalt
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



visst var det kul med lite extra svängnngar mitt på rakan!
ser faktiskt inte något negativt i det hela, bättre för säkerheten, roligare körning, mera svängning!
enda negativa kan väl vara om som någon ovanstående sa skulle få en kona i sin bil, men det undvek vi väl ganska bra ?

_________________
Johan Dahl
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Jag tycker också att chikanen var rolig/bra. Egentligen/principiellt är jag emot sådant men den här var så bra upplagd att den var kul att köra igenom. För egen del föredrog jag gärna en kurva till än att sitta med pellen i bott i ytterligare några sek. Om det dessutom gjorde att få hamnade i grusfållan och bankörningen därför blev oavbruten så - "all the better".

Jag har fått mitt videkort att fungera så om ett tag kanske jag kan slänga upp en in-car film. Där kommer man se chikanen.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Daniel Gudmundsson skrev:
Jag har bytt till kraftigare justerbara kränghämmare. Skillnaden är STOR och det går betydligt bättre i kurvorna dessutom är det lätt att justera bilens betende vid över/understyrning.


Var har du satt justerbara kränghämmare, fram eller bak eller både och?
Jag har problem med min att den börjar understyra när man drar upp tempot.
Iofs. har jag antagligen haft för högt däckstryck men jag tror inte det är hela orsaken.

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Micke BTG->

Har du andra hämmare på din? Jag kikade lite i din bilprofil men fattade inte om dom var bytta.
Jag stod nämligen flaggpostering i kurvan ut på flygrakan under ett pass och det såg ut som det understyrde för dig. Har du också den känslan eller var det bara som det såg ut?

En videosnutt på min bil vore kul om du hade. Det strulade ju lite med att passet var slut när vi skulle filma, men det blev väl något under nästa pass? PM:a om du har och hur jag kan bli vid det isåfall.

Förövrigt så var det kul att ses IRL!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Daniel Gustafsson

Vad är det för hämmare du har ?

Fabrikat, hårdhet ?

Thord

Röd M3 e30

_________________
Thord Johnsson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Nisse Classon skrev:
Micke BTG->

Har du andra hämmare på din? Jag kikade lite i din bilprofil men fattade inte om dom var bytta.
Jag stod nämligen flaggpostering i kurvan ut på flygrakan under ett pass och det såg ut som det understyrde för dig. Har du också den känslan eller var det bara som det såg ut?


Hej.
Jo, nog understyr det alltid.
Hämmarna är original. Jag skall kolla med Daniel G vad han gjort för det vore nog behövligt med en justering. Men innan det hamnar högst upp på önskelistan så skall jag fixa till cambern. Den är original och det resulterade i slarvsylta av min framdäck. Egentligen siktade jag på camber plates från Groundcontrol men så talades det om svensktillverkade här i tråden... :shifty2:

Nisse Classon skrev:
Micke BTG->
En videosnutt på min bil vore kul om du hade. Det strulade ju lite med att passet var slut när vi skulle filma, men det blev väl något under nästa pass? PM:a om du har och hur jag kan bli vid det isåfall.


Jepp, det kommer. Jag har inte hunnit tanka in det än men så fort jag gjort det så PM:ar jag.

Nisse Classon skrev:
Förövrigt så var det kul att ses IRL!

Dito!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



BTG skrev:

De kommer nog göra mycket också. Om inte annat så för däcksslitaget. Tillverkar Samuel de i en industriell skala?


Han kan nog tillverka några till. Fast han har rätt mycket att göra just nu...

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Var har du satt justerbara kränghämmare, fram eller bak eller både och?
Jag har problem med min att den börjar understyra när man drar upp tempot.
Iofs. har jag antagligen haft för högt däckstryck men jag tror inte det är hela orsaken.[/quote]


Jag har bytt både fram och bak, fram kan jag juster i tre lägen och bak är den steglös.
Började med att ställa krängaren fram i hårdaste läget och har därefter justerat bak för bästa resultat. Understyrningen har helt "försvunnit" och det ligger på gränsen till överstyrning när man ger fullt ur skarpa kurvor. Bilen är mycket mer lättkörd och kränger mycket mindre än tidigare.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Thord:

Det är Verrera hämmare som jag köpt av Thord i Höör. Han "bockar" dom hemma i garaget och har gjort det i många år. Det finns några M3 E30 och M3 GT med hans grejor och alla verkar vara nöjda.


Daniel

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Tack för tipset Daniel !

Har du något tel.nr. eller adress till den den där liraren?


Thord

Röd M3 E30

_________________
Thord Johnsson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Nu finns det lite bilder från träffen uppe på "vår" hemsida: www.bmwsc.com

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Eftersnack
2004-06-05 Scandinavian Raceway Opel Sport Club (+inbjudna)
<<   1, 2, 3, 4, 5
17990 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande