Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-13 PCS Knutstorp
1, 2, 3   >>
10382 besök totalt
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370


Trådstartare
Då var banmötet på Knutan över, många rejsa.nu folk var på plats.

Själv blev det typ 2-3 varv innan det var slutåkt, har ett antal problem som jag måste lösa innan det kan köras smärtfritt

Men fint väder och massor med trevliga människor var det iaf

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Sorry to hear that Björn
I was there on Saturday with PCSR, a lot of track time and good weather + serving as a "funktionär" was very interesting.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Kanondag många bekanta ansikten men även långväga gäster (tack för lånet av tryckmätaren Anders ). Något trist att Björn och Dan fick lämna tidigt (det såg ut som de ville köra mer ).
Själv fick jag upp ångan på mina 4pass. Ett kvitto på detta att man körde riktigt lungt hem
Nästa gång jag kör på knutan med PCS kommer jag definitivt inte köra i OR, man får ju hålla igen där

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Det var verkligen en bra dag med soligt väder och en kul bana även om någon borde göra om hårnålen

Jag hade turen att få köra här efter att ha varit på resevlistan men i lördags fick jag veta att det var en plats över thumbs up till mig så då var det bara att försöka få på mina nya belägg (Metal master) fram men man kan väl säga att slipmaskinen hemma hos min far gick varm innan dom satt bra och det var ganska bra bett i dom också.

Efter denna helg så har mina däck sett racerbanan för sista gången

Å så lite bilder,, kanske lite mycket bilder på 968:or men det har kanske med mig att göra


Härligt att se dessa bilar i dess rätta element

Humlan






Det är riktgit snyggt med svarta fälgar med målad ytterkant











PCSR




Mvh
Magnus

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Highway skrev:
Det var verkligen en bra dag med soligt väder och en kul bana även om någon borde göra om hårnålen

Jag hade turen att få köra här efter att ha varit på resevlistan men i lördags fick jag veta att det var en plats över thumbs up till ....
Å så lite bilder,, kanske lite mycket bilder på 968:or men det har kanske med mig att göra


Härligt att se dessa bilar i dess rätta element

Humlan


Mvh
Magnus


Kul att du kunde komma, inte visste jag att det var du som stod framför mig (är bilden tagen på tidigt morgonen?) jag skulle hälsat ordentligt men vi ses säkert fler gånger.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



GT3RS;en var ju ruggit snygg med ickeblå fälgar thumbs up !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Fina bilder, Magnus! thumbs up

Rolig dag, fick provat nya däck o belägg och har nog konstaterat att andra hjulvinklar behövs ..
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Japp Eddie bilden är från morgonen då fälgarna fortfarande var gula , vi får nog sätta sånna där Rejsa dekaler på rutorna. Nästa banmöte för mig med PCS blir på Kinnekulle tror jag.

Dan fick du in 275:orna bak ordentligt?

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374



Visst var det en kalasdag!

Nya R-däck och strålande sol. Mycket bättre än så kan det inte bli.

Jag var tyvärr också tvungen att avryta i förtid, ett hjullager håller på att ge upp. Lite svagt att en bil med bara 5000mil på mätaren redan går sönder. Kanske har det något med alla banmilen att göra, det är på vänstersidan

Idag när jag inspekterade mina nyinslita Rdäck så hittade jag en enorm nit/skruv intryckt i ena bakdäcket och detta 3 veckor efter att jag fik punka på de gamla Rdäcken. Någon vill inte att jag ska ha kul thumbs down

Nån som har ett nytt högerdäck Pirelli P Zero Corsa 255/45 17 som ligger och skräpar...

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Highway skrev:
Dan fick du in 275:orna bak ordentligt?


Jadå, det var inga problem på 9" fälg!

Man fick ändra körstil när man bytt till 275/225 lite kändes det som
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Inte från banmötet, men väl ifrån PCSRs race på lunchen på söndagen. Min kamera satt ombord i Peter Utzons bil. En kort filmsnutt på från starten fram till Lito. En riktig luringomkörning före kvällspostenkurvan!

ftp://rejsa:rejsa@axmedia.hopto.org/ och filen PCSR Knutan 040613 ombord Peter Utzon som tar ledningen i klass 2.mpg

_________________
Pär Hylander
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Här är ju faktiskt JAG, i ytterligare en skojig bil:



Turbo Cupen är fortfarande under läkarvård efter det märkliga oljetrycksfallet, så jag åker lånebilar som en annan snyltare...
Tack till Johan Bernås för vänligheten att låna ut bilen några pass.

Det var premiär på Knutstorp för min del, skitläcker bana - men tveksam säkerhet, var min spontana reaktion.

Inte minst lördagens race i Michelin Porsche Challenge (och tillhörande träningspass) visade en del "spännande" utflykter
utanför den asfalterade delen av banan...

_________________
--
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



borg skrev:
Visst var det en kalasdag!

Nya R-däck och strålande sol. Mycket bättre än så kan det inte bli.

Jag var tyvärr också tvungen att avryta i förtid, ett hjullager håller på att ge upp. Lite svagt att en bil med bara 5000mil på mätaren redan går sönder. Kanske har det något med alla banmilen att göra, det är på vänstersidan

Idag när jag inspekterade mina nyinslita Rdäck så hittade jag en enorm nit/skruv intryckt i ena bakdäcket och detta 3 veckor efter att jag fik punka på de gamla Rdäcken. Någon vill inte att jag ska ha kul thumbs down

Nån som har ett nytt högerdäck Pirelli P Zero Corsa 255/45 17 som ligger och skräpar...


Du får väl hoppas att Joki har kvar några när det fortfarande är billigt! Skynda skynda.

Du tror inte att det var skruven/niten som lät och inte hjullagret???

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Det var jag som orsakade rödflagg på sista passet för dagen..troligen var det väl inte såå mycket tid kvar att åka ändå

Senaste 3 banmötena med PCS har en 968:a varje gång kräkts ut halka på banan..har visst gått troll i dom här bilarna.

Jag fick hjälp av en snäll kille som åkte moppe i depån så jag fick en bit rör att sätta i kylsystemet istället för den ventil som havererade och pissade ut kylarvätska.
Det sades att det var olja också i spillet men jag har inte sett något läckage av olja ännu iaf och vätskorna ser ut som dom ska,får kolla upp bilen lite mera senare...
Inga problem att köra hem thumbs up

Jaå annars var det riktigt skoj att åka runt Ring Knutstorp..första passet gick rätt långsamt för mej men sen fick jag upp farten mer o mer under dagen vilket är en kul utveckling
Därmed inte sagt att jag körde jättesnabbt utan jag jämför bara med mej själv såklart

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Anders Holmquist
Malmö
Här sen Sep 2003
Inlägg: 59



Jag hadde dig backspegeln över ngk och i backen uppför till hårnålen
sen när jag skulle släppa dig förbi dig på rakan så var du borta
det förklarar ju varför

bra att du kunde ta dig hem utan problem

_________________
Hälsn Anders Holmquist
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



FredrikÅ skrev:
Här är ju faktiskt JAG, i ytterligare en skojig bil:



Turbo Cupen är fortfarande under läkarvård efter det märkliga oljetrycksfallet, så jag åker lånebilar som en annan snyltare...
Tack till Johan Bernås för vänligheten att låna ut bilen några pass.

Det var premiär på Knutstorp för min del, skitläcker bana - men tveksam säkerhet, var min spontana reaktion.

Inte minst lördagens race i Michelin Porsche Challenge (och tillhörande träningspass) visade en del "spännande" utflykter
utanför den asfalterade delen av banan...


Tillbuden under Lördagens race kan knappast belasta banans bristande säkerhet. Den andra olyckan i första kurvan då den varvade 968:an mosades var nog det värsta jag varit med om!!! Regelrätt dråpförsök, otroligt klumpigt.

Under träning var det väl inga större tillbud??

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Fredrik C skrev:
GT3RS;en var ju ruggit snygg med ickeblå fälgar thumbs up !


= smidda magnesiumfälgar

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



FSN skrev:

Tillbuden under Lördagens race kan knappast belasta banans bristande säkerhet. Den andra olyckan i första kurvan då den varvade 968:an mosades var nog det värsta jag varit med om!!! Regelrätt dråpförsök, otroligt klumpigt.

Under träning var det väl inga större tillbud??


Tillbuden i första kurvan visade ju mycket tydligt att sandfållan (fast det är någon form av hårdpackat grus...) inte alls fungerar.

Sedan så bjuder väl inte t.ex. NGK på några större marginaler för eventuella misstag.

Allt detta baserat på mina iaktagelser som förstagångsbesökare på banan.

Att den kallas för "Sveriges Nürburgring", kan jag alltså förstå av två skäl: 1) Rolig. thumbs up thumbs up 2) Farlig. thumbs down

_________________
--
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



FredrikÅ skrev:
FSN skrev:

Tillbuden under Lördagens race kan knappast belasta banans bristande säkerhet. Den andra olyckan i första kurvan då den varvade 968:an mosades var nog det värsta jag varit med om!!! Regelrätt dråpförsök, otroligt klumpigt.

Under träning var det väl inga större tillbud??


Tillbuden i första kurvan visade ju mycket tydligt att sandfållan (fast det är någon form av hårdpackat grus...) inte alls fungerar.

Sedan så bjuder väl inte t.ex. NGK på några större marginaler för eventuella misstag.

Allt detta baserat på mina iaktagelser som förstagångsbesökare på banan.

Att den kallas för "Sveriges Nürburgring", kan jag alltså förstå av två skäl: 1) Rolig. thumbs up thumbs up 2) Farlig. thumbs down


Man kan ju lungt säga att gruset i fållorna inte är så snällt mot bilarna heller. fråga borg, han har provat på fållan efter rakan.

Säkerhetsmässigt måste man dock skilja på att pajja bilar (vilket är lätt på Knutan) kontra att paja människor, vilket är betydligt lättare på andra snabbare banor.

NGK har de ju byggt om något men fortfarande tycker jag det hade behövts mer utrymme efter krönet på högersidan.

Annars är jag en förespråkare för asfalterade avåkningsytor med lecakulefållor bakom. Gräs är ett j_a skit, , det ger falsk trygghet, det minsta det är blött så åker bilen i 300meter utan att sakta ner, sedan rätt in i räcket.

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



porschedriver skrev:
FredrikÅ skrev:
FSN skrev:

Tillbuden under Lördagens race kan knappast belasta banans bristande säkerhet. Den andra olyckan i första kurvan då den varvade 968:an mosades var nog det värsta jag varit med om!!! Regelrätt dråpförsök, otroligt klumpigt.

Under träning var det väl inga större tillbud??


Tillbuden i första kurvan visade ju mycket tydligt att sandfållan (fast det är någon form av hårdpackat grus...) inte alls fungerar.

Sedan så bjuder väl inte t.ex. NGK på några större marginaler för eventuella misstag.

Allt detta baserat på mina iaktagelser som förstagångsbesökare på banan.

Att den kallas för "Sveriges Nürburgring", kan jag alltså förstå av två skäl: 1) Rolig. thumbs up thumbs up 2) Farlig. thumbs down


Man kan ju lungt säga att gruset i fållorna inte är så snällt mot bilarna heller. fråga borg, han har provat på fållan efter rakan.

Säkerhetsmässigt måste man dock skilja på att pajja bilar (vilket är lätt på Knutan) kontra att paja människor, vilket är betydligt lättare på andra snabbare banor.

NGK har de ju byggt om något men fortfarande tycker jag det hade behövts mer utrymme efter krönet på högersidan.

Annars är jag en förespråkare för asfalterade avåkningsytor med lecakulefållor bakom. Gräs är ett j_a skit, , det ger falsk trygghet, det minsta det är blött så åker bilen i 300meter utan att sakta ner, sedan rätt in i räcket.


Jo det är sant att gruset efter rakan inte hjälper till nåt vidare men i detta fallet så krockades det för flera hundratusen kronor redan på asfalten. Generellt håller jag med, säkerheten borde vara högre men jag upplever Kinnekulle som minst lika osäker.

Asfalterade avåkningszoner med en lekagrop innan räcket är nog bra.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



FSN skrev:
Generellt håller jag med, säkerheten borde vara högre men jag upplever Kinnekulle som minst lika osäker.


Helt klart, jag avstår från Kinnekulle precis av den anledningen. Ska jag åka hårt där, så får det bli i någon mer folkracebetonad bil.

_________________
--
Citera
Eftersnack
2004-06-13 PCS Knutstorp
1, 2, 3   >>
10382 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande