Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 120d -08 | 6797 besök totalt |
Nu är det dags för en projektråd på min nya bil.
120d M-sport 177hk, 11000 mil. Meningen är att denna skall funka som bruksbil men även funka bra på bana. Väldigt välskött och helt original. M-sportchassit fick ganska snart ge vika för ett Öhlins Road&Track, ihop med ett par Millway ställbara camberplattor. Dessa camberplattor har även ett integrerat lager i fjädertallriken. Detta chassi är egentligen för 3-serien men passar precis lika bra på en "etta". _________________ Marcus Marklund |
||
Hej Marcus!
Kul att du lagt upp en tråd för bilen, hoppas att ni dyker upp på lite träffar nu då Kommer någon av er till Mantorp eller? Än så länge är jag grymt nöjd med mitt Öhlins som ni monterade, skall dock bli väldigt spännande att köra bana med det, det blir ju en helt annan grej förstås. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||
Ett set 18" BBS kopior skoddes med Michelin Super sport.
Hjulinställning på Millway i gott sällskap. Nu är det bara att nöta asfalt! Framöver så kommer det ev bytas lite bussningar och dyl. Bilen kommer vara lite av en rullande testbänk för Millways produkter. _________________ Marcus Marklund |
||
|
||
Ett förslag är att inte köra trimbox utan gör en ordentlig mapp till bilen.. min beställning löd: så mycket effekt man kan få utan att riskera driftsäkerhet och bibehållen turbotemp.. Å det fick jag |
||
körde en hel del i en sån här då polaren hade en, 135:ans bromsar var bolt on och dom var rätt maffiga så där har du ett vettigt tips på schyssta bromsar. Går troligtvis att hitta på någon skrot. Jag skall kolla om han har sina kvar efter att han sålde bilen.
Jag minns ett roligt tillfälle på Anderstorp för några år sedan när han blev invinkad i depån, " bilen ryker jättemycket har du en oljeläcka?" "Det är en diesel" "Ehhh jaha, ok ut o kör igen.. " Med trimboxen i högsta läget rök den ordentligt när han matade på men jag minns att vi bänkade bilen till 200 hästar och nog var det en mkt trevlig bil att köra. Lycka till med bilen _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Röken vid hård belastning, som Johan nämner, beror med största sannolikhet på trimboxen, de brukar generellt bara öka bränsleinsprutningen utan att ställa om övriga parametrar i motorn.
Därav att det är att rekommendera att bygga en egen mapp utifrån att bilen ska gå på bana .. En modern diesel ska inte ryka.. Sorry för lite OT! |
||
Hade också en 120dM tidigare med BSR box. Gick som ett spjut.
Kul att Samuels Z4M också hänger uppe Nu när Millway är sponsor till klubben så kan du ju köra så mycket du orkar, inga ursäkter längre! Samuel lovade också att starta i klass Special med en 550d i sin Z4 _________________ Patrik Skoog |
||
120, och även E30, såldes igår till var sin ny entusiast.
Jag plockade dock av Öhlins-chassit, och orginaldämparna samt nya H&R-fjädrar monterades istället. Efter X antal hundra mil med Öhlinarna så märktes nu verkligen vilket fantasiskt fint chassi det är! Den blev mycket stötigare men ändå väldigt svajjig. Det är ju helt klart för hård kompression och för klen retur på m-sportchassit. Nu siktar istället jag på en E91:a eller en billig M3E46. _________________ Marcus Marklund |
||
Klart du vågar fråga det!
Tyvärr har jag inget svar... Det chassit kommer förmodligen monteras på nästa bil. Men du kan vara lugn, vi har fler att sälja. Road & Track är verkligen ett GRYMT prisvärt chassi! http://www.millway.se/ohlins-road-tr _________________ Marcus Marklund |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 120d -08 | 6797 besök totalt |