Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 501, 502, 503   >>
798 besök senaste veckan (2500720 totalt)
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8987


Trådstartare
Supramannen skrev:
Det är ju mer att du uppdaterar ofta och då klickar folk in, jag tittar varje dag men har inget att säga..

Vill du att jag ska säga tex, det där med surf plattan blev ju skit,2-3 maskiner osv ?


Ja för fan skriv på

Nä men du är ju en av dom som faktiskt har skrivit en del i tråden så dig klagar jag inte på..

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Alla vill inte skriva, många tycker om att bara klicka runt och titta. Kolla min tråd 700 000 titts men mest jag som skriver ändå

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Tror man får leva med det. Så känns det för många. I min tråd har jag vissa sidor där jag nästan skrivit alla inlägg.

Svårt veta vad exakt man ska skriva när fyra redan skrivit att de vill veta.
Men det är intressant att läsa här i tråden tycker jag. thumbs up
Så, keep up the good work.

_________________
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3358



Läser också uppdateringarna här och är imponerad av din energi/uthållighet även om jag inte ge mig på ett likadant bygge själv. Du får ta läsningarna som bevis för om det är intressant eller inte - hade det varit ointressant så hade nog ingen läst heller.

Att fler kommenterar i trådar som avhandlar bilar av mer standardformat är nog bara att fler känner att de har något att tillföra eller att de bara är "märkesbröder/systrar".

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Nu blir det ju lite off topic men är inte biltrådarna lite som en blogg eller podcast? Tänker jag dvs. jag följer något som jag tycker är spännande och intressant läser som t.ex. en mode blogg, bli förälder blogg eller hur man bäst tar hand om en RS8á.

Men behöver för den delen inte kommentera allt och ibland känner man även att man "skräpar ner" en snygg byggtråd med personliga frågor eller som detta inlägg helt skräpar ner en annars ren snygg byggtråd som man gillar. Jag lyssnar på flera podcasts utan att någonsin kommentera dem. Ibland får man pm av användare med frågor som är av allmänintresse troligen för att de precis som jag inte vill störa tråden med vad man tror är off topic och stör vilket de inte gör.

Jag bevakar alla E46/M3 biltrådar eftersom jag har en själv och kommenterar sällan tycker jag, det betyder dock inte att jag inte uppskattar trådarna jag älskar dom!
Detta inlägg är så klart inte ett påstående utan mer en fråga till oss alla.

_________________
Janne Ström
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



RallyQuattro skrev:
Audi 80? jag hade en 90

Man kan komma med bu eller bä, alltså har du en bättre enklare lösning så kan du skriva det så kan jag antingen tycka det verkar bra o kanske göra om eller säga emot

Sen tex surfplattan med alla skräddar sydda mätare o personligt RS8 emblem i, trodde jag skulle få mycket hurra rop o frågor om men bara en fråga om vilken surfplatta jag har..?

Andra trådar kan 10 pers skriva direkt ägaren typ köpt en ny bult, "coolt" "vart ska du sätta den" "tufft" lite överdrivet men typ..

Och med tanke på hur många som följer min tråd varje dag, 300-800st så borde det skrivas mer?


äh, same same min 80 ser ut som en 90, än så länge, så det blev lite fel där

Jag tycker inte att du överdriver i det du skriver. Det är sorgligt nog så. Somliga trådar blir fullständigt nedlusade med hypade smilisar & kommentarer av minsta bild på skruv eller bult som läggs upp. Men vi kör Audi med taklucka, vilket kanske inte är rejsigt nog
Iofs kan jag leva utan kommentarer i fall som dessa, men jag skulle verkligen uppskatta om åtminstone 1 av de 300 pers som läst kan fälla ett svar på en fråga man ställer i sin tråd.
Själv försöker man bidra med svar OM man besitter något man tror sig kunna bidra med, på ett eller annat sätt, en annan infallsvinkel kanske. Man inbillar sig iaf att andra gör detsamma...

"gilla"-status kan jag jaga på fejjan. Här på rejsa har jag tråd just för att kunna bolla idéer & få tips från oliktänkande & mer erfarna på hur eller vad jag kan göra i det jag efterfrågar. Det är synd om den "rejsa-andan" försvinner, där folk sporrar & hjälper varandra eller helt enkelt ger varandra konstruktiv kritik.

Jag kanske inte må gilla ditt bilval, men jag gillar det du gjort med den eller planerar att göra med den. En V8 är ju skön att kunna ligga & dra på vridet. Man hajjar till när man ser att det byggs på en S8:a, ett lokomotiv Udda val, men wtf...hade alla kört Porsche så hade det inte varit roligt

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Theo
Uppsala
Här sen Apr 2007
Inlägg: 438



Jag följer tråden med stort intresse! Du är ingen "bult on guy" och det är för mig charmen. Att hitta egna bra och smidiga lösningar är ju det roliga.
det är mycket intressantare att läsa om sådana byggen och inte bara dom som beställer hem kartongvis med delar och monterar dit på deras bil.

Hoppas bygget går bra och du får mycket skoj med bilen! thumbs up

_________________
Theo Tibblin
Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23.
Citera
Laban
Ljusdal
Här sen Feb 2005
Inlägg: 26



Theo skrev:
Jag följer tråden med stort intresse! Du är ingen "bult on guy" och det är för mig charmen. Att hitta egna bra och smidiga lösningar är ju det roliga.
det är mycket intressantare att läsa om sådana byggen och inte bara dom som beställer hem kartongvis med delar och monterar dit på deras bil.

Hoppas bygget går bra och du får mycket skoj med bilen! thumbs up


+1

Själv följer jag tråden men skriver sällan.

_________________
Staffan Swahn
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



jag är åxå bara en som tittar, brukar bli att jag tittar på lite "udda" bilar. BMW och Porsche är ju 98% av bilarna här kolla bara första sidan. Nu är väl Audi inte den ovanligaste bilen här men det ovanliga är att du väljer att åka fort med en 2tons bil. själv har man valt att åka Renault och redan där är man ju idiotförklarad så det får man väl ta att ingen har intresse i min bil

Har läst dina negativa inlägg om spax, hade spax RSX på min urlättade R5gte med clio 16v motor, åkte 10 klick fram och 14bak som rekomenderat och den bilen var så hård att broskarvarna fick man typ hjärnskakning av , testade man gunga på bilen så var det däcken som sviktade (215/35-17") men sen var det ju 800kilo vikt så 1200kilo barlast hade nog ändrat på det

Lycka till och ta inte alla tjuvtitt så hårt, vi gillar ditt jobb annars hade vi inte tittat så ofta.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8987


Trådstartare
Trevligt med lite diskussion och att man fick se några av alla som läser

Men det är ju tack vare att man kan se antal som läser tråden som gör att man uppdaterar varje dag.

Jag gillar inte heller sönder spamade trådar med bara massa, "coolt" "häftigt" osv. men nu la jag ju upp det för korta spam kommentarer om ni ville se filmen och ändå var det inte många som nappade?


Men det konstigaste tyckte jag var att det var så dött efter att filmen kommit upp, jag menar en film där Rickard Rydell och Gullabo kör bil på bana borde vara bland det hetaste film klippet man kan lägga upp på Rejsa men ändå blev det ganska tyst då undrar man vad krävs för att få lite respons på Rejsa?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



En sportigare bil tror jag:)

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8987


Trådstartare
Supramannen skrev:
En sportigare bil tror jag:)


Det får bli en McLaren P1 som nästa bil och sedan låta den hetaste formel 1 föraren köra den på Mantorp.

Men i alla fall 330st från Rejsa som nu sätt filmen thumbs up

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2179



också en trogen läsare som väntar på nästa update.. skriver själv på ett vw forum en låååång tråd,(blog som några uttryckt det) som ofta är en monolog , och där uppskattar jag också kommentarer.. och frågor
Jag skulle gärna lagt upp min byggtråd här. men det e ingen rejsbil utan bara en gammal vw buss med porsche928/944 bromsar/hjulupphängning. med gammalt utseende och lite nyare mekanik, och snart en Subaru maskin/låda..
Men men åter till detta "lok" med förmodligen stor glädje för trådskaparen..

Bara skriv på.. kul med projekt som inte direkt är standard!!

_________________
Michael Thulesius
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8987


Trådstartare
Två till bilder.





Var en riktigt varm dag så man fick passa på att ställa bilen i skuggan mellan passen för avkylning.



_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8987


Trådstartare
Reportage om ban träffen finns i Bilsport nr 14/15 -2013

Sid 3, 26 samt 29 e jag på bild.

Och chefredaktören skrev om mig på sid13

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Rydell är ju en legend i sig bara han.
Kul läsning i din tråd , men du vet ju att jag läser iaf.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

RallyQuattro skrev:

http://youtu.be/0duxNjothfQ


4-dörrars FTW thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Tuff bil!
Bra att knuffas med som de säger i Ronin.

Den filmen bara antar jag att du har sett.


(Jag kan nog mer om film än om bilar....)

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2741



OneYet skrev:
Tuff bil!
Bra att knuffas med som de säger i Ronin.

Den filmen bara antar jag att du har sett.


(Jag kan nog mer om film än om bilar....)


Rätt skön rulle faktiskt! Kul att dom väljer just en S8a när han eg. bara säger att han vill ha en "snabb" bil. Nog för att en S8 inte är en slöfock, men det finns ju snabbare bilar med 5 sittplatser..

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Holman
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 65



Cassius skrev:
OneYet skrev:
Tuff bil!
Bra att knuffas med som de säger i Ronin.

Den filmen bara antar jag att du har sett.


(Jag kan nog mer om film än om bilar....)


Rätt skön rulle faktiskt! Kul att dom väljer just en S8a när han eg. bara säger att han vill ha en "snabb" bil. Nog för att en S8 inte är en slöfock, men det finns ju snabbare bilar med 5 sittplatser..


Fast å andra sidan är den rullen från 1998 typ så då fanns det ju inte många bilar som var snabbare och hade lite tyngd och stabilitet i sig

_________________
Andreas Holmström
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 8987


Trådstartare
17/6 -2013 testade jag mina 2ton på Sviestad, i exakt samma setup o samma fel (abs) osv. som på Mantorp.

Film:
http://youtu.be/KZxGL4r4z1o




_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Våra race- och banåkarbilar
AUDI RS8 !? 2023
<<   1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 501, 502, 503   >>
798 besök senaste veckan (2500720 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande