Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-04-30 Gelleråsen: Film med GT3 RS, BMW Z8, Viper mm | 1 besök senaste veckan (5876 totalt) |
Har änligen lyckats maskera alla nr-plåtar, nästa gång blir det en bi tejp till alla :-)
Hursom helst, ladda ner filmen här, vrid upp volymen och njut! http://racemovie.mine.nu/movies/davi Maciejs bilder från träffen hittar ni här: http://www.meanmachines.nu/04/karlsk _________________ Martin Czernik Dodge Viper RT/10 1994 Chevrolet Corvette C5-FRC 2000 www.tiocylindrar.se www.åttacylindrar.se |
||
Fantastisk uppslutning med bilar
Tänkte fråga om den gröna TVR'en var en värsting Cerbera eller vad det nu kunde vara tills du körde om den på rakan som om den stod still Hoppas alla inte snurrade lika ofta bara Är det just för att det är lätt att gasa på sig för mycket pga det massiva vridet eller? PS: Vilket jobb med alla nummerskyltsmaskeringar _________________ Magnus Thomé |
||
Thanks Martin
Yes the Viper seemed a handfull to keep on the track when I was behind with your brother at the wheel ! PS - Look at how late the Porsches brake at the end of the straight compared to the ferrari _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||
Vipern är lite som dom äldre 911 innan Porsche fick ordning på den.
Avsaknaden av diffspärr gör att man måste hålla hårt på att inte accelerera inne i kurvor. ABS eller anti-spinn finns ju inte heller, så det är en riktig "drivers car" med massiva 660 Nm i vrid. Fast å andra sidan växlar man bara två ggr på Gelleråsen, man ligger på trean hela vägen runt till målrakan och där petar man in fyran, vem behöver paddlar egentligen TVR var nog en värsting, det är bara det att han inte körde som en biltjuv Dessutom har jag lite mindre läder och trä att släpa runt på. _________________ Martin Czernik Dodge Viper RT/10 1994 Chevrolet Corvette C5-FRC 2000 www.tiocylindrar.se www.åttacylindrar.se |
||
Det är Sato och jag, vi har samma filosofi - har man inte legat på gränsen och varit över den, då har man kört för långsamt hela tiden.
Till saken hör att jag var helt ensam ute på banan de gånger jag snurrade och körde av, min bror däremot snurrade med lite mer folk bakom sig m a o det gäller att välja rätt tilfällen att ligga på gränsen. Men visst övning ger färdighet, detta var andra gången med Vipern på Gelleråsen. Annars brukar jag ju vara där med min Impreza GT.... _________________ Martin Czernik Dodge Viper RT/10 1994 Chevrolet Corvette C5-FRC 2000 www.tiocylindrar.se www.åttacylindrar.se |
||
_________________ Martin Czernik Dodge Viper RT/10 1994 Chevrolet Corvette C5-FRC 2000 www.tiocylindrar.se www.åttacylindrar.se |
||
eftersom den gemensamma nämnaren är killen som anordnade träffen så är det nog tveksamt om det blir fler tillfällen med exakt samma bilar...
_________________ Martin Czernik Dodge Viper RT/10 1994 Chevrolet Corvette C5-FRC 2000 www.tiocylindrar.se www.åttacylindrar.se |
||
Bra fråga, jänkarna anger ju altid sina hästar i bhp = break horse power.
Jag är uppe i 415, på väg mot 500 :-) _________________ Martin Czernik Dodge Viper RT/10 1994 Chevrolet Corvette C5-FRC 2000 www.tiocylindrar.se www.åttacylindrar.se |
||
Vipern är väldigt tacksam att trimma, kör man det klassiska grejerna får man ut 40-60 Hk utan att anstränga V10 det minsta dvs:
mer luft in med hjälp av K&N-filter, större luftslangar i sillicon och modifierad luftbox, större och polerade grenrör, 3 tum avgas med sportkattar. Till sista ska jag balansera och mappa om motorn.. Eller så slänger jag på samma kompressorsats som min polare precis har kört i bänken: 750 Hk/1040 Nm på bakhjulen! _________________ Martin Czernik Dodge Viper RT/10 1994 Chevrolet Corvette C5-FRC 2000 www.tiocylindrar.se www.åttacylindrar.se |
||
Jepp en GTS från 1998:
http://www.viperclubnordic.se/galler _________________ Martin Czernik Dodge Viper RT/10 1994 Chevrolet Corvette C5-FRC 2000 www.tiocylindrar.se www.åttacylindrar.se |
||
Cool videoporduktion. Jag håller precis på och lär mig klippa och klistra i digital film. Jag har en del kvar att lära...
Föv verkar ni haft fler avåkningar på en enda banträff än vi har i sportklubben under ett par säsonger sammanlagt. _________________ Mvh/Micke Regnell |
||
It was an incredible day regarding out of track experiences ! Never been to a trackday with as much "action", on the other hand everything went well, no damage and we were not many so I guess people felt they could safely push to the max + a lot of very powerfull car ! _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||
Eftersnack 2004-04-30 Gelleråsen: Film med GT3 RS, BMW Z8, Viper mm | 1 besök senaste veckan (5876 totalt) |