Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7041 besök totalt |
Licens? ![]() _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
Detta visste jag inte alls... såklart e detta lite mera iontressant.... men å andra sidan så e "avåkningszonerna" L I T E större på ett flygfält än på Sturup ju ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Mats.. inga krav på licens eller Körkort.. bara att köra på Sturup . jag var där igår med Fyhr & sladdade lite drift upvisning för lite olika däcksreprensentanter. Nya slingan inbju verkligen te att SLADDDDDDA brett på. MVH/ ........K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Jo det var kul... som vanligt sladdade jag inte speciellt mycket ![]() saxo cup bilarna var roliga att köra!! fiat stilo abarth var dock den största besvikelsen sedan... jag vet inte när faktiskt, de låter väldigt fint men var ungefär lika roliga att köra som fassans mitsubishi L200 med dieselmotor ![]() någon j*vel måste snott min kamera förresten... plötsligt var där massvis av bilder på någon märklig BMW ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
om det blir konbana i ängeholm... bygg den lite bredare än vanligt... så jag har en chans att komma fram med min oljetanker!
![]() Körning på sturup... jaaaaaaaa!!!! ![]() |
||||
Tillbaks till topic, nu var det konbana det pratades om, sturup kan man ju köra på med KAK eller när fn som ![]() Planen var som sagt att, om det finns plats, köra två konbanor parallelt. ~20 bilar max, så blir det nog tillräckligt med körtid ändå. Vi har inte hunnit reka platsen än, när det är gjort vet vi närmare hur det blir exakt, men en konbana, eller en slalombana kalla det vad ni vill blir det i alla fall, bred nog för gotlandsfärjor bör inte vara något problem. Jag föredrar att köra slalombana för att man kan göra bort sig och snurra av utan att något händer och risken för att krocka med andra deltagare är minimal. _________________ Pontus Fyhr |
||||
Men se till att ordna upp nånting bara! Min bil är klar i början på juli och då ska det köras
![]() ![]() Försöker fylla ut juli så mycket det går med aktiviteter! För sen får jag inte köra på en månad ju ![]() Så här ser kalendern ut: 3juli: Puggträff 24juli: ev. puggträff i Lunda 25juli: Lazzat i Lunda 31juli: Ljungbyhed med klippans MK Så där emellan passar mig bra ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Intresse för att köra runt på en bana av konor finns... men att bara köra runt konor ( slalom ) har jag inget intresse av
Fyhr: Tror inte att det händer något om man bara har lite vett i skallen då man kör... att krocka med andra deltagare är inget intresse och det har nog ingen annan heller.... så upp med en bana som vi kan gasa runt på. _________________ Mikael Göransson _____________________ Tomt i garaget. |
||||
En snabb slalom bana är aldrig fel...Detta går ju utmärkt att få till på ett flygfält, har åkt med PCS på Ljungbyhed ett flertal gånger. Med seriös tidtagning blir det riktigt "tävlings mässigt"
![]() Jag o gubben är klart intresserade. _________________ Eva Dürholt |
||||
En snabb bana och om ni både kommer med en 924-räser och Carreran så det blir det bra "benchmarking" som jag och förhoppningvis även ni kommer att uppskatta ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Finns det plats att göra en "traction circle" så att man kan göra mätningar och låtsas vara vetenskaplig? Den "måste" vara hyggligt slät och utan lutning
En plats att öva starter med varma R-däck hade varit bra oxo (nej, jag ska inte börja tävla i linjalracing, men jag skulle vilja träna så att jag in snitt inte tappar 2 placeringar i starten.) _________________ Pär Hylander |
||||
Har ni ingen Kiosk i Laholm? _________________ Daniel Steiner |
||||
Kristian ochc Fyhr; Verkar som om det finns intresse.... Kom med ett datum nu vetja och kolla intresset för det datumet!
![]() |
||||
Jo, iofs...... _________________ Pär Hylander |
||||
Är datumet rätt kommer jag också, varesig det är konkörning på flygfält eller bankörning på Sturup
![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Känner att jag måste kommentera detta,att intresse finns för att köra är helt klart men 924 an får nog inte följa med,inte på slalom ialla fall! Då är Carreran ett säkrare kort. Och på slalom går det ju utmärkt att dela bil, problem uppstår bara om äkta hälften skulle köra fortare ![]() _________________ Otto Dürholt |
||||
jag kan säga att det helt klart finns intresse för att köra lite konbana! dock måste jag höra mig för o undra om det går att köra trots att man inte har körkort än? skulle vara trevligt om det gick!
MVH / Alexander Eklöw - med en BMW 325 Compact _________________ A Eklöw |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7041 besök totalt |