Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Vad duger på en BMW 325 E30 ??
2 besök senaste veckan (1193 totalt)
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444


Trådstartare
Måste börja kalkylera lite på kostnader inför kommande projekt, har väl insett att det billigaste sättet att komma över en bil duglig för lite banracing är att köpa en färdigbyggd, men vad behöver egentligen göras på en BMW 325 E30 för den ska bli banduglig, på sikt kanske för lite långlopp etc., om man vill börja från början.....

Bur förstås !!

Ut med inredning och in med racestol förstås, men vilken duger, bälten ??

Väghållning ?

Bromsar ?

Motorn ? ( Bortsett från trimm....)

och annat....??

Kom gärna med lite konkreta förslag om vad man kan använda för produkter etc. samt kanske ungefärliga priser !!

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Allt beror helt på hur budgeten ser ut. >

Det finns nästan alltid bättre saker att köpa/tillverka om man har lite mer pengar.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444


Trådstartare
Jag vill väl inte att bilen allt för dyr, är inte gjord av pengar, men det är ju ändå intresset, så en del kan man ju tänka sig att kosta på bilen, främst vad det gäller punkterna jag radade upp, antar jag !!

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
mattias becker
kulltorp
Här sen Apr 2003
Inlägg: 329



Jag kommer att ha ett chassie väss till salu någon gång i början av semestern V28 samma som sitter på bilen...https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6672 funkar typ som gula koni fast ställbart med ratt bak också runt 4000:-...sen är det ju alltid trevligt att kunna bromsa också finns ju likadant kit som jag har men sen beror det ju på din ekonomi...Men ett chassieväss och byte till andra gummilagringar till tornen för ökad camber och ett par bra däck kommer du rätt långt med, samt byte av belägg och bromsvätska.Det var så jag började men sen spårade det ur

_________________
Mattias Becker
Bmw 323ti compact -98
Bmw 120d M-sport -08
Citera
Skruva banåkabil
Vad duger på en BMW 325 E30 ??
2 besök senaste veckan (1193 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande