Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum MODSPORT, ny hemsida. | << 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 36 besök senaste veckan (102554 totalt) |
Läge för Modsport III som eget heat? |
||
Tror det var 37 bilar anmälda i Modsport så det är hög risk för att det blir 2 st Modsport heat!
F.ö. så är poängtabellen på hemsidan uppdaterad. |
||
Modsport 1- 15 förare
Alexander Pfister Lotus Europa VQ35DE 1971 SSK Bengt Johansson Cobra 98 KalmarSportvagnsKlubb Björn Davidsson Pontiac trans Am GT-1 1986 SHRA Mantorp Bosse Jonasson Porsche 918 2014 Hyllinge MS Ingvar Sand Chevrolet Corvette 96 SVKG Jaan Tolli Porsche Boxster 97 Hyllinge MS John Erik Öberg BMW M1 Sauber 1981 SSK Kenneth Nilsson Scatto T7 -93 smk-eda Mattias Andersson Porsche 968 1992 Gröndal MSK Per Löveryd Alfaromeo gtv 1975 Svkg Peter Eriksson Porsche 964 RSR 1992 Hyllinge MS Peter Gustafson MGB V8 1967 SSK Robin Jonasson Porsche 918 2014 hyllinge ms Sten Jarl BMW M3 GTR V8 2007 Hyllinge MS Villy Zielinski Lotus Europa 1972 Sveg Göteborg Modsport 2 - 10 förare Bo Johansson Lotus Europa 1968 SSJ Gert Severinsson BMW M3 E36 1995 BMW Sportclub Glenn Andersson Jaguar E-type 1968 SSK Henrik Pihl Westfield Aerorace 2012 SVKG Lars Macklin Hult Healey Special 1992 SSK Leif Andersson Toyota Celica GT2 1989 Kullings MS Marcus Stålheim BMW M3 E36 97 BMW Sport club Martin Jarl BMW M3 GTR Widebody 2000 Hyllinge MS Ronnie Hofberg Porsche Boxster S 2000 MX-5 Racing Club Torkel Kristensson Westfield Aerorace 2009 MX-5 Racing Club Modsport 3 - 15 förare Bertil Thorsson Mazda MX-5 1998 MSCC Erland Berggren Ginetta G20 09 mscc Fredrik Hedberg Porsche 944 turbo 86 Mscc joakim rydh ginetta g20 2008 falkenberg Kalle Berggren Ginetta G20 07 mscc Karl-Arne Källström Ginetta G20 2008 BMW SC Lars Engvall Porsche 944 S2 1983 Falkenbergs Motorklubb Niklas Kristiansson Mazda MX5 1994 Falkenbergs MK Niklas Mårtensson Porsche 944 Turbo 1989 MSCC Pär & Roger Fredriksson Porsche 944 S2 1990 Skaraborgs Sportvagngsklubb Per Oleskog Mazda MX5 Miata 1998 SVKG Per Gustavsson BMW M3 GTR 1993 Karlskoga MF Robert Gustafsson Ginetta G27r 2002 Östgöta Sportvagnsklubb Thomas Larsson Porsche 944 Turbo 1987 MSCC Ulf Andersson Mazda MX5 2000 Falkenbergs MK Totalt 40 förare anmälda till Modsport. Detta måste självklart vara rekord! (Hur gick det till att vi i Mod2 blev minsta klassen helt plötsligt??) _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||
Njae 15 förare men 14 bilar blir det väl, för de delar väl samma bil? Men oavsett, det blir fantastiskt kul med Modsports startfält Kan man hoppas på sena anmälningar även i Roadsport?! |
||
Om 36+ kommer till start i race 1 så är ju frågan om vilken delning som skulle fungera bäst; Mod1 eller Mod3 som eget heat.
Lockar det att i Mod2 kunna passera mållinjen först och få lite uppmärksamhet, eller blir Bosses överlägsenhet alltför tydlig då? Annars kan man som arrangör vara lite brutal och neka dubblering, eller sortera efter kvaltid. Men så hårda tror jag inte MSCC vill vara. Mod3 som eget heat hade nog kunnat locka med större delen av Roadsport B (men då får det vara mer än ett heat emellan). |
||
Kanske inte, men jag tror inte de vill ha fler heat heller, då behöver de köra minst två race även på lördagen? Fast jag tror att Modsport kommer lösa detta problem helt automatiskt efter kvalet... Problemet blir väl istället att MSCC inte har tid att vänta tills dess. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Dvs det går att chansa baserat på beprövad erfarenhet (anmälda vs hur många som dyker upp vs hur många som brukar gå sönder). Träningarna kan ju köra tillsammans (kval går väl också på träningsantalet?). Oavsett så är det ett väldigt positivt bekymmer |
||
Som Modsport-förare vill jag såklart helst att Modsport skall delas upp. Helst i 3 heat!
Och som förare i Modsport 2 vill jag också såklart att fältet skall delas mellan Modsport 1 och Modsport 2, så att vi i Modsport 2 kan göra upp sinsemellan och slipper tampas med Modsport 1-bilarna. Jag upplever (alltså inte bara färgat av att jag kör Modsport 2) att på Knutstorp går Mod1 och Mod2 in i varandra varvtidsmässigt mer än Mod2 och Mod3. Men det är mest ett intryck/känsla, jag saknar varvtider och fakta. Hur som helst är det klart sunt att Mod1 och Mod3 inte kör tillsammans, för där blir det ganska stora hastighetsskillnader vid varvningarna.
De kanske har byggt 2! _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||
Av det skälet borde kanske Modsport 3 köra för sig själv? Jag kan också tänka mig att ett sådant förhandsbesked skulle attrahera ytterliggare någon att köra i Modsport 3 för det känns ändå som Modsport 3 har lite större utbud av bilar från andra serier som passar bra (tex Ginettorna som det nu finns flera av) jämfört med Modsport 1. Men samma här, bara en känsla. Startfält som spränger gränser mer än förutsett är verkligen ett angenämt problem att brottas med som arrangör! |
||
Som sagt: Mycket angenäma problem, både för MCSS och för SPVM. _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||
Joxade lite med förarpresentationerna så de kan användas från externa siter (dvs utanför SPVM.se).
http://www.spvm.se/driver.html?klass http://www.spvm.se/driver.html?klass Tanken med detta är att godtycklig designer som visar nåt relaterat till förare (resultat, pr etc) kan plocka upp presentationen i popup eller dylligt, genom att bara veta klass och startnummer. Med tanke på att Modsport.se gärna har annan design och anat informationsflöde så är det nog enklast och mest generellt att ha det förare för förare (iofs kan jag samtliga skickas som json om önskemålet finns). Om man anger förare/klass som inte finns så får man bara ett radbryt tillbaka. Lite gammaldags webdesign kanske, eller modern med tanke på att man numera inte vet ett jota om hur informationen konsumeras på "andra sidan". |
||
Kollar över Bmw M3gtr v8 test Ring Knutstorp den 26 juni heldag halvtimmes pass formel och täckta bilar. Precis kommit hem från Ringen,blev bara 31 varv mycket olyckor, Tråkigt för dom som kraschar, men kanonväder . Bra träning inför SSM. https://www.youtube.com/watch?v=fthq
_________________ Sten Jarl |
||
_________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||
Tyvärr finns det en banlicens att ta hänsyn till, men att ettan kör för sig själva har jag inget problem med , syns på knutan _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||
Allmänt banåkaforum MODSPORT, ny hemsida. | << 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 36 besök senaste veckan (102554 totalt) |