Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2014-07-05 BMWSC på Gelleråsen den 4-5 Juli
4506 besök totalt
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066


Trådstartare
Hoppas ni får lika bra väder idag lördag som vi hade igår!



Rejsa lugnt och drick mycket vatten!

_________________
Janne Ström
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Oj vad jag brände mig idag... Man skulle vara italienare så man slapp sånt

Men skoj var det ändå... Vet dock inte om jag blev bortskämd på kullen, är inte beläggningen på gelleråsen väldigt ojämn och guppig?

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495




_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Hade nöjet att besöka lördagen och vilken superdag det blev! Massor med körning och minimalt med strul. Grymt jobbat alla arrangörer, allt flöt på exceptionellt från besiktning till förarmöte till avflaggning! thumbs up

De mest spännande grejerna under dagen var nog de nära erfarenheter man fick med det Svarta Monstret (GT3 4.0 nånting). Här en närstudie i att pressa lite för hårt.. http://youtu.be/BZ1_fOtHJU8?t=18m45s

Finns ägaren av en röd E91 325d här. Den gick som ett skott på rakan. Upplevdes ha mer pulver än E46M3?!

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



johmei skrev:

Finns ägaren av en röd E91 325d här. Den gick som ett skott på rakan. Upplevdes ha mer pulver än E46M3?!


Var det inte en 335d? Gick som ett skott på rakan allafall thumbs up

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
axzell
Stockholm
Här sen Feb 2013
Inlägg: 156



Bra träff! (träffar, både fredag+lördag!)

Riktigt skön körning, var inte så många som körde så fanns ju gott om plats för mig och min ljusblåa elefant

Enda dryga jag åkte på var att bromsbeläggen överhettades 3-4ggr.

Det märktes tydligt att det var temperaturen det handlade om. Hade finfin modulation i pedalen första varven och kunde bromsa sent, sen plötsligt sluta bromsarna fungera helt...kylde 1-2 varv...de kom tillbaka som de var förut.

Så jag beställde just ett cold-air-intake + brake cooling ducts -kit!

Jag är för lat att plocka ihop egna grejer så fick bli:
Active Autowerke M5 E39 Cold Air intake + Brake Cooling ducts kit. (suger luft till motorn och bromsarna i samma hål i fronten)


_________________
Erik Axzell

BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1123



E.Svensson skrev:
johmei skrev:

Finns ägaren av en röd E91 325d här. Den gick som ett skott på rakan. Upplevdes ha mer pulver än E46M3?!


Var det inte en 335d? Gick som ett skott på rakan allafall thumbs up


Jag tror det var en 325d, vi spekulerade i om den var optimerad av Vtech, brukar gå att få upp dem i ca 300 hästar. Vist gick den som ett skott, kan knappast varit helt original thumbs up


Nåväl, stort tack allihop för ett par kanondagar. Jag körde både fredag och lördag.
Fredagen kantades dock av problem. Jag får rikta ett extra stort tack till några av våra vänner i Porscheklubben som frikostigt lånade ut verktyg, kompressor och annat för att hjälpa till Guld värt och riktigt trevliga grabbar dessutom!

Lördagen var det bättre ordning på bilen och den gick så bra att jag vid dagens slut hade kört slut på framdäcken. Missade sista 10 minuterna men vad gör det när man vet att man fått ut allt som fanns i däcken och haft skitskoj mest hela dagen.

Som vanligt ett superbra arrangemang, tack alla som ställer upp och jobbar så att vi får ha så här roligt!

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612



Var det en kombi så var det en 325. Runt 300hk och över 600Nm tror jag vtech optimeringen ger...

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



magnus428 skrev:
Var det en kombi så var det en 325. Runt 300hk och över 600Nm tror jag vtech optimeringen ger...

Ball sleeper och kul att den går bana. Den dieselkombin behövde verkligen inte skämmas för sig. Bra kört också! thumbs up

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612



johmei skrev:
magnus428 skrev:
Var det en kombi så var det en 325. Runt 300hk och över 600Nm tror jag vtech optimeringen ger...

Ball sleeper och kul att den går bana. Den dieselkombin behövde verkligen inte skämmas för sig. Bra kört också! thumbs up


Inte min bil alltså, men jag snackade lite med honom. En göteborgare, hade lite planer på att uppdatera bromsarna som var orginal...

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



magnus428 skrev:
johmei skrev:
magnus428 skrev:
Var det en kombi så var det en 325. Runt 300hk och över 600Nm tror jag vtech optimeringen ger...

Ball sleeper och kul att den går bana. Den dieselkombin behövde verkligen inte skämmas för sig. Bra kört också! thumbs up


Inte min bil alltså, men jag snackade lite med honom. En göteborgare, hade lite planer på att uppdatera bromsarna som var orginal...

Nej, förstod att det inte var din bil Magnus men lika kul och imponerande att se för det!
Med den farten så är nog bättre bromsar inte helt fel tanke.
I riktig sleeperstil kördes 888or på OEM 17" fälg om jag inte såg fel! thumbs up

Någon som vet hur det gick med E36an (GT?!) som fick stopp och bärgning? Var det bara ett däck eller något större? http://youtu.be/u1X3SICcS1Q?t=2m47s

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612



johmei skrev:
magnus428 skrev:
johmei skrev:
magnus428 skrev:
Var det en kombi så var det en 325. Runt 300hk och över 600Nm tror jag vtech optimeringen ger...

Ball sleeper och kul att den går bana. Den dieselkombin behövde verkligen inte skämmas för sig. Bra kört också! thumbs up


Inte min bil alltså, men jag snackade lite med honom. En göteborgare, hade lite planer på att uppdatera bromsarna som var orginal...

Nej, förstod att det inte var din bil Magnus men lika kul och imponerande att se för det!
Med den farten så är nog bättre bromsar inte helt fel tanke.
I riktig sleeperstil kördes 888or på OEM 17" fälg om jag inte såg fel! thumbs up

Någon som vet hur det gick med E36an (GT?!) som fick stopp och bärgning? Var det bara ett däck eller något större? http://youtu.be/u1X3SICcS1Q?t=2m47s


Ja, det är ju nästan så man funderar på att hänga i en 325d motor i M3an nu när jag ändå har motorn ur...

Var bromsoket som hade låst sig. Förmodligen hade GTn utvecklat allergi mot porsche oken.

Fanns väl någon teori om att det var bromsslangen som separerat och fungerade som backventil för vätskan och därmed låste oket. Men om det var så, eller allergi, eller något annat vet jag inte. Kanske ägaren kan reda ut det...

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Några bilder från en kanondag på åsen.







_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Eftersnack
2014-07-05 BMWSC på Gelleråsen den 4-5 Juli
4506 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande