Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 16502 besök totalt |
Re:
Precis. Ser inte A-klassen där.
_________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Re:
Jag har nu hunnit med 300 mil på drygt en vecka. Den tar sig fram bättre än evo'n. Den känns mindre och smidigare även om jag kan tänka mig att hjulbasen är snarlik och mercan är marginellt tyngre. Min upplevelse är att den varken över eller understyr. Tar man i ordentligt så kommer säkert överstyrningen, men de gränserna har jag inte haft förutsättningarna att prova ännu. Den har iaf inga tendenser till att understyra. EVO's reflektion är väl inte helt fel, men vad är det för vits att jämföra 360hk awd med 500 rwd? Det säger sig självt vilken som överstyr och inte. Motorkaraktären är helt olik evon. Evon hade sin turboknuff mellan 3-4000rpm. Mercan drar rejält och linjärt till 5000rpm, och sen skjuter det på ÄNNU mer. Jag ska bara hitta en tid som passar hos JRM så kommer facit på effektkurvan. Växellådan hänger med riktigt bra. Det är dock riktigt ovant att köra den i manuellt läge. Som tur är så stoppar elektroniken när man försöker växla ner alldeles för ivrigt. Sen har vi ljudet. Den låter alldeles underbart. I sport-läge så smattrar det härligt från flatshift'en och vid motorbromsning. Det enda som finns att klaga på är vägljud och vindsus i högre farter, men det är ju ingen Jaguar eller S-klass direkt. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Re:
Självklart får vi se till att styra upp det, under ordnade former då. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Re:
Den rullar på riktigt bra. Efter att ha kört/åkt lite "riktiga" bilar på räserbana så är dock a45:an lite slapp i chassiet, trots att jag har amg-chassiet. Det är väl en kompromiss mellan komfort och prestanda, men den hade varit riktigt spännande att prova lite styvare dämpare/fjädrar på den. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 16502 besök totalt |