Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2014-07-04/05/06 Knutstorp SSM
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
13 besök senaste veckan (50047 totalt)
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2479



Tack så enormt mycket för att ni orkar och har viljan att dokumentera denna underbara helg!
Det är sådant som gör att den goa känslan efter helgen sitter kvar lite längre... thumbs up
Tyvärr så får ni inte alltid den feedback och uppskattning ni förtjänar, tror det är väldigt många som njuter av bilderna men inte skriver något.

Alla bilder på grön Miata #78 i Roadsport C uppskattas naturligtvis lite extra!

_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3353



TPR skrev:
Tack så enormt mycket för att ni orkar och har viljan att dokumentera denna underbara helg!
Det är sådant som gör att den goa känslan efter helgen sitter kvar lite längre... thumbs up
Tyvärr så får ni inte alltid den feedback och uppskattning ni förtjänar, tror det är väldigt många som njuter av bilderna men inte skriver något.

Håller med fullständigt! Dessa trådarna är helt underbara. thumbs up

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
rogerfred
Stenstorp
Här sen Maj 2005
Inlägg: 31



Vi som är med i denna cirkus har så mycket att stå i under en sådan här tävlingshelg så det är lätt att glömma arrangören och alla dess medarbetare. För att det ska kunna bli en sådan succé som sportvangs meeting har blivit. Så måste jag fram hålla alla som jobbar runt banan oftast helt utan ersättning. Tack alla konkurrenter för ett fair play race. Sist och inte minst tack till publiken som gör helgen till en enda stor fest.
Vi ses nästa år.
Hälsar Roger. 46b

_________________
Roger Fredriksson
Citera
Hans A
Lund
Här sen Maj 2004
Inlägg: 14



Torsdag
Provkör tidigt på morgonen elisen för första gången sedan motorbygget/bytet helgerna innan. Allt fungerar sånär som att den variabla ventiltidsstyrningen inte fungerar. Tänkte att det nog löser sig. Lägger hela torsdagen på felsökning i kabelhärva, mjukvara och mekanik. Jag hade en ny topp renoverad av "experter" i England så med den skulle det inte finnas några problem.

Fredag
Identifierar att toppen från england har trasig mekanik (läs låst) i VVC:en och byter mekanismen + kammarna under fredagen. Missar all träning under dagen.

Lördag
Den nya ventilmekanismen fungerar till vår stora förvåning inte heller men bestämmer mig för att ta mig till knutstorp för att iaf få sätta en tid. Drar dock ner maxvarvtalet till 6300 RPM för oljudet från VVC mekanismen är inget som man vill höra ens om man saknar all form av mekanisk empati. Satte en tid på 1.10.97 vilket med tanke på till synes halvt slumpmässiga ventiltider ändå får anses som rätt ok. Felsökning fortsätter. Sprättar upp kabelhärvan, mäter upp varenda sladd, ser över kopplingsschema, kollar jordpunkter, skärmning men ingen framgång.

Söndag
Testar at norsk PWM:a solenoiderna till VVCen med en knappnål och en blocknyckel och ser att VVC mekanismen funkar som den ska. Dessutom vaknar Är-värdet för Emeraldens beräknade ventiltidsduration plötsligt till liv då kammarna ställer sig i läge för lång duration. Kopplar detta till mjukvarufel och börjar titta på inställningar i mjukvaran men saknar parametrar i systemet som nog egentligen borde ha funnits där. Inser efter ett tag att det finns ett smalt fönster i vevvinkeldomänen som Emeralden tittar efter mätpulser från kammarna. Trots att kammarna till synes stod rätt så fasade vi om dem några grader och plötslig fungerar allt! Som jag ser det en klar bugg/miss i Emerald-systemet!

Race2
Missade Race 1 så fick starta sist på Race 2. Fick en usel start eftersom jag inte kunde se startljusen. Positivt var dock att det var bra bett i den nya motorn . Lyckas därför ta 5-6 bilar på första varvet. Tar ytterligare några bilar efterföljande varv. Kommer till sist ikapp två stycken sjuor samt en Corvette som samtliga bjöd upp till en kul fight. Passerade dem till slut och rullade in på en fjärde plats. Det blev inte den mest harmoniska körningen från min sida med lyckade trots det sätta en tredje bästa tid i B under racet på sista varvet(1:09:099). Det känns ganska OK med tanke på omständigheterna och sladdriga Toyos. Bilen i övrigt kändes mycket bra.

Sammanfattningsvis blev SSM liksom förra året inte alls som jag väntat eller hoppats på men trots allt ganska bra. Nästa år hoppas jag dock kunna få njuta även av andras racing och att kunna ta mig tid att prata med er andra förare.

Rundar av med en film från race2:
https://www.youtube.com/watch?v=qanUtFCRZOc

_________________
Hans Aulin
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare

















_________________
Fredrik Lövgren
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare












_________________
Fredrik Lövgren
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Söndagsbilder!


















_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731




















_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731




















_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731




















_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731




















_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731




















_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731




















_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731























Alla bilder från helgen (fredag & söndag): http://www.fjollrosa.se/gallery3/Photo/2014/racing/ssm

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare

















_________________
Fredrik Lövgren
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Citat:
... tredje bästa tid i B under racet på sista varvet(1:09:099). Det känns ganska OK med tanke på omständigheterna och sladdriga Toyos. Bilen i övrigt kändes mycket bra.


Grymt Hans thumbs up givet det strulet du har genomlidit Hoppas den snurrar på nu

Tobias och Figge ; Många tack för din era fina bilder thumbs up , är det ok att använda/länka i egen race-tråd ?

Med vänlig hälsning,

Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
figge
Helsingborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 448


Trådstartare
"Många tack för din era fina bilder thumbs up , är det ok att använda/länka i egen race-tråd ?"

För min del går det bra.

_________________
Fredrik Lövgren
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Roadsport A-B

Race 2



/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Josen skrev:

Tobias och Figge ; Många tack för din era fina bilder thumbs up , är det ok att använda/länka i egen race-tråd ?


Inga problem!

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Mattias A
Eskilstuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 732



För ännu en racerapport... från team #48 Modsport 1, se gärna:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91397&postdays=0&postor . . . .

mvh

_________________
Mattias Andersson
Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020
Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1
Citera
Rikard Niva
Luleå
Här sen Apr 2006
Inlägg: 734



En till racerapp
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1333967#1333967
lite avbrutan pga. motorhaveri.

Figge, Tobias fantastiska bilder thumbs up thumbs up thumbs up

Och Tobias extra tack, för fredagens actionbilder på min "Silver" Mazda rx7 nr 71. Trodde iom haveriet att det inte skulle finnas några bevis på deltagande

Finns det några fler bilder så

_________________
Rikard Niva
Citera
Eftersnack
2014-07-04/05/06 Knutstorp SSM
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
13 besök senaste veckan (50047 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande