Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång...
<<   1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17   >>
5 besök senaste veckan (129838 totalt)
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
E21 Racing skrev:
Varför går du inte på en Sparco direkt, måste ju vara bland det bästa valet. thumbs up
Hade ja gjort idag, om ja nu inte redan hade en ja är nöjd med.... (Italvolanti Mocca)

Denna kanske: http://www.h2mracing.se/webbutik/product_info.php?cPath=17_816_3115&am . . . .




Snålhet?

Den var fin, perfekt storlek, dock vill jag gärna ha den djupare och utan dom där tummgreppen... får bläddra lite i sparcos katalog...

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



E.Svensson skrev:
Marcus S skrev:
Har RRS. Helt ok tycker jag men inte helt i klass med finrattarna kanske. Färgade av sig lite i början annars inget att anmärka på.


Något flex i den? (Om du tar tag i den i ovankant kan du trycka/dra i den och den flexar?


Kan kolla efter jobbet.

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Marcus S skrev:
E.Svensson skrev:
Marcus S skrev:
Har RRS. Helt ok tycker jag men inte helt i klass med finrattarna kanske. Färgade av sig lite i början annars inget att anmärka på.


Något flex i den? (Om du tar tag i den i ovankant kan du trycka/dra i den och den flexar?


Kan kolla efter jobbet.


Gör det är du snäll!

Lite flex är det säkert även i sparco... men är det så att man känner "tar jag i som fan då böjjer jag ratten..." då blir det som för mig i helgen

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



sabelt akrapolis.. där har du en bra ratt, 90mm djup, kostar rätt mycket

_________________
Viktor Starkman
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



Köp en märkesratt, det är det värt. Jag ångrar bittert min snikenhet och besök hos rallyshop som ledde till ett snikbeslut. Gula märket på ratten var inte centrerat och ratten inte rund eller rak om man la den på ett bord. Vridstyv som en blöt trädgren. Nu ska man inte bruka våld på sin ratt om man gör rätt, men det kan ju inträffa.


Njäe, en finratt till din finbil!

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Det blir en finare ratt!
Sabelten såg trevlig ut och var ju faktiskt bättre prissatt en ex. Sparco.
Är lite sugen på att prova på en 330mm ratt, tycker 350 känns snäppet för stort...

Men sen var det frågan om mocca vs alcantara, vad är den stora skillnaden?

Som jag förstår det så slits alcantaran MYCKET mindre när man kör utan handskar men det är bättre grepp i moccan?
Någon som kan uttala sig om hur skillnaden är?

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Klart du ska ha en riktig ratt! Det är väl som alltid att man får vad man betalar för.
Kände på min rrs och visst flexar den men det är inget jag tänkt på under körning. Duger gott till min lowbudget-kärra

Är det som du säger med alcantara låter det ju bra. Man kan ju för bövelen inte åka omkring med vantar för jämnan

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
M.broberg
Halmstad
Här sen Maj 2010
Inlägg: 384



jag har en 300 kronors (inkl frakt) E-bay ratt i min. det enda som flexar är rattstångens fästen och då får jag ta i.

men ingen regel utan undantag

_________________
Mattias Broberg
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



Kör RRS på z3an. Funkar perfekt och upplever ingen kvalitetsskillnad mot mina tidigare sparco och OMP. Sen vad som händer vid kollision har jag ingen aning om.

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Z3 M
Norrköping
Här sen Aug 2004
Inlägg: 455



Jag har sedan 12 år en MOMO i mocka.
Bara att gå över med stålborsten när den blir blank.
Sett över tiden blir det en dryg 100 lapp per år.
Jämförde olika rattar nu när jag köpte ny till 2,8:an.
Det blev en MOMO igen. Man får vad man betalar för...

_________________
T0RBJÖRN ELLESS0N

Porsche Cayman S Clubsport -09
Caterham 7 Superlight R400 -05
Porsche GT 4 - 16 såld
Z3 x 3 Sålda
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Blir en rattprovardag imorgon

Tack för all input!

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Händer lite här.... Jobbschema som krockar med banåkaschemat mest hela tiden :/
Men tänkte våga mig ut på Mantorp under gatebil...

Var och kollade in ett par rätt rejäla skivbromsar idag också



_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Börjeson skrev:
Svensson..

http://www.schmiedmann.se/3_serien/e46/utrustning_-_tillbehor/tuning_o . . . .
+
http://rallyshop.se/produkt/Beltenick-Fonsternat
+
http://rallyshop.se/produkt/Huvudstrombrytare-FIA




hahahaha och sen hoppas att man inte blir frånåkt av mer än 3 st modifierat bilar?
Ska jag ha någon chans i cupen behöver jag ha en bil som e tok maxad för klassen, alltså en standard eller en modifierad.

Så vem vet... skulle någon vilja köpa m3an så kan den kanske vara till salu, men känns som att man inte får betalt det man själv tycker den e värd så då kan jag lika gärna behålla den...

Angående cupen så ser det mörkt ut för nästa år... blir nog ett mellanår för mig... fast åka husbil, grilla och ta en pilsner funkar det också så kan ju vara Teamchef åt dig

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Men man får aldrig så mycket betalt för en bil som man vill och värdeminskningen bara ökar Förutom på racebilar.. Byt byt

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
frapp skrev:
Men man får aldrig så mycket betalt för en bil som man vill och värdeminskningen bara ökar Förutom på racebilar.. Byt byt


Intalar mig att värdeminskningen är försumbar och att den nått sin lägsta nivå nu, så då kan det lika gärna behållas något år till

Racerbil = investering? Dags att sälja av lite aktier alltså

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1961



E.Svensson skrev:

Så vem vet... skulle någon vilja köpa m3an så kan den kanske vara till salu


Hör av dig via pm så tar vi det därifrån.

/AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
iX3 M-Sport
i3 Sport
Sodi DD2
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



E.Svensson skrev:

hahahaha och sen hoppas att man inte blir frånåkt av mer än 3 st modifierat bilar?
Ska jag ha någon chans i cupen behöver jag ha en bil som e tok maxad för klassen, alltså en standard eller en modifierad.

Så vem vet... skulle någon vilja köpa m3an så kan den kanske vara till salu, men känns som att man inte får betalt det man själv tycker den e värd så då kan jag lika gärna behålla den...

Angående cupen så ser det mörkt ut för nästa år... blir nog ett mellanår för mig... fast åka husbil, grilla och ta en pilsner funkar det också så kan ju vara Teamchef åt dig


Nu ska vi inte vara sådana är inte de också en erfarenhet??
Du har ju iaf lite prutt i maskin, tänk på min 3.0a..

Behöver inte köra full säsong direkt men prova skadar nog inte

_________________
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Börjeson skrev:
E.Svensson skrev:

hahahaha och sen hoppas att man inte blir frånåkt av mer än 3 st modifierat bilar?
Ska jag ha någon chans i cupen behöver jag ha en bil som e tok maxad för klassen, alltså en standard eller en modifierad.

Så vem vet... skulle någon vilja köpa m3an så kan den kanske vara till salu, men känns som att man inte får betalt det man själv tycker den e värd så då kan jag lika gärna behålla den...

Angående cupen så ser det mörkt ut för nästa år... blir nog ett mellanår för mig... fast åka husbil, grilla och ta en pilsner funkar det också så kan ju vara Teamchef åt dig


Nu ska vi inte vara sådana är inte de också en erfarenhet??
Du har ju iaf lite prutt i maskin, tänk på min 3.0a..

Behöver inte köra full säsong direkt men prova skadar nog inte


Om det gick att bara "prova" så skulle jag göra det behövs ju dock en bur och massa annat kraffs

Den som lever får se... står en tom e46 coupe med bur och flossman gtr paket på i garaget....

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Vintern är här... bilen står och skäms... blev på tok för lite använd i somras :/

I vinter blir det bara att försöka putsa lite på den... stoppa tillbaka org.ratt och förarstol också för att klara besiktning (airbaglampan....), eller finns det någon annan smidig lösning på detta?

Lyckades dra av en bromsnippel i somras så har köpt nya ok bak som jag tänkte ge mig på att försöka renovera, går det bra så görs nog samma sak med framoken...




Ska även svära över våran hatade granne på industriområdet som håller på med framställning utav skumglas... dammar ju knappt något...

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Alla förhållanden hat ju tyvär ett slut, har känt mer och mer senaste 2 åren att jag skulle vilja ge mig att tävla "på riktigt" och då denna bil inte klassar in något bra i hyfsat org. utförande så behövs det en annan bil...
Hade jag varit gjord av pengar hade jag behållt den resten av livet men nu e jag inte det...

Nu är den såld till en ung, trevlig kille från Sthlm som ska fortsätta köra bana med den så det känns riktigt bra allafall.

Sista bilden... Förhoppningsvis får man väl se bilen på någon bmwsc träff i framtiden



_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång...
<<   1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17   >>
5 besök senaste veckan (129838 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande