Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång... | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17 >> 2 besök senaste veckan (130052 totalt) |
Snålhet? Den var fin, perfekt storlek, dock vill jag gärna ha den djupare och utan dom där tummgreppen... får bläddra lite i sparcos katalog... |
||||||
Kan kolla efter jobbet. _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||
Gör det är du snäll! Lite flex är det säkert även i sparco... men är det så att man känner "tar jag i som fan då böjjer jag ratten..." då blir det som för mig i helgen |
||||||
Köp en märkesratt, det är det värt. Jag ångrar bittert min snikenhet och besök hos rallyshop som ledde till ett snikbeslut. Gula märket på ratten var inte centrerat och ratten inte rund eller rak om man la den på ett bord. Vridstyv som en blöt trädgren. Nu ska man inte bruka våld på sin ratt om man gör rätt, men det kan ju inträffa.
Njäe, en finratt till din finbil! _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||
Det blir en finare ratt!
Sabelten såg trevlig ut och var ju faktiskt bättre prissatt en ex. Sparco. Är lite sugen på att prova på en 330mm ratt, tycker 350 känns snäppet för stort... Men sen var det frågan om mocca vs alcantara, vad är den stora skillnaden? Som jag förstår det så slits alcantaran MYCKET mindre när man kör utan handskar men det är bättre grepp i moccan? Någon som kan uttala sig om hur skillnaden är? |
||||||
Klart du ska ha en riktig ratt! Det är väl som alltid att man får vad man betalar för.
Kände på min rrs och visst flexar den men det är inget jag tänkt på under körning. Duger gott till min lowbudget-kärra Är det som du säger med alcantara låter det ju bra. Man kan ju för bövelen inte åka omkring med vantar för jämnan _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||||
Kör RRS på z3an. Funkar perfekt och upplever ingen kvalitetsskillnad mot mina tidigare sparco och OMP. Sen vad som händer vid kollision har jag ingen aning om.
_________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iX3 M-Sport V70N Sodi DD2 |
||||||
Jag har sedan 12 år en MOMO i mocka.
Bara att gå över med stålborsten när den blir blank. Sett över tiden blir det en dryg 100 lapp per år. Jämförde olika rattar nu när jag köpte ny till 2,8:an. Det blev en MOMO igen. Man får vad man betalar för... _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Till salu Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||||
|
||||||
Händer lite här.... Jobbschema som krockar med banåkaschemat mest hela tiden :/
Men tänkte våga mig ut på Mantorp under gatebil... Var och kollade in ett par rätt rejäla skivbromsar idag också |
||||||
_________________ |
||||||
hahahaha och sen hoppas att man inte blir frånåkt av mer än 3 st modifierat bilar? Ska jag ha någon chans i cupen behöver jag ha en bil som e tok maxad för klassen, alltså en standard eller en modifierad. Så vem vet... skulle någon vilja köpa m3an så kan den kanske vara till salu, men känns som att man inte får betalt det man själv tycker den e värd så då kan jag lika gärna behålla den... Angående cupen så ser det mörkt ut för nästa år... blir nog ett mellanår för mig... fast åka husbil, grilla och ta en pilsner funkar det också så kan ju vara Teamchef åt dig |
||||||
Intalar mig att värdeminskningen är försumbar och att den nått sin lägsta nivå nu, så då kan det lika gärna behållas något år till Racerbil = investering? Dags att sälja av lite aktier alltså |
||||||
Nu ska vi inte vara sådana är inte de också en erfarenhet?? Du har ju iaf lite prutt i maskin, tänk på min 3.0a.. Behöver inte köra full säsong direkt men prova skadar nog inte _________________ |
||||||
Om det gick att bara "prova" så skulle jag göra det behövs ju dock en bur och massa annat kraffs Den som lever får se... står en tom e46 coupe med bur och flossman gtr paket på i garaget.... |
||||||
Vintern är här... bilen står och skäms... blev på tok för lite använd i somras :/
I vinter blir det bara att försöka putsa lite på den... stoppa tillbaka org.ratt och förarstol också för att klara besiktning (airbaglampan....), eller finns det någon annan smidig lösning på detta? Lyckades dra av en bromsnippel i somras så har köpt nya ok bak som jag tänkte ge mig på att försöka renovera, går det bra så görs nog samma sak med framoken... Ska även svära över våran hatade granne på industriområdet som håller på med framställning utav skumglas... dammar ju knappt något... |
||||||
Alla förhållanden hat ju tyvär ett slut, har känt mer och mer senaste 2 åren att jag skulle vilja ge mig att tävla "på riktigt" och då denna bil inte klassar in något bra i hyfsat org. utförande så behövs det en annan bil...
Hade jag varit gjord av pengar hade jag behållt den resten av livet men nu e jag inte det... Nu är den såld till en ung, trevlig kille från Sthlm som ska fortsätta köra bana med den så det känns riktigt bra allafall. Sista bilden... Förhoppningsvis får man väl se bilen på någon bmwsc träff i framtiden |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång... | << 1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17 >> 2 besök senaste veckan (130052 totalt) |