Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
fourlink på en banbil?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (11242 totalt)
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



William Ekström skrev:

Det är ungefär samma fenomen med mumford-länken, fast värre. Sitter mumford-snurrorna i axeln så kommer RC att höjas när bilen fjädrar ned, och vice versa.

Det gör det ju även om de sitter i karossen, fast tvärtom.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



AndersY skrev:
William Ekström skrev:

Det är ungefär samma fenomen med mumford-länken, fast värre. Sitter mumford-snurrorna i axeln så kommer RC att höjas när bilen fjädrar ned, och vice versa.

Det gör det ju även om de sitter i karossen, fast tvärtom.


Jo, men om man har en någorlunda kompakt snurre-design, dvs så att de två långa länkarna vilkas ytterändar sitter i axeln har sina inre ändor nära varandra, så blir inte den förändringen så dramatisk.
Avståndet mellan CGH och RC kommer då att växa en aning vid nedfjädring, men som snurrorna skulle sitta i axeln så skulle det avståndet minska snabbare än det gör med watts-länkaget.

_________________
William Ekström
Citera
Sparade trådar/FAQ
fourlink på en banbil?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (11242 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande