Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2014-07-30 Kinnekulle Ring Med NOGS.
1 besök senaste veckan (4664 totalt)
Wiklundh
Karlstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 370


Trådstartare
En kanondag med mycket blandade bilar.
Roligt att det börjar dyka upp flera Mégane RS på bankörningarna. thumbs up
Tack och bock för att man fick vara med och köra.
Nu väntar jag på lite bilder.

_________________
/Michael Wiklundh
Porsche Boxster S.
Citera
Gummisko
Skepplanda
Här sen Jun 2012
Inlägg: 14



riktigt roligt att köra igen.
synd bara att mitt VF slicks pajja efter 25 körda varv, så försöken att slå personbästa på 1:01,9 från förra året o komma under minuten gick sådär, men, som bäst 1:02,5 (GPS Laps)... inte nått varv utan trafik man kom ikapp..=(, men roligt ändå

körde 40 varv till sen på mina gatdäck fram (Kuhmo ku36 225) med 1:06,0 som bäst

vad körde ni andra på?
och som ovan, bilder!

jag körde den mörka Nissan s14 med vita stripes....

_________________
Jonna Jumisko

Timeattacknu #34 Nissan 200sx s14 + LS1 + aero...
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3545



Jag får också tacka för en trevlig dag på Kullen!

Enda Opeln på träffen, men inte enda veteranbilen

1.05.73 som bäst, låg väl och harvade runt 1.06-1.07 annars. Lite svårt att få hela varv utan trafik men å andra sidan var det ju ingen tävling heller.
Har inte kört med loggning innan så jag vet inte vad jag kört på tidigare.

Det var lite halt på nya asfalten i början tyckte jag, men efter lite labbande med däcktryck så kändes det bättre.
Svackan efter Mohlins har blivit bättre, men det är fortfarande lite guppigt där.
Vågade inte hålla stumt under bron utan det fick bli ett litet avlyft precis innan. Börjar väl bli lite feg med åldern...

_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
kvillert
Vallda
Här sen Jan 2008
Inlägg: 119



Vi i NOGS tackar alla trevliga REJSA killar för att ni kom och körd med oss.

Tack till alla som ställde upp och sopade banan efter oljesölet på förmiddagen.

Tyvärr blev det lite struligt med körpassen efter saneringen men på det stora hela hoppas jag ni var nöjda.


Ser redan fram emot nästa år!

_________________
Niklas Kvillert
Citera
axe
Nyköping
Här sen Dec 2004
Inlägg: 974



Jag vill också passa på att tacka för en trevlig dag med bra väder och mycket banåka! thumbs up

Då det bara var andra gången bilen luftades efter jag fått ihop den så är det fortfarande utprovning och inte riktigt dags att börja jaga tider än...
Men det kommer väl...

Med vänlig hälsning,
Björn med den lilla röda Alfan

_________________
Björn Axelsson
Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport
BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



Tack själv Kvillert och övriga i NOGS, trots saneringstiden fick jag kört så mycket som jag absolut orkade. Kul att leda Följa John-varven också, hoppas att ni förstagångsförare fick lite känsla för spårval i alla fall.

På eftermiddagen blev det lite färre bilar på banan och man kunde då få många fria varv. Bästa tiden för min del blev 1.02.46.

Björn: jag har nog film på dig och Alfan när jag ligger efter dig i två varv, ska se om jag hittar dem bland alla varv.

_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
Björn H
Borås
Här sen Nov 2007
Inlägg: 381



Jag vill också tacka för en kanon dag. De va första gången för mig på kullen.
Vill även säga att jag skämdes ihjäl efter att ha spridit olja efter första passet.

Vill även säga att folk hade kanon bra koll i backspegeln, de va många gånger jag kom ikapp bilar md mer än dubbel min effekt på baksidan och dom släppte mig sen på rakan eller gick åt sidan direkt. Mycket uppskattat.

Körde 18mil på banan pch log hela tiden. / björn hall - Svart/guld Volvo 850

_________________
Björn hall
Citera
Björn H
Borås
Här sen Nov 2007
Inlägg: 381



Jag vill också tacka för en kanon dag. De va första gången för mig på kullen.
Vill även säga att jag skämdes ihjäl efter att ha spridit olja efter första passet.

Vill även säga att folk hade kanon bra koll i backspegeln, de va många gånger jag kom ikapp bilar md mer än dubbel min effekt på baksidan och dom släppte mig sen på rakan eller gick åt sidan direkt. Mycket uppskattat.

Körde 18mil på banan pch log hela tiden. / björn hall - Svart/guld Volvo 850

_________________
Björn hall
Citera
Björn H
Borås
Här sen Nov 2007
Inlägg: 381



Jag vill också tacka för en kanon dag. De va första gången för mig på kullen.
Vill även säga att jag skämdes ihjäl efter att ha spridit olja efter första passet.

Vill även säga att folk hade kanon bra koll i backspegeln, de va många gånger jag kom ikapp bilar md mer än dubbel min effekt på baksidan och dom släppte mig sen på rakan eller gick åt sidan direkt. Mycket uppskattat.

Körde 18mil på banan pch log hela tiden. / björn hall - Svart/guld Volvo 850

_________________
Björn hall
Citera
Jonas-81
Borås
Här sen Jan 2008
Inlägg: 233



Halloj !

Vill även jag tacka för en bra dag trots lite strul på morgonen.
Tyckte alla skötte sig klanderfritt på banan vare sig man blev omkörd eller skulle köra om.

Man kan säga att det var lite utsortering av bilen med nya bromsar,framvagn/hjulvinklar och motor.
Tog ett tag innan man vågade testa gränserna och lita på bilen.

Jag var också under utsortering under dagen.Trots runt sex körningar på kullen så kändes det som jag
aldrig kört där förut. Var två år sedan sist men det tog ett par pass innan jag ens hittade runt och
kunde få till något som liknade ett spår. Låg på stadiga mitten 1:07 ett pass och tror inte jag har
varit under 1:09 innan. Så med tanke på min "ringrostighet" och oprövad bil så är jag nöjd.

Som andra sagt,hinka upp bilder och film
Tyckte jag såg många som fotade och det är alltid roligt att se träffar från det hållet också.

Svart Volvo 240 turbo...

_________________
Jonas Andersson.

Kör Volvo 244 Turbo på bana.

Volvo 850 som brukis.

Ford Sierra på vintern.
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3059



Det va en väldigt kul dag. Jag var där tillsammans med brorsan min, som examenspresent hade han fått en dag på räserbanan tillsammans med mig. Efter första passen i passagerarstolen var han nog mest chockad över hur fort det gick, men undan för undan blev det bättre och bättre. Han va sjukt nöjd med dagen och att få kört bana ordentligt för första gången. Det blev lite härliga moments, men han lyckades reda ut det

För egen del så tyckte jag att det va riktig halt faktiskt, det blev en hel del runtglidande och drift lite här å var. Tidsmässigt var jag en tiondel ifrån mitt PB på 1.04.9, vilket var lite trist, hade förväntat mig mer av asfalten. Men jag hade svinigt kul bakom ratten å andra sidan, det är väl det viktigaste. Värmen i kupén till trots

Verkligen tummen upp att man kunde åka med i bilen, det var helt avgörande för att få brorsan min att lära sig köra bana. Tacksamt! Lite synd att det var så rörigt med passen, iaf för dom som inte hade körvana.

Brände av några bilder från taket lite snabbt... Nån får gärna strö på med mer seriöst fotande, Jag hade inte tid eftersom jag antingen körde eller åkte med

Tavk NOGS för att vi fick vara med å åka !


















_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
GTIDave
Kungsbacka
Här sen Jul 2007
Inlägg: 808



Här är några varv filmat inifrån min bil, de flesta bakom Björns Alfa men även några andra bilar har fastnat i början av filmen.


_________________
David Jovén
BMW M3 3,2 -96
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3059



GTIDave skrev:
Här är några varv filmat inifrån min bil, de flesta bakom Björns Alfa men även några andra bilar har fastnat i början av filmen.



Kul att vi hamnade på film Ser ut som det är bror min som försöker hitta runt, oroväckande att det blev en däcksrök upp för mohlins, hoppas inte det är däcksskrap någonstans, måste kollas upp ...

Hur fort gick det under dagen? Blev mycket alfa i den filmen edit: varvtiden stod ju ovan.. Har du ingen film på snabbaste varvet?

Slänger in ett par sliriga varv innifrån 924 turbon, inte så många rejsianer här, mest en BMW E46


_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
sebulba
Frillesås
Här sen Feb 2011
Inlägg: 66



Tackar för en grymt rolig dag!

Mvh

_________________
daniel nilsson

Renault Megane RS250 -11
Ford Fiesta ST -08
Suzuki Baleno -97 såld
Renault Megane -97 skrotad
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Tack för en rolig dag!

Jag tyckte också det var halt, men skyllde på mina r-däck som höll på att ta slut.
Vilket inte hindrade mig från att få 2 sekunder bättre tid i fredags med MX-5 klubben: 1:05,59
Däcken var då ännu mer slitna, men det var mindre trafik och inget oljespill före depåkurvan..

Men att nya asfalten skulle ge 2 sek snabbare tider, var det ett skämt eller?
Jag har inget att jämföra med, körde där med andra bilar förut.
Vad tycker ni som kunde jämföra med sina tider från förr?

Några bilder tagna med mobilen:










_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
kvillert
Vallda
Här sen Jan 2008
Inlägg: 119



Det var den banansvarige på Kinnekulle som sa till mig att de på tävlingarna i år kört i snitt 2 sek snabbare varvtider.......

_________________
Niklas Kvillert
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3059



Jag hade lite äldre loggar, svårt att se någon skillnad, gick att ladda lite mer ner för mohlins i högern (va den nu heter) eftersom det var något mindre skumpigt. Men i övrigt väldigt lika kurvhastigheter, då körde jag med gnissel i nästan alla kurvor .

Med reservation att jag körde med lite fuckat däckstryck pga mätare som driftat iväg, det återstår att se...

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Johan.Abrahamsson
Norrköping
Här sen Jan 2006
Inlägg: 42



Vill tacka för en kanon träff!!
Premiär för min del på kullen men kom ner till 1.06:08 efter ha tagit följe efter Davids m3:a.
Här kommer en länk till ett film klipp från dagen http://youtu.be/UcfUdZfCm1U

_________________
Johan Abrahamsson
RX-8 Clupsport
Citera
Eftersnack
2014-07-30 Kinnekulle Ring Med NOGS.
1 besök senaste veckan (4664 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande