Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Tegelgården
<<   1, 2
7969 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



En annan fundering:
Varför körde inte PC genom depån istället för att låta hela fältet vingla runt bansopare och Ralfs bil?

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
P.P. skrev:
Sörpan skrev:
Passerade inte Micke Rubens före start- och mållinjen i omstarten, såg misstänkt ut?



Tänkte också på det, men det har man inte hört mycket om i efterhand.
Amerikanerna såg uppenbarligen det eftersom de visade det från flera vinklar. Jag tror dock att det var startlinjen som visades och mållinjen ligger tidigare på rakan. Hur reglerna är skrivna i det fallet vet jag inte. Jag uppfattade det åtminstone som att racet flaggades av tidigt på rakan.


Tydligen var Micke 0.013 sekunder före vid omstarten, men man lämnade det utan åtgärd? Kan det vara den indiske biografägaren som har varit i farten igen? Det tog ju väldigt lång tid att svartflagga Montoya?

Många frågetecken efter det här loppet...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Greven
BRo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 266



Tur att det gick rally cross på 24 så man fick se roliga race..
Sato var min höjd punkt av dagen i BAR:s mega ryck sen förra året...

Nä undra om man ens behöver se nå mera deta år.

//Greven

_________________
mvh Leif Ankarschiöld

Skyline R32 GTR GODZILA
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Sörpan skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
P.P. skrev:
Sörpan skrev:
Passerade inte Micke Rubens före start- och mållinjen i omstarten, såg misstänkt ut?



Tänkte också på det, men det har man inte hört mycket om i efterhand.
Amerikanerna såg uppenbarligen det eftersom de visade det från flera vinklar. Jag tror dock att det var startlinjen som visades och mållinjen ligger tidigare på rakan. Hur reglerna är skrivna i det fallet vet jag inte. Jag uppfattade det åtminstone som att racet flaggades av tidigt på rakan.


Tydligen var Micke 0.013 sekunder före vid omstarten, men man lämnade det utan åtgärd? Kan det vara den indiske biografägaren som har varit i farten igen? Det tog ju väldigt lång tid att svartflagga Montoya?

Många frågetecken efter det här loppet...


om så var fallet borde de väl diska honom också!
om det är så jävla svårt att läsa och tolka reglerna att det ska behöva ta ca 50 varv för att de själva ska komma på att de ska diska Montoya för att han var för sen ut på banan i reservbilen så känns det som om ingen har koll på läget. Nu antar man att den eller de domare som sitter och tar ett sådant beslut även är väl insatta med alla regler om det inte tom är så att de själva skrivit dem... Katastrof!

_________________
Jonas Edling
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Sedan så lät ju Rubens Schumi löpa... Jag tror att Ferrari fortfarande sysslar med teamorder... Tror att Rubens bara ville visa sin styrka genom att köra ikapp schumi så lätt...

Jag gillar inte detta. Tycker att Schumi vinner tillräckligt ofta för att inte behöva "sno" Rubens seger.

Mycket svagt av Ferrari! Men detta är ju bara vad jag tror.. det kanske inte alls är så

_________________
Rachid Rachid
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



om man läser i länken här så verkar det som om Rubens inte är så nöjd med omstarten.

http://f1.racing-live.com/en/index.html

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



En som imponerar på mig är Davidson i BAR, 3:a i första träningen 2:a i den andra nu här i USA.

Hur kan en sådan förare bara vara testförare, för det här är ju inte den första tävlingen som han ligger i topp på träningen.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Lennart Jarmyr skrev:
En som imponerar på mig är Davidson i BAR, 3:a i första träningen 2:a i den andra nu här i USA.

Hur kan en sådan förare bara vara testförare, för det här är ju inte den första tävlingen som han ligger i topp på träningen.

Kanske lite soppa, mjuka däck och uppskruvad motor? (hans motor behöver ju inte hålla så länge...)

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



Att Davidson inte har nån riktig styrning beror nog på att han inte har så stor erfarenhet av att tävla.

MS borde ha fått drive-through eller stop-and-go för att han var före vid omstarten.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Frågan är var omstarten går ifrån och var tidtagningen sker? Jag antar att omstarten går ifrån startlinjen och att tidtagningen sker ifrån mållinjen, eller? Starten flyttades tillbaks på Indy för att man inte ville stå på tegelstenarna och starta. Det kan ju förklara varför han ligger före vid tidtagningen men att det ändå kan vara OK. Eller också gjorde FIA(t) en av sina förlåtande Ferrari-bedömningar...

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 Tegelgården
<<   1, 2
7969 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande