Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 #99 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 38 besök senaste veckan (84988 totalt) |
Varför inte passa på den 5:e september då Gruffmans har en heldag på Kinnekulle? _________________ Peder Westerberg |
||||
Tack OK, borde vara fixat nu. Som sagt.. hur svårt kan det vara.. Notera de snygga "tjurhornen", fixades på söndagsmorgonen av ventilationsproffset Jocke Frid för att fixa bot på igenimmad rutan om regnet skulle komma _________________ Johan Armskogh |
||||
Glad dotter till en glad vinnare i Race 1
Teamet som gjorde det möjligt... Jocke Frid och min yngsta dotter Olivia En del av söndagens skörd. Kompressorn fick dock inte ta plats på köks-ön.. Nu hoppas vi bara att någon kan bidra men några bilder på bilen in action.. _________________ Johan Armskogh |
||||
Ja, snyggt kört!
Det ser oförskämt civilizerat och bekvämt ut inne i din racingbil. I alla fall om man jämför med min... _________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "Best bad idea ever!" KHmotorsport.se GMAB |
||||
Ja det är lustigt, när man sitter där i bilen och rattar tycker man att man sliter som bara fasen men när jag ser mig själv på film ser det bara rikt lamt ut.. Det är mycket möjligt att mer attack skulle göra att det gick snabbare men jag tycker känns bra när man har läget hyfsat under kontroll utan att överköra. Sen gör ju servostyrningen att det inte rycker och sliter så mycket i ratten och visst tappar man en del av känslan men i mitt fall är servostyrning en förutsättning för att jag ska kunna köra racebil. _________________ Johan Armskogh |
||||
Visst är det så _________________ Johan Armskogh |
||||
Precis. Vi vet alla hur jobbigt det alltid är nåt som trilskas och hur fint en revansch och/eller vinst smakar. _________________ Johan Armskogh |
||||
Du såg riktig nöjd ut efter den segern _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Har kollat upp lite mer till dig då jag inte läst själv och remskivan byts på veven. Det finns också en förstärkt servopump att köpa. Hoppas du hinner skölja ur styrväxeln för det verkar som att alla pumpar som havererat har efterföljts av havererad styrväxel. Vet att Jonas Larsson har en styrväxel liggandes om du behöver. _________________ Patrik Skoog |
||||
Tack. Misstänkte det. Har varit inne på att byta till en mindre remskiva på vevaxeln. Ja, jag vet han har en som han inte använder. Tack för tips iaf. Någon som har tips var man köper "Underdrive Pulley". Är det bara USA som gäller (typ VAC, Turner och Bimmer...)? _________________ Johan Armskogh |
||||
Tack. Ja, faktiskt. Jag har nog lyckats konvertera "du vet vilken jag menar" mappen till e-gas. Tog ett antal försök men nu verkar det lira. Har faktiskt planer på att prova den live imorgon på Gelleråsen. Nästa steg blir en Rototest för att för det första se hur många hästar det finns i stallet, och för det andra jämföra några olika mappar. Det är ju tur man kollar motorn och inte sig själv... _________________ Johan Armskogh |
||||
Kul film, du leker ju med dem i inbromsningarna och i kurvorna Håller med dig ang hur det ser ut när man kör. De varv som ser lugna ut är väldigt ofta de snabbaste. De varv där det rattas och styrs emot går betydligt långsammare. Behöver man ratta mycket har man ofta fel setup tror jag. _________________ Patrik Skoog |
||||
Var faktiskt lite av samma känsla som när jag tog min första dubbel seger med BMW Cup på Sturup 2008. _________________ Johan Armskogh |
||||
Nja kolla Alx rekord varv med 95db setupen. Där rattats det friskt. Jag kör visserligen filbunkes linjen _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E92 #99 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 38 besök senaste veckan (84988 totalt) |