Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2014-08-23 SLC Delt2 Karlskoga
3681 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
NU kan ni följa SLC Deltävling 2 livetidtagning här ..... http://www.amigoo.se/event/824/live
och LIVE kommentarer och bilder här https://www.facebook.com/slcracing

sen kommer det mer efterhands bilder och teamkommentarer här....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Resultat efter 8h


Kl1/2_SLC2014 + Kl3/4_SLC2014 P # Class Name Laps Time Gap Last Fastest
1 52 Kl1/2_SLC2014 Kaarle Motorsport 287 8:00:43 1:31.572 1:18.536
2 44 Kl3/4_SLC2014 Lestrup Racing 287 + 52.258 + 52.258 1:33.937 1:17.249
3 35 Kl1/2_SLC2014 Need more Speed 270 + 17 laps + 16 laps 1:41.689 1:23.098
4 76 Kl1/2_SLC2014 Jonsson Bil 264 + 22 laps + 5 laps 1:40.475 1:25.700
5 61 Kl1/2_SLC2014 Örebro Automobilaffär 261 + 26 laps + 3 laps 1:42.389 1:26.911
6 9 Kl1/2_SLC2014 König Motorsport 260 + 27 laps + 1:26.203 1:37.502 1:21.308
7 18 Kl1/2_SLC2014 RDS Bilservice 257 + 30 laps + 3 laps 1:36.045 1:19.906
8 36 Kl1/2_SLC2014 Team Alkoracing 254 + 33 laps + 2 laps 1:40.174 1:24.089
9 62 Kl3/4_SLC2014 S Race 251 + 36 laps + 2 laps 1:40.336 1:17.471
10 13 Kl3/4_SLC2014 Team TBS 245 + 42 laps + 6 laps 1:39.596 1:17.243
11 11 Kl1/2_SLC2014 Canard Colere 241 + 45 laps + 3 laps 2:03.642 1:19.883
12 240 Kl1/2_SLC2014 Kebabracing 235 + 52 laps + 6 laps 1:36.816 1:18.918
13 850 Kl1/2_SLC2014 Flatout Racing 232 + 55 laps + 3 laps 1:47.187 1:24.484
14 88 Kl3/4_SLC2014 Stötdämparexperten 214 + 73 laps + 18 laps 1:47.938 1:23.191
15 23 Kl3/4_SLC2014 Team Målarna 205 + 82 laps + 8 laps 1:51.021 1:22.389
16 740 Kl3/4_SLC2014 V8 Raggarna 176 + 111 laps + 29 laps 1:42.807 1:23.488
17 4 Kl3/4_SLC2014 Team A Sweden 136 + 150 laps + 39 laps 1:32.774 1:15.996
18 85 Kl1/2_SLC2014 Team 850 98 + 188 laps + 37 laps 6:04.228 1:21.378
19 34 Kl1/2_SLC2014 4Tech & Ramcon 89 + 197 laps + 9 laps 2:24.592 1:19.180
20 22 Kl1/2_SLC2014 Canard Colere 17 + 269 laps + 71 laps 1:43.018 1:21.182
21 7 Kl3/4_SLC2014 Kressner Motorsport

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Whoooooooosch ... Det känns i hela kroppen nu. Vilken dag! Vilket race! Vilken jävla bil vi har skaffat oss! Nu ska vi bara sortera ut lite smågrejer, men det känns himla bra.

Tack för i dag. Schyst racing, kul sällskap och trevligt väder.

_________________
Jens Trulsson
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Kul i regnet. Mycket körtid och vi är nöjda med vår insats!

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247



Det är skoj att köra räserbil! Skulle haft bättre däck i regnet och kunde ha skippat elfelet i början, men annars så var det riktigt skoj! Pelle filmade 7 timmar så vi ska väl se om det blir nåt av det!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Bosse TBS
Tullinge
Här sen Sep 2008
Inlägg: 269



Stort grattis till Team Kaarle för totalsegern, en riktig kämpainsats med tanke på hur killarna jobbade bakom staketet den sista halvtimmen med hejarop, kallsvett i pannan samt alla besvärjelser som uttalades... thumbs up

_________________
Bo Palmquist
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



gick sådär med filmandet, kameran gillade inte glappande laddkabel
Har väl ca 1,5t iaf så de blir väl att försöka klippa ut lite highlights vid tillfälle!
Bra race annars och trevligt folk på plats!

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Bosse TBS skrev:
Stort grattis till Team Kaarle för totalsegern, en riktig kämpainsats med tanke på hur killarna jobbade bakom staketet den sista halvtimmen med hejarop, kallsvett i pannan samt alla besvärjelser som uttalades... thumbs up


Tack själv Bosse kul att träffas! Ni blir svårslagna i torrt

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13247



Racerapport som jag även skrev i min biltråd:

Som vanligt var jag ute i god tid och rullande in på Gelleråsen 5 min före förarmötet. Lastade av och körde träningen och bilen kändes bra, lådan var lite trög innan den blev varm. Fortfarande klipper den på fullgas så det bör felsökas mer. Fullösninge på racet blev att begränsa gaspedalen så att man inte kunde öppna spjället fullt.

Rullade ut för starten och då vi kör stående start och det var lite stökigt att få alla i rätt ruta slog jag av bilen en stund. Sen när jag skulle ha igång den så tänder den inte

Gnuggade en bra stund men inget händer. Blir bogserad in i depå. Felsöker i 45 min tills Pelle hittar ett relä som inte slår till, vi byglar jordsignalen och bilen går!

På med kläderna, in i bilen, kör nästan över huven och sen ut. Tror att jag är 33 varv efter ledaren... Tar en stund att hitta runt banan men det är torrt och fint. Får upp hyggligt tempo och ligger runt 1:19 tider, sätter bästa tid 1:18.9, vilket tillslut visar sig vara 5 bästa totalt och näst bäst i klassen. Sen börjar det regna.

Hårda Kuhmo är hala. Halkar runt ett tag och kommer för långt ut i böjen mot start och mål. Trycker tydligen in sand mellan däck och fälg och ett halvtvarv senare så blir bilen lite svårkörd. Åker av och touchar räcket med splittern.


snodd bild från slc Facebook

Går in och byter med Pelle och byter däck. Resten av dan är banan hal, men vi håller oss rullande.

Bisting gör samma som mig i böjen före start och mål, dvs en punka till. Får även fästa upp avgassystemet en gång. Men det blir senare justerad av en blå civic som bromsar senare än vad Bisting gör... Jag justerar även splitter lite mer så nu är det dags för en ny.

Men vi kommer upp på 12e plats tillslut och hade kanske nått pallen utan elfelet!

Ska nog fixa däck som funkar bättre på vätan!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



König Motorsport - Racerapport från Gelleråsen, SLC deltävling 2:

Vi är ganska sent ute med allting, som vanligt. Kvällen innan racet står vi 23 mil bort i ett garage i Tumba och klistrar sponsordekaler från JapTuning och Honda. Även intercomsystemet från Peltor ska på plats. Det blir en sen avfärd och när vi kommer fram till paddocken är det becksvart och knäpptyst trots ett 20-tal husbilar och racetrailrar.

Klockan ringer 06.30. Förarmöte 08.30. Bilen ska lastas av, det ska tankas och vi ska dubbelkolla alla kopplingar samt lasta av racebussen. Yra höns. Intercomradion visar sig endast fungera som envägskommunikation. Depån kan prata med bilen men inte tvärtom. Vi får leka tjugo frågor och be om blinkande helljus som svar.

Eftersom vi slutade trea i klassen sist startar vi från tredje startruta. Teamchef König tar starten och det går undan. Herrejösses vad det går jämfört med förra racet. Det nya Piper-grenröret ger ett raspigare och fylligare ljud och mappningen av Hondatan ser till att hålla vtec inom arbetsområdet hela tiden (från 5 000 r/min med varvstopp på 8 250 r/min). Den nya hjulinställningen gör att det är en helt annan bil vi kör.

Första förarbytet går lite långsamt men vi är snart ute igen. Det börjar regna. Våra Kumho V70A är ganska hala men vi presterar ändå bra tider. Regnet tilltar och vid tredje förarbytet beslutar vi att byta däck. Resultat: Gängpaj på tre hjulmuttrar och nio minuter i depån. Vi måste börja träna på depåstopp ...

Regndäcken från Kumho funkar bra och stundtals är det bara två-tre ekipage som är snabbare än oss på banan. Tyvärr hjälper det föga när vi fortsätter att göra förarbyten på dryga fem minuter. I vår klass är det minimum med tre tankstopp på minst tre minuter styck. Vår lilla standardtank gör att vi måste göra fyra ...

Den största missen kommer när jag kör. På väg mot Ejes kurva vet jag att jag kan bromsa senare tack vare abs:en. Systemet tror dock att jag är på väg att krocka och slår ifrån bränslepumpen. Återställningsknappen som ingen hunnit montera på dashen står inte att finna. Bogsering in till depån och totalt 15 minuter borta!

Det fortsätter regna, vilket vi gillar. Däckskontot går nästan plus och vi drar bara runt 20 liter soppa i timmen. Tänk vad mycket en mappning och en hjulinställning kan göra!

Sista timmen börjar det torka upp. Något som våra regndäck får panik utav. Bromspunkter flyttas successivt bakåt och kurvgreppet försämras med en alarmerande fart. Men det är nu bara ett varv som skiljer upp till nästa placering och vi är tio sekunder snabbare per varv. Ska det hålla? Eftersom intercomsystemet böjade tjuta Guantanamo-style i örat på mig slet jag desperat ur sladden och har ingen aning om hur långt det är till målflagg, vilken placering vi har eller hur långt det är till framförvarande. Fortsätt pressa! När målflaggan faller är vi 1.26,203 från en total femteplats och tolv poäng, istället för tio.

Nåväl, vi slutar på en femteplats i klassen och eftersom bara vinnarna var före oss i förra racet på Mantorp borde vi, enligt matematikens regler, ligga på en total andraplats i klassen efter två körda race.

Till nästa gång ska vi öva depåstopp, ordna 80-liters tank, snap-off och öva depåstopp. Jo, vi ska öva depåstopp också. Och så måste vi öva depåstopp!

Lite bilfix blir det också: våra mjuka motorfästen stod inte pall för 7,5 timmar av brutalstryk så motorn vibrerade tyvärr sönder vårt fina grenrör i flexstycket. Erik König har nu svetsat och nya motor- och växellådsfästen är beställda av JapTuning.

Airjacks, KW Competition coilovers, polybussningar och snabbtankningsutrustning står på önskelistan! Diverse plastdelar skulle också sitta bra ...

_________________
Jens Trulsson
Citera
Eftersnack
2014-08-23 SLC Delt2 Karlskoga
3681 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande