Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hjälp! Få hit lite fler hobbyracingfolk?!
1826 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Jag tror att vetskapen om Rejsa.nu är ganska väl spridd bland alla de som gillar att åka på gatbilsbanträffar.

Men när det gäller alla de som pysslar med hobbyracing på varierande nivåer så tror jag tyvärr det är en extremt mycket mindre procent som känner till Rejsa.nu. Dvs bland de som håller på med tex Fyndbörsen Cup, Kamasa Tools Cup, ERF, Östgötaserien, Formel Ford, Radical, Roadsport, Modsport osv och t.o.m. även i SLC's olika sprint och långloppsklasser.

Det tycker jag är jättetråkigt För det första så finns det ju en hel massa erfarenhet samlat bland de som kört och skruvat banbilar ett tag! och dessutom är jag helt övertygad om att alla som håller på med hobbyracing skulle tjäna på att umgås tvärs över racingseriegränserna precis på samma sätt som alla vi gatbilsåkare får massa ut av att umgås över bilmärkesklubbsgränserna.

------------

Är det någon som har någon ide om hur vi kan få hit lite mer racingfolk?

------------

Sollefteå
Här sen Mar 2004

All PR är god PR

Nedå...
Men har dom inte hemsidor osv där man kommer i kontakt med dessa olika serier?
Länkutbyte vore kanske bra? Så man får visa att man finns!

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Tror att det ordnar sig med tiden faktiskt. Om 1-2 år kanske det är fullt med hoppyracerförare

Det finns väl ett par från ERF och lite mer från SLC här, nångång nämner man ju rejsa.nu när man snackar med teammedlemmar m.m. Då blir de kanske nyfikna och prövar och berättar vidare..

Tror som sagt att det kommer fler och fler med tiden!

Men sen så skulle det väl inte skada om det fanns länk till rejsa.nu på olika bilsidor som någon skrev här ovan..

Göteborg
Här sen Nov 2002

En grej skulle väl kunna vara att ha en "kontaktperson" inom varje serie som kan skriva en kort racerapport som publiceras här på rejsa.nu, man kanske kommer lite längre ifrån kärnverksamheten här på rejsa (sitta i soffan och diskutera rejs-grejer ) men det kan ju vara nåt för att locka in folk, att de märker att nån bryr sig om dom om man säger så.

BMW 330i -05
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

1. Kan man inte ta fram nån form av klistermärke som folk som kör räserbil i dom olika klasserna kan märka sina bilar med.

2. Erbjuda fler klubbar/ klasser att ha sin gästböcker här.

Jag hade min tröja på mig på två Porsche träffar i helgen. På båda träffarna så var det folk som frågade om rejsa.nu thumbs up ! o jag informerade thumbs up .

NS BTG: 9.10.21

Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Tror det är rätt många som läsar, men inte skriver.

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Pär har nog en bra tanke där.
Alla hänger inte med i funktionen i ett forum. Jag kan relatera till mina föräldrar som har fått se en del bilder och följa tillhörande snack i en del trådar. Dom hänger inte alls med på hur själva upplägget fungerar osv, att man pratar till varandra med hjälp av citat osv. Självklart för dig och mig, men inte alla.

Jag vet inte om det fins en lösning på detta, men kunskapen kommer ju med tiden. Den tiden kanske inte alla orkar stå ut?

Sen kan det kanske vara en idé att promota själva registreringen på forumet lite mer?

Gävle/Mallorca
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Problemet är delvis tid.
Många av blåbärsrejsarna lägger ner mycket tid i garaget.
När man smiter från jobbet tidigare på Fredagen och kommer hem trött som fasen 0130 Söndag kväll efter en intensiv race helg så finns det en backlogg med andra saker att ta tag i.
Enligt SCB är några procent av befolkningen egna företagare, bland blåbärsrejsare är det tung överrepresentation.
Det tar oxå lite energi.
Många är troligtvis inne o kollar men som sagt, tiden.

Mvh

Anders
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Anders Kaarle skrev:
Problemet är delvis tid.
När man smiter från jobbet tidigare på Fredagen och kommer hem trött som fasen 0130 Söndag kväll efter en intensiv race helg så finns det en backlogg med andra saker att ta tag i.
Enligt SCB är några procent av befolkningen egna företagare, bland blåbärsrejsare är det tung överrepresentation.
Det tar oxå lite energi.

Mvh

Anders

Tror på det med med mina erfarenheter med.... + att det finns en hel del som inte vill SKRIVA men gärna läser.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Johan Mähler skrev:
All PR är god PR

Nedå...
Men har dom inte hemsidor osv där man kommer i kontakt med dessa olika serier?
Länkutbyte vore kanske bra? Så man får visa att man finns!

thumbs up

Länkar till alla racingserier och alla deras race har vi ju redan här. Så det är väl bara att börja bearbeta varje series webansvarig om någon har en bra kontakt i någon serie så mottages tips tacksamt thumbs up

PS: hög tid för mig att fixa en banner med rejsa.nu-logga osså!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
MaZ skrev:
En grej skulle väl kunna vara att ha en "kontaktperson" inom varje serie som kan skriva en kort racerapport som publiceras här på rejsa.nu, man kanske kommer lite längre ifrån kärnverksamheten här på rejsa (sitta i soffan och diskutera rejs-grejer ) men det kan ju vara nåt för att locka in folk, att de märker att nån bryr sig om dom om man säger så.

Klockrent tycker jag thumbs up Jag har jobbat med det lite men har bara kommit framåt bitvis. Rejsa.nu är om jag ser det ett extremt bra ställe att marknadsföra sin racingserie på, massor av gatbilsåkare som är sugna att pröva på lite riktig racing. Kanske inte genererar massor av nya team inom en månad typ men det måste ju vara helrätt ställe för att rekrytera in folk i racingträsket .

Återigen, känner ni lämpliga kontakter/kandidater så tas tips och hjälp emot extremt tacksamt av mig!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fredrik C skrev:
1. Kan man inte ta fram nån form av klistermärke som folk som kör räserbil i dom olika klasserna kan märka sina bilar med.

2. Erbjuda fler klubbar/ klasser att ha sin gästböcker här.

Jag hade min tröja på mig på två Porsche träffar i helgen. På båda träffarna så var det folk som frågade om rejsa.nu thumbs up ! o jag informerade thumbs up .

Ytterligare två kanonförslag!

Klistermärke klurar jag på.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
Anders Kaarle skrev:
Problemet är delvis tid.
Det tar oxå lite energi.

Mvh

Anders

Tror på det med med mina erfarenheter med.... + att det finns en hel del som inte vill SKRIVA men gärna läser.

Mycket relevanta observationer tror också jag men jag skrev nedanstående i en annan tråd:
Magnus Thomé skrev:
Jag tror iof att de flesta gatbilsbanåkare har ganska fullt upp i livet precis som de flesta hobbyrejsare säkert också har. Sen är det tveklöst så att det är en märkbar procent i båda grupperna som inte sitter o surfar om sin hobby.

Mölndal
Här sen Feb 2004

Mera Rejsa-tröjor tycker jag! Det var väl många som inte beställde som vill beställa och jag behöver en storlek mindre Kanske nästa år?

Malmö
Här sen Maj 2003

Bjud in fler klubbar att ha sina forum här. Det är så mycket mervinst för dem att det redan finns ett fungerande forum i grunden.

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

En våra tävlingsbilar avdelning i forumet kan kanske vara en bra inkörsport?
Där folk kan presentera sina tävlingsbilar i ett formulär som liknar det som finns på SLC teamsidor.

Alla är väl i dagens sponsringsklimat intresserade av att deras bil ska synas? och när väl den egna bilen är inlagd, börjar man titta på andras presentationer. Sen är det inte allt för långt att ta sig ut i resten av forumet där man upptäcker den enorma kunskapen... sen är dom fast

1826 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande