Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar 2014-10-12 SLC Deltävling 4 Mantorp Park | 1, 2 >> 7585 besök totalt |
Inbjudan SLC Deltävling 4 , 12 Oktober 2014 Mantorp Park
Anmälningsformulär Härmed bjuder SLC Racing in till Racingtävling över 8timmar för följande klasser: SLC kl.1, kl.2, kl.3 och SLC kl.4 Tävlingen kommer köras med fulla tillstånd och försäkringar från SMA. SMA licens är obligatorisk , www.svenskamotorsportalliansen.se för årslicens a 400 eller köp engångslicens på plats för 150:- Ljudnivå max 95 db, Obs kommer kontrolleras med mantorps fasta utrustning och efterlevas, så medtag reservdelar för att få ner ljudet.. då överträdare kommer plockas av banan. Transponder används AMB TranX260, finns till uthyrning för 500:- på plats Tävlingsregler Tekniska regler kl.1 Tekniska regler kl.2 Tekniska regler kl.3&4 Tävlingsschema. Lördag 11 Oktober 19.00 anmälan öppnar. 19.00 besiktning öppnar (inklusive SLC vagnboksbesiktning) Söndag 12 Oktober 07.30 Anmälan och besiktning öppnar 08.30 Förarmöte 09.00 Start 8h SLC delt2 17.00 Mål 17.15 Prisutdelning Anmälda 4 TeamA Sweden, VW Golf, Kl.3 7 Kressner Motorsport, BMW M3 GTR ... kl.4 9 König Motorsport , Honda Civic... kl.2 11 Ecurie Canard en Colère GT, Ginetta G20... kl.2 13 TBS, Porsche 944 / BMW M3.... kl.3 18 RDS Bilverkstad, Honda CRX Vtec...kl.2 21 Glenn Racing, Opel Corsa 22 Ecurie Canard en Colère GT, Ginetta G20...kl.2 23 Team målarna, Volvo 940 kl.3 35 Need for Speed, Porsche 944, kl.2 36 Team Alkoracing, Toyota Yaris...kl.1 49 Ede Racing, BMW Z4...kl.3/4? 52 Kaarle Racing, Ginetta G20...kl.2 69 Raketservice, Opel Speedster....kl.2 76 Jonsson bil, Peugeot 106....kl.1 88 Stötdämparexperten, VW Golf...kl.4 96 Never Stop Racing, Toyota Celica GT...kl.2 99 Fastlane Racing, Opel Manta....kl.2 240 Kebabracing BMW 325....kl.2 323 Butterfly Racing BMW 325...kl.2 850 Flat out racing, Peugeot 205...kl.1 740 V8 Raggarna, Volvo 740...kl3 2 Team Automontage, Honda Civic...kl.2 5 Morin Racing, Fiat Abarth...kl.2 26 Suksess Racing, Volvo S40 .... kl.1/2 34 4Tech & Ramcon Racing, Honda Civic ....kl.2 61 Örebro Automobilaffär, Citroen ZX... kl.1 85 Team850, Volvo 850 ...kl.2 86 Systrarna Jungebeck, BMW M3...kl.4 101 Team Herculan, Volvo 850...kl.3 |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
då gäller det bara att förarna inte hälsar på i mjölby-kurvans sandfålla för mycket |
||||
|
||||
sunt förnuft funkar med....vi kommer gå igenom det på förarmötet.... men det blir stående start |
||||
Det kanske är jag som är korkad.......men jag fattar inte varför det skulle vara säkrare med rullande start.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Risken att nån får motorstopp och står still på gridden försvinner. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
det finns fördelar och nackdelar med bägge sätten att starta.....men med sunt förnuft så funkar bägge bra... och jag är övertygad om att ni har tillräckligt med sunt förnuft.... |
||||
Känns som att det aldrig kommer att komma någon ändring i den här frågan så jag lägger ned. Dock ingen slump att PCSR och BMW cup kör med rullande start. Min sejour i BMW cup slutade med totalkrasch i stående start som förövrigt blev sista gången i BMW cup med stående start. Ägaren till min Porsche hade en liknande incident där han körde in i en bil i 120 km/h rakt i baken när framförvarande ej kom iväg. Tur nog så är genomsnittlig SLC förare väsentligt skickligare i starten så den risken finns troligen inte
Vidare är det så att vår bil/koppling utan fjädring i lamellen ogillar 2500 varv och snabbt uppsläpp. Leder till haveri. Vi gör det enkelt för oss och startar från depån istället. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Man kan ju stå sist också!
Men på gelleråsen hade ni inte så stora problem att komma iväg trots att ni stod som 2:a bil. Det var ju jag som 3:e bil som fick bromsa när en vit Porsche inte kom iväg men man tittar ju framåt så det var ju inga problem!!!! Syns på söndag!!!( eller lördag kväll)! _________________ Erik König |
||||
Kan mycket väl bli så att vi står sist istället om det är OK hos tävlingsledningen. Vi vill inte riska något första 10 sekunderna och dessutom med den känsliga kopplingen vi har när det gäller hårda uppsläpp så är det direkt korkat. Vi kommer att vara på banan i god tid för att kika på lite långloppsracing under lördagen _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Det är helt ok att starta sist om man frivilligt vill det.....sen om ni är flera som vill samma sak...så får ni väl bråka om vem som är sist |
||||
fick precis besked om att Kressner BMW GTR fått ihop lådan och provkört...så det är kul och den kommer med
|
||||
Inför träffar 2014-10-12 SLC Deltävling 4 Mantorp Park | 1, 2 >> 7585 besök totalt |