Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Gjuta Stolar
1 besök senaste veckan (1735 totalt)
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
Jag håller på att fixa bättre sidostöd för benen genom att bygga en plugg i frigolit och fog/byggskum. Efter att pluggen är klar så tänkte jag gjuta ett stöd i glasfiber.

Mitt problem är att jag inte hittar nåt bra skum. Jag hittade en sort på Clas ohlsson men den härdade inte. Finns även en annan sort för 198 spänn. Tror ni att det funkar med denna?

"Fog & isoleringsskum. Helt ny typ av fogskum, ersätter fogmassa, bottningslist och mineralull. 20% rörelseupptagning, tålig mot UV-ljus, övermålningsbar, mindre än 0,5% isosyanat. (konventionellt fogskum innehåller 10-50% isosyanat). Flaskan kan hållas i alla riktningar vid applicering. 560 ml."
http://www.clasohlson.se/shop/store/main.asp?COSID=61ACE7A4CC0446C0922 . . . .

Eller måste jag beställa från Demon Tweeks?

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Johan M
Umeå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 110



Jag har alldeles nyligt gjort en form med fogskum handlat på "woody" och det funkade utmärkt, enda felet var att, la man tjock på engång så härdade det inte riktigt i mitten.. men jag kanske hade lite bråttom..
Det var den dyrare varianten av fogskum jag använde.

Frigolit är ingen höjdare om man gjuter med polyester, då frigoliten smälter av polyestern. Man kan fuska å pensla frigoliten med tapetklister då smälter den inte, annars kan man använda epoxi istället den "äter" inte upp frigoliten..

Lycka till med gjutningen

_________________
/Johan Marquardt
www.snarskogensmek.se
Citera
Dan Johansson
Falun
Här sen Jun 2004
Inlägg: 585



http://w1.844.telia.com/~u84408370/komposit/index.html

där finns det mkt att lära om fiberarmerad komposit ...
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



fogskum funkar utmärkt! Men som sagt, du får bara lägga lager på lager, inte allt på en gång...

Själv köpte jag 12 burkar på Silvan när de hade utförsäljning (25 kr st)... kan ju vara bra att ha
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
fizz skrev:
http://w1.844.telia.com/~u84408370/komposit/index.html
där finns det mkt att lära om fiberarmerad komposit ...


Å fan.... Och jag som hade tänkt göra som vanligt och bara kladda på lite plast...

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574


Trådstartare
Jag har en ganska bra grund som jag fixat till med frigolit tejpad med svart rejsingtejp. Det finns några ställen som jag behöver ha stöd på till och där dänkte jag fylla med skum. Hade tänkt spruta skummet i plastpåsar där det behövs för att sedan tejpa in dem då de stelnat. Vad tror ni om det?

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Skruva banåkabil
Gjuta Stolar
1 besök senaste veckan (1735 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande