Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Då var det sålt - IGEN
11736 besök totalt
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137


Trådstartare
Vid senaste besöket i helgen ryktades det om att Capricorn inte klarat av att betala sina leverantörer.
Trista rykten som nu verkar sanna.
Ryskt ägande är väl tveksamt om det är ett önskescenario.

http://www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister/russischer-milliardaer-vi . . . .

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Twinsturbo
Helsingborg
Här sen Sep 2005
Inlägg: 255



Efter lite google etc så verkar ryssen i fråga rätt så motorintresserad vilket ger en smula hopp.. Sen måste väl turistkörningen vara en av de största inkomstkällorna? Så att det skulle vara någon risk för att den försvinner vill jag inte tro :S.

_________________
Martin Nymberg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



inte mitt drömscenario precis, ett scenario som diskuterats som "tänk om..."

nåja jag skall försöka o inte måla fan på väggen!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 895



En rik ryss som är intresserad av bilar måste väl ändå vara en ganska bra köpare?

Vad skulle man ha för planer med köpet om inte ha det öppet..?
Fler cykeltävlingar? Mer rockkonserter?

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
bknu
Norrland
Här sen Jul 2014
Inlägg: 13



David E skrev:
Vid senaste besöket i helgen ryktades det om att Capricorn inte klarat av att betala sina leverantörer.
Trista rykten som nu verkar sanna.
Ryskt ägande är väl tveksamt om det är ett önskescenario.

http://www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister/russischer-milliardaer-vi . . . .


Nej, tyvärr kommer inte försäljningen av Capricorns två tredjedelar kommer inte som någon chock.

Robertino Wild lär ha belånat hus och hem men ändå inte klarat av den första av sina avbetalningar trots att han fått förlängt till en månad, till i dag. Utsikterna för att klara den tredje inbetalningen före jul var nog ännu sämre.

En försäljning av Capricorns del behöver inte vara någon katastrof i sig. EU godkände förvisso avtalet med Capricorn/GetSpeed för en månad sedan men en majoritetsägare utan stålar känns aldrig säkert.

Men det var trots allt Robertino Wild som stod för visionerna. Dessutom hade åtminstone jag uppskattat planerna på billigare biljetter på vardagkvällar och dyrare under helgerna för att minska köerna.

Ryssen är däremot en överraskning. Någon som känner honom? Han verkar i varje fall inte behöva någon hjälp med betalningen.

_________________
Björn Knutsson

Ringfahrer seit 2001
Rejsasmygare sedan 2003
Rejsamedlem sedan 2014
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



bknu skrev:
Någon som känner honom?


Bankman. Inte mycket för motorsport vad jag vet. Men ser han att han kan tjäna ngn Euro så. Han har koll på pengar och herr Wild har drömarna. Då kanske det blir bra.

Eller behöver du mera färg johan till dina väggmålningar

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

bknu skrev:

Men det var trots allt Robertino Wild som stod för visionerna. Dessutom hade åtminstone jag uppskattat planerna på billigare biljetter på vardagkvällar och dyrare under helgerna för att minska köerna.


Antalet besökare på ringen stiger hela tiden.
Nu de senaste veckorna har man kommit på att det går att tjäna mer pengar om man släpper ut bilar i alla fållorna. Tidigare var det ju bara 2 bommar för bilar och den i mitten var för motorcyklar. Givetvis måste man ju ta bort en sådan flaskhals

Det gör att det garanterat är för mycket trafik på banan samt att det blir en vansinnig kö att komma av banan istället även om det INTE har varit en olycka.

Jag tror inte att billigare biljetter på vardagskvällarna kommer minska köerna, tvärtom.
Det enda som kan minska trafiken är rejält HÖJT pris, gärna på vardagskvällarna så kan de som inte vet bättre trängas på helgen. Vardagkvällarna är nämnligen inte heller vad de en gång var, öde!

Det enda sättet att få relativt fria varv är att åka på track days.

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137


Trådstartare
LUX skrev:

Antalet besökare på ringen stiger hela tiden.
Nu de senaste veckorna har man kommit på att det går att tjäna mer pengar om man släpper ut bilar i alla fållorna. Tidigare var det ju bara 2 bommar för bilar och den i mitten var för motorcyklar. Givetvis måste man ju ta bort en sådan flaskhals

Det gör att det garanterat är för mycket trafik på banan samt att det blir en vansinnig kö att komma av banan istället även om det INTE har varit en olycka.

Jag tror inte att billigare biljetter på vardagskvällarna kommer minska köerna, tvärtom.
Det enda som kan minska trafiken är rejält HÖJT pris, gärna på vardagskvällarna så kan de som inte vet bättre trängas på helgen. Vardagkvällarna är nämnligen inte heller vad de en gång var, öde!

Det enda sättet att få relativt fria varv är att åka på track days.


Instämmer till fullo. Eller +1 som kidsen säger.

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
bknu
Norrland
Här sen Jul 2014
Inlägg: 13



LUX skrev:


Det enda sättet att få relativt fria varv är att åka på track days.


Givetvis vore track days att föredra. Tyvärr är det utanför min plånbok. Det känns som en alltför stor risk att lägga upp en rejäl slant i förväg för en dag med ösregn. Så stor gambler är jag inte. För feg.

Jobbigt att höra om överbelastning även under höstkvällarna.
Var det likadant under oktober?

_________________
Björn Knutsson

Ringfahrer seit 2001
Rejsasmygare sedan 2003
Rejsamedlem sedan 2014
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



bknu skrev:
LUX skrev:


Det enda sättet att få relativt fria varv är att åka på track days.


Givetvis vore track days att föredra. Tyvärr är det utanför min plånbok. Det känns som en alltför stor risk att lägga upp en rejäl slant i förväg för en dag med ösregn. Så stor gambler är jag inte. För feg.

Jobbigt att höra om överbelastning även under höstkvällarna.
Var det likadant under oktober?


Som fattig ringenälskare passar det inte riktigt mig med trackdays o gambla med 3-6000 för en dags körning även om jag är införstådd med dess kvaliteter, sedan har TF charm och en del annat som tilltalar mig. Blir varven på TF FÖR dyra är det också trist, visst en viss ökning mäktar man med men snackar vi kanske 40-50 euro för ett varv blir det löjligt och i stort sett ointressant för egen räkning. Har man pengarna så förstår jag att det är en enkel lösning att bara höja priserna till mindre bemedlade folk inte har råd att köra där, värre är det för alla fattiga geeks,petrolheads, locals som plöjer ner massa varv för att det är deras passion här i livet.

Men visst blir det som sist jag åkte med LUX ett varv (tack Thomas! ) och det var tre fållor in med bilar och tredubbla led halva rakan för att bara få komma av banan då är det fan inte skoj (om man inte hittar en genväg Thomas )

Ingen lätt nöt att knäcka det här men en bättre avfart och parkering kunde man gjort för lääääänge sedan det kan vi väl vara överens om :-)

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Johan Sjöström skrev:


Ingen lätt nöt att knäcka det här men en bättre avfart och parkering kunde man gjort för lääääänge sedan det kan vi väl vara överens om :-)


Det är nog inte så lätt som du tror.

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Kanske inte men med tanke vad fina saker dom lyckats bygga innan det konka skiten kunde man nog löst detta på endera viset.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ja vi håller tummarna, lite lätt irriterande vet jag att folk vet mer än jag just nu men kniper igen.
stänger dom ner det och bygger nån fabrik för Rödbetssoppa får vi väl bygga ett eget Nyrnberg

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Johan Sjöström skrev:
Men visst blir det som sist jag åkte med LUX ett varv (tack Thomas! )


Det var det lilla Johan, bara kul att kunna bjuda på ett varv när du själv inte kunde köra.

När det gäller framtiden så tror jag att det finns mer pengar att tjäna på att behålla Ringen än att bygga en rödbetsfabrik

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
Platon
Kullavik
Här sen Jan 2009
Inlägg: 107



Jag slår gärna ett slag för pistenclub.de. Ideell förening som ordnar prisvärda Trackdays och Förarträningar på olika banor i Europa. Nurburgring, hockenheim, Bilsterberg m fl. Deltagare fr olika länder. Flest tyskar men även engelsmän, italienare och fransoser. Några skandinaver är också med.

Har blivit väl bemött, folk hälsar och pratar. Instruktörer finns tillgängliga kostnadsfritt. Jag har både åkt med och haft passagerare på Ringen, mkt trevligt.

Kostnad för medlemsskap 95 euro. Tjänar man snabbt in om man är med på några arr. Då ingår också en tidning med texter på engelska, tyska och italienska.

Kan vara ett vettigt alternativ om man vill köra mkt och umgås med petrolheads fr olika länder! Skulle vara skoj om vi blev fler svenskar i klubben.

_________________
Bernt Sjögren
Cayman S -06
BTG 8.20 Driftboxad
Member of Bongard Sponsors
Citera
Nürburgring
Då var det sålt - IGEN
11736 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande