Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1283 besök totalt |
Hjulvinklar på understyrd Quattro-kärra (S2 Coupé)
Bilen ska in på fyrhjulsinställning på fredag men vet inte riktigt vad jag ska ha för vinklar. Visst... Man kan ju köra straight of the paper men vet inte om det är så kul. Man kan ju leka lite med vinklarna för att få bilen mindre understyrd. För S2'orna är ju lite tråkiga med sin understyrning... Men samtidigt vill man ju inte slita ner däcken helt. Jag har inte så stor kunskap i ämnet och antar att det är en djungel. Men kanske kan ni guida mig lite så det inte blir helt knas på fredag. Jag snubblade över Slimes hemsida där han har lite fakta i ämnet och utifrån dessa tabeller borde man ju komma fram till några värden som dels tonar ner understyrningen lite men som ändå inte äter upp allt gummi på 30 min. Bilen kommer INTE gå på bana (iallafall inte regelbundet) så det är inte någon banräcer vi snackar om. Mer en 'små roliga krokiga vägar'-räcer. ![]() Hade tänkt att kasta in tabellerna från Slimes hemsida här men html-kod gillades inte. Så skickar en länk istället: http://biphome.spray.se/slime/Hjulin _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
Re: Hjulvinklar på understyrd Quattro-kärra (S2 Coupé)
Slime har bra koll på sina bitar ![]() _________________ Joachim Qvarnström |
||
Det är ju iofs inte hellet någon dum idé. Hur mycket mer brukar du ha där bak på en höft? Sanslöst mycket mer eller bara en skvätt? offTopic: Fått fatt i något jobb än då? =) Synd att man missade de flesta treornas presentationer =( _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||
Precis som ovanstående talare säger bör du ju fixa hyffsade hjulvinklar först. Om inte det hjälper (vilket det borde hjälpa lite med iaf). Så ere bara o testa fylla bakdäcket o se hur bilen beter sig.
Tror jag brukar ha en 0,2-0,3 extra i bak ungefär. Sedan brukar jag bromsa lite längre in i vissa kurvor som man vet man hade fått understyrning i annars. Om man släpper gasen o duttar lite på bromsen precis i ingången i kurvan brukar man kunna styra ut rumpan lite. Bromsar man för mycket gåre jätte brett dock ![]() ![]() offtopic: Jo har jobbat en del på swiss i sommar men nu har jag äntligen ledigt o nu ska de köras ![]() _________________ Johan Vikström |
||
Re: Hjulvinklar på understyrd Quattro-kärra (S2 Coupé)
Slime har väl tom hjulvinklar på sin hemsida. Jag kör faktiskt med toe-out på bakhjulen på quattron men det är nog inget att rekommendera för bana ![]() _________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1283 besök totalt |