Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Vad är SLC? och vad ska det bli av SLC?
6666 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Vad är SLC? och vad ska det bli av SLC?

SLC är den enda långdistansserien som har satsat på att få fram bra förare som vill lite mer, och genom åren så har väldigt många bra förare börjat i SLC och sen fortsatt utåt utomlands och i stora serier inom och utom landat.

Vi satsar även på att göra dom bästa evenemangen på dom bästa banorna med bästa tekniken runt omkring.

Här kan ni se en liten film om vad SLC är idag.....

http://vimeo.com/100607553

Resterande SLC tävlingar 2014

23 Augusti Karlskoga
20 September Anderstorp Raceway
12 Oktober Mantorp Park
1 November Ring Knutstorp

Vill ni veta mera så maila fredrik@slc.se eller ring 0708 800 695

tex om ni åker i någon annan serie och vill testa en tävling i SLC och se skillnaden på arrangemang.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



snyggt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Supramannen skrev:
snyggt


+1 thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
racerberg
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 63



Har inte kört i SLC på många år, blivit mest Sprint racing senaste åren, men det är ju välkommet med en serie som kan ta sig an framtiden. Det måste nog bli Endurance racing, det enda hållbara ekonomiskt ur ett förarperspektiv.

Det fungerar ju inte med supportserier till STCC etc. Efter mina år i Radical insåg jag hur löjligt dyrt det är att stå på pallen i en sådan serie. Och då talar vi om 25 min race?!

I långlopp kan förare dela på kostnader och det är mycket mer tävling för publik, hoppas att SLC växer igen.

_________________
Tomas Berg

"Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death"
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13264



Vi åker 6 tävlingar 2015!

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



Som racerberg skriver så är långlopp ett bra alternativ till sprintrace. Men det finns sprintrace alternativ som är bra mycket billigare än Radical, som Ginetta till exempel.
Men skulle man välja köra ett långlopp i en Radical så är ju inte det direkt billigt heller. En Ginetta går ju fint att köra både långlopp och sprintrace med.

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13264



Supersnake skrev:
Som racerberg skriver så är långlopp ett bra alternativ till sprintrace. Men det finns sprintrace alternativ som är bra mycket billigare än Radical, som Ginetta till exempel.
Men skulle man välja köra ett långlopp i en Radical så är ju inte det direkt billigt heller. En Ginetta går ju fint att köra både långlopp och sprintrace med.


Det har varit 3 ginettor med 2014 i SLC, finns ju fördelar och nackdelar med alla bilar och regnet har väl inte lyft fördelarna jättehögt...

_________________
Tord Ringenha11
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



Utav våra totalt 9 race i Ginetta så gick 5 av dom i regn. under racet när det är sprint så går det bra, men jag kan tänka mig att köra långlopp inte är det mest optimala med en öppen bil.

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
racerberg
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 63



Supersnake skrev:
Som racerberg skriver så är långlopp ett bra alternativ till sprintrace. Men det finns sprintrace alternativ som är bra mycket billigare än Radical, som Ginetta till exempel.
Men skulle man välja köra ett långlopp i en Radical så är ju inte det direkt billigt heller. En Ginetta går ju fint att köra både långlopp och sprintrace med.


Helt rätt, Ginetta är ett mycket vettigt alternativ. Det fick jag ju erfara de gånger jag testat det, som förra året.

Roligt är det också, kan absolut tänka mig att köra ett eller två lopp den här säsongen också om det finns en bil att låna någonstans.

Det är inget alternativ för mig att köpa någon bil i nuläget dock

_________________
Tomas Berg

"Faster faster faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death"
Citera
König
Tumba
Här sen Jun 2012
Inlägg: 384



Om inget annat finns det nog flera team där man kan köpa plats i!
Du är välkommen!

_________________
Erik König
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Vi kan eventuellt ha ett par platser för hyfsat snabba förare, som kan hålla sig på banan.

2.5 liters BMW e36.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



racerberg skrev:
Supersnake skrev:
Som racerberg skriver så är långlopp ett bra alternativ till sprintrace. Men det finns sprintrace alternativ som är bra mycket billigare än Radical, som Ginetta till exempel.
Men skulle man välja köra ett långlopp i en Radical så är ju inte det direkt billigt heller. En Ginetta går ju fint att köra både långlopp och sprintrace med.


Helt rätt, Ginetta är ett mycket vettigt alternativ. Det fick jag ju erfara de gånger jag testat det, som förra året.

Roligt är det också, kan absolut tänka mig att köra ett eller två lopp den här säsongen också om det finns en bil att låna någonstans.

Det är inget alternativ för mig att köpa någon bil i nuläget dock


Det finns en och annan Ginetta som kan hyras ut, bara att höra av dig så går allt att ordna.

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
Supersnake
Limmared
Här sen Jul 2013
Inlägg: 132



ButterflyRacing skrev:
Vi kan eventuellt ha ett par platser för hyfsat snabba förare, som kan hålla sig på banan.

2.5 liters BMW e36.


Du har PM

_________________
Joakim Stridh
Ginetta G20 Challenge mästare 2014, 2015 och 2018
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Vad är SLC? och vad ska det bli av SLC?
6666 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande