Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nytt banrekord på Tsukuba med R-dekk!!
<<   1, 2
6119 besök totalt
Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Neptune Racing skrev:
Supramannen skrev:
Neptune Racing skrev:
Supramannen skrev:
GustafB skrev:
Det är ju de "vanliga" A050 i soft. Supersnabba men att de skulle vara snabbare än mjuka slicks är ju inte rimligt.

Det är naturligt att det blir mycket snack om däcken eftersom TA bilarna börjar bli så sjukt snabba. Svårt att svälja för många traditionella racers...
Men nu har ju tex Suzukis bil mycket högre effekt per kg och mycket mer downforce än någon annan karossbil som körs i professionell racing idag så även om R-däcken inte är i riktigt slicks-klass så går det tillräckligt fort för slå cupbilar och annat rejält på fingrarna.

Bara för att de stora teamen i WTAC byter till nya däck för varje attack betyder det ju inte att däcken är "slut"! Precis som slicks har de absolut bäst grepp precis i början. Är ju samma inom all racing där budget finns. Alltid nya däck i kval... har inget med de här r-däcken att göra.

Ska bli kul att se när du kliver över på slicks och se om du kapar massa sekunde rakt av, jag tror inte det då jag har testat med breda R däck på min innan och slicks då va R däcken snabbare till och med då dom kom upp i temp fort och det va kallt ute..

Kalla slicks är lika halt som sommardäck på snö!! Spesielt om dom även är gamla. R-däcken sina goda egenskaper längre och tidigare.

Men Under Suzuki har MYCKET DF och nya däck värje gång ,men troligen mindre mekanisk grepp enn fabriks teamen. Er svårt att komma upp på dem värden utan en massa ingenjörer som arbetar
på bilen.

Ja men Under suzuki är inte privatist längre, när man har egen aero tekinker, 10 grabbar och 10 set däck varje gång..

Han är i en grå son tycker jag.

Första gången han tittade på telemetri på riktigt var efter WTAC 2014.
Om jag har förstått de rett...

Har inte alla egen aero ingenjör??

Nä bara visa

Jag kör

Neptune Racing
Norway / Sarpsborg
Här sen Sep 2008

Trådstartare
En bra bild av deg!

Bmw e36 BTG 7:32,5
Rudskogen 1:25,08
Mantorp 1.23.17
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Neptune Racing skrev:
En bra bild av deg!

Och en bra bild av dig

Neptune Racing
Norway / Sarpsborg
Här sen Sep 2008

Trådstartare
Hahahahahahah
Jag hann inte komme dit den dagen dom skulle fota.
Jag var upptaget med att designa en Formel 1 bil over telefon!

Bmw e36 BTG 7:32,5
Rudskogen 1:25,08
Mantorp 1.23.17
Citera
Allmänt banåkaforum
Nytt banrekord på Tsukuba med R-dekk!!
<<   1, 2
6119 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande