Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 526, 527, 528 >> 696 besök senaste veckan (2637097 totalt) |
I all hast o trötthet så hade jag dock missat 2 saker, dels var ena sidan fram sänkt typ 3cm?
Men det värsta var att vänster fram så satt inre bulten till övre bakre camber staget lös ![]() Och det märkte jag inte medans jag gjorde hjul inställningen utan upptäckte detta någon vecka senare.. Då när det upptäcktes så glappa hjulet rätt bra, alltså minst 1grad camber och över 1mm toe ändrades när man vicka hjulet fram o tillbaka.. Så denna hjulinställning nedan stämde ju inte sen när man körde ![]() ![]() ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Fan vad man uppskattar en lång dusch och sin egen säng efter att ha bott i garaget i några dagar..
![]() Men på vägen hem provade jag lite gasande men den klarade inte av att hålla jämnt ladd utan tok laddade vid gaspådrag. Alltså den drog upp över 1.5bar ![]() Pratade med Claus om det och han sa att magnetventilen på RS6 har väldigt litet hål så antingen borrar man upp eller sätter dit en ventil från 5cyl 2.2t och sådan hade jag på lager.. Dock visade det sig att den jag hade var trasig ![]() Så här sa Claus: jaga en 2.2 20 v turbo N75 eller en 1,8 T , dessa har större genomströmnings hål och gör så det laddar mindre vid samma PWM vä=rs6, hö=S2 ![]() Så det blev lite meck fram o tillbaka med ventilerna och sedan borrade jag upp RS6 ventilen.. ![]() S2 ventilen som inte funkade e liggande på insuget, den har även in o utgång på felsida så den passade inte i rs6 fästet. ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Så efter borrning så låg laddet på mellan 1-1.2bar
![]() Dock var ju mina std spridare fullt öppna alltså 100% redan vid 5000rpm och 1.1bar Så jag valde att koppla bort magnetventilen och testa grund ladd och då kommer jag ner till 0.7-0.8bar ![]() Klockorna var förspända max 2varv + mottryck och min portning hjälpte till att hålla nere laddet. Och nu kom jag "bara" upp till typ 95% av max öppningstid. Så med 0.8bar hade jag samma öppningstid på spridarna som jag hade innan med std turbo+grenrör+insugs kam vid 1.2bar. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
2 av slicksen från körningen i maj 2014 vad korden framme på men jag hade 2 lösa bättre beggade däck jag köpt för 300kr så iväg till däck firma för omläggning..
Fredag vid lunch ![]() ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Så kl 15.30 på fredagen 12/9-2014 stod RS8:an full lastad med 4st slicks + 4st R-däck, 2 domkrafter, verktyg osv. i kön till Gotlands båten i Nynäshamn
![]() ![]() Det trodde ni inte när jag upptäckte grenrörs läckaget på tisdags kvällen. ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Re:
Jag där fick jag så jag teg..... ![]() ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
På båten över på fredagen..
Efter att man käkat o snackat skit halva resan så tänkte jag försöka vila resten och vi satt längst fram bara några meter under båt tutan och vad händer då jo det blir rejäl dimma resten av biten till Gotland så då blev det ingen sömn.. Typ var 5 minut lät det ![]() Så det är dimman alla står o titta på.. ![]() _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Re:
Även skrivtakten i tråden verkar gå in snigeltempo, SOVANDE snigel. Kanske är något tema? _________________ Roland Johansson |
||||
Re:
Nej FEL nu går den ju i rätt veckodags tempo, Så idag lördag kommer det som hände på lördagen 13/9 visas. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 526, 527, 528 >> 696 besök senaste veckan (2637097 totalt) |