Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 501, 502, 503 >> 150 besök idag (2500862 totalt) |
Även denna gång så slet det på samma vis på däcken så ja får ta o skifta mellan vänster o höger under dagen nästa gång.
Alltså vänster fram är korden framme på utsidan medans höger fram är det på insidan.. Samt vä bak, däcket till vänster i bild är det lite lite kord framme på utsidan. Övre höger i bild = vänster fram, nedre höger = höger fram. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Jag har 2 problem, dels problem att få upp temp och fäste i bak däcken.
Men sen kränger den lite för mycket så inner hjulen spinner = därför korden är framme på insidan på höger sida av alla långa höger kurvor. Jag tänkte prova hårdare fram fjädrar till i sommar, blir 280N/mm istället för 240N/mm Någon åsikt om det? Här har vi hjullyft. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Här har ni film på hur den helt plötsligt släpper på bakhjulen så det blir ofrivillig drifting.
Första som ni ser både film inifrån och bakifrån på och bilder blev inte så mycket men tillräckligt för att öka pulsen o ratta snabbt för att få den på spår igen.. Sen nästa när jag jagar en TT-RS blev ännu värre.. Inte så kul när man inte tänkt att drifta.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Måste ju bara fråga vad det är för utväxling/antal varv på din styrväxel.
På filmen vrider du ju ratten över ett halvt varv, ibland 3/4 utan sladd och vid kontrollerad körning. Är den långslagig eller understyr den så förbaskat? Kanske skulle vara lite goare känsla med tightare styrväxel? _________________ Jonas Andersson. Kör Volvo 244 Turbo på bana. Volvo 850 som brukis. Ford Sierra på vintern. |
||||||
Jag vet inte, inte tänkt på det, Jag får ta o kolla någon dag hur många varv det är på den. Ingen som har några åsikter om hårdare fram fjädrar ? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
vi får kanske veta om 4 månader ... _________________ Erik Nordling Porsche 993 C2 -95 Porsche 996 C2 -99 SÅLD Porsche 911 Carrera 3,2 -86 SÅLD |
||||||
Inte illa med en så släde!
Försökte sätta tider med våran A8tdi på ACR en gång och tänkte att om jag lägger på 20sek motför vad jag kört med mazdan... Gick fetdåligt! Fick lägga till ytterligare 15 _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||||
Jag tycker synd om dig, på flera månader så är min tråd den enda du skrivit i och 5 gånger på bara 1 månad, så även fast du åker Porsche så verkar du vara väldigt sugen på Audi Synd bara att alla dina inlägg inte tillför något Men vad jag kan se har inga av dina tidigare inlägg i andras trådar inte heller tillfört något.. Så du kanske ska hålla dig till Facebook eller någon annan stans med dina meninglösa inlägg i fortsättningen.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
För dyrt kan det bli, men o andra sidan köpte jag dyra KW Competition som du tyckte jag skulle köpa... Sen har jag inte gjort på något annat sätt ännu.. så därför jag nu frågar. Men nya hårdare framfjädrar är en billig enkel lösning som kan vara värt att prova Men har någon några fler enkla tips så spotta ut det _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
KW comp är bra Hårdare fjädrar skulle kunna hjälpa men jag skulle nog titta över kränghämmarna i första hand _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Hårdare krängare kommer ju göra att bilen rollar/kränger mindre. Just nu ser den ju ut att välta _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
jag är ingen kung på väghållning, men spontant.
Om bilen kränger mycket får du mycket oönskade vinkelförändringar på hjulen gentemot marken. Dels pga bilen rollar, dels pga hjulupphängningarna sträcker ut mycket, exempelvis innerhjulet i kurvor. Där bör vara en ledtråd till varför du sliter ojämt på hjulen. eftersom vinkeln ändras så väldigt lite av däckets bredd ligger mot marken så drar du loss dem och de spinner. Jag skulle gå på diffbroms fram(om du inte har en) och styvare hämmare. _________________ Patrick Wetterskog |
||||||
Jag skulle styvat till allt med en gång....
(Men jag är ingen expert men mina 4wd "bruks räcers" som känts "stenhårda" och värstingsnabba på gatan har betett sig som din på banan och det är väll ganska allmänt känt att det blir så? ?? Men har för mig du skrev tidigare i tråden att gatåkats komfort hade högre prioritet? ? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||||
På med dubbelt så hårda krängare, som det är nu så är det inte konstigt att det sliter däck och ser okontrollerat ut.
MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Kul projekt. Hur stor är bilen egentligen? 5 meter eller längre?
Härlig energi du har i byggandet, men jag måste fråga vad du håller på med när du kör - händerna är överallt på ratten hela tiden. Alla har väl visserligen sin egna stil, men har du testat att försöka hålla händerna på samma plats förutom när man måste ta omtag i de snävaste kurvorna? EDIT: Lät kanske lite hårt. Var inte menat så, tyckte mest bara det såg ganska svårhanterat ut på senaste videon när man aldrig vet hur ratten står i förhållande till händerna. |
||||||
+1 _________________ Magnus Thomé |
||||||
Grejen är den att på min förra ban bil så gick jag från ingen kränghämmare alls bak till en styv "fram" kränghämmare på 22mm monterad bak.
Jag behöll std fram som va ca 25mm. Men då lyfte den hjulen hela tiden Fick montera diff broms både fram o bak för att kunna gasa ur kurvan, men hade problem även där med att den spinner slut på innerhjulen som är i luften. Hade ca 105N/mm fjädrar fram och typ 90N/mm bak på den. Men den bilen var ju lättare typ 300kg. Jag vill inte ha hjulen lika högt upp i luften som på 90q'n Men man kanske ska bara byta fram alltså hårdare fram fjädrar + kränghämmare fram. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
Våra race- och banåkarbilar AUDI RS8 !? 2023 | << 1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 501, 502, 503 >> 150 besök idag (2500862 totalt) |