Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Banträff med Club Alfa Romeo 2015
1, 2   >>
15337 besök totalt
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Snart är sommaren här och att få köra på bana står på önskelistan över saker man ska göra. Med Club Alfa Romeo kan man få sina önskningar uppfyllda
En massa trevliga och hjälpsamma killar och tjejer är på plats för att få alla att trivas, vilket är väldigt lätt i deras sällskap. Jag har aldrig kört på några andras klubbträffar och är inte den mest rutinerade chauffören men tycker att det är mycket körtid man får vid varje tillfälle. Att man dessutom kan få se de "stora grabbarna" tävla i R klassen under dagen gör det hela ännu bättre. Man måste ju förstås inte ha en Alfa Romeo för att få åka på dessa underbara träffar, fast det premieras ju

Bilen som man kör med ska vara besiktigad och godkänd, påställd och försäkrad. Kläder ska vara heltäckande, tex i bomull. Handskar, skor ska inte vara i syntetmaterial plus hjälm.
Prova på licens går att lösa på plats och en licenskurs hålls en gång om året för dom som får smak för det goda, gratis för medlemmar i klubben.

Tre klasser finns, C: för de som är nybörjare/ inte vill gasa fullt lika mycket som i de andra klasserna, omkörning sker på start/mål rakan. B: Lite mer rutin, kanske kör med R-däck, laddar lite hårdare, omkörning sker där det finns möjlighet, på ett säkert sätt. A: Rutinerade förare, R-däck och riktigt hög fart, omkörning sker där det finns möjlighet, på ett säkert sätt.
Förarmöte efter dom första stinterna för att vädra åsikter om vad man kan förbättra.

Sex tillfällen under året, varav en är en tvådagars träff med middag på kvällen.
Gelleråsen 3 maj
Kinnekulle Ring 12 juni
Mittsverigebanan 18 juli, "preliminärt"
Kinnekulle Ring 15-16 augusti
Mantorp Park 19 september

Uppdateringar på tider kan man se på http://www.alfaromeo.org/Aktiviteter/Banmöten.aspx
Några veckor innan träffen kan man gå in och anmäla sig här, http://www.alfaromeo.org/Aktiviteter/Banmöten/Anmälantillbanmöte.aspx

Bra priser är det också
695:- för medlemmar i klubben som kör en Alfa Romeo, om man anmäler sig minst två veckor innan träffen.
995:- för medlemmar i klubben som anmäler sig när det är mindre än två veckor kvar eller har en bil av annat märke.
1495:- för icke medlem eller om man anmäler sig på plats.

Som en i klubben säger, "var där eller var fyrkantig!"














_________________
Roger Forsberg
Instagram: roger_on_wheels
Twitter: @roger_on_wheels

Portugal, Ourique
Citera
Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 242



Jag tror även att "Var där eller var ett torg" har förekommit! Låter ju kul det där, man kanske borde ta och titta förbi!

_________________
Björn Ek
AlfaRomeo Alfetta 1976
Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia
Citera
Björn H
Borås
Här sen Nov 2007
Inlägg: 381



är de R däck som gäller? tänkte på att abbartcup bilen som går på slicks. får man åka slicks i värsting gruppen?

_________________
Björn hall
Citera
SuneK
Arboga
Här sen Jan 2013
Inlägg: 92



Bilen ska vara gatlegal. Så besiktad bil och E-märkta däck.

_________________
Sune Karlsson
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1536



Björn H skrev:
är de R däck som gäller? tänkte på att abbartcup bilen som går på slicks. får man åka slicks i värsting gruppen?

Det är R-däck som gäller i Club Alfa Romeo Challenge, som är Alfaklubbens tävlingsserie, så jag har inte slicks på Abarthen.

SuneK skrev:
Bilen ska vara gatlegal. Så besiktad bil och E-märkta däck.


För banmötesdeltagarna i Klass A, B och C är det, som Sune skriver, besiktigad bil och E-märkta däck som gäller. Dvs ok med E-märkta R-däck men inget krav.

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
P.Hermansson
Sveg
Här sen Dec 2008
Inlägg: 407



Härligt! Och endast åtta veckor kvar thumbs up

_________________
Patrik Hermansson
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122



skulle vara riktgit kul att testa Lolan på kullen någon gång i sommar, synd man inte få delta utan gatregistrering... kan man ansöka om dispens hos någon ansvarig ??

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Björnbusen
Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 242



knotan skrev:
skulle vara riktgit kul att testa Lolan på kullen någon gång i sommar, synd man inte få delta utan gatregistrering... kan man ansöka om dispens hos någon ansvarig ??


Ditt största problem är nog framför allt att vi inte blandar formelbilar och karossbilar på banan.

_________________
Björn Ek
AlfaRomeo Alfetta 1976
Banmötesgruppen Club Alfa Romeo Svezia
Citera
mabz
Sthlm
Här sen Jul 2007
Inlägg: 275



Ronna skrev:
Bra priser är det också
695:- för medlemmar i klubben som kör en Alfa Romeo, om man anmäler sig minst två veckor innan träffen.
995:- för medlemmar som anmäler sig när det är mindre än två veckor kvar eller har en bil av annat märke.
1495:- för icke medlem eller om man anmäler sig på plats.


Det där var lite luddigt formulerat...
Drar jag rätt slutsats att det kostar 995 om man föranmäler sig som icke medlem med annat märke?

_________________
Martin Brzezinka
Racing is a state of mind
Citera
SuneK
Arboga
Här sen Jan 2013
Inlägg: 92



mabz skrev:
Ronna skrev:
Bra priser är det också
695:- för medlemmar i klubben som kör en Alfa Romeo, om man anmäler sig minst två veckor innan träffen.
995:- för medlemmar som anmäler sig när det är mindre än två veckor kvar eller har en bil av annat märke.
1495:- för icke medlem eller om man anmäler sig på plats.


Det där var lite luddigt formulerat...
Drar jag rätt slutsats att det kostar 995 om man föranmäler sig som icke medlem med annat märke?


Jag tycker nog det är ganska tydligt. 695 och 995 gäller endast för medlemmar i klubben.

_________________
Sune Karlsson
Citera
sebulba
Frillesås
Här sen Feb 2011
Inlägg: 66



Var eller hur anmäler man sig?
Lyckas ej hitta nåt om det

Mvh

_________________
daniel nilsson

Renault Megane RS250 -11
Ford Fiesta ST -08
Suzuki Baleno -97 såld
Renault Megane -97 skrotad
Citera
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
sebulba skrev:
Var eller hur anmäler man sig?
Lyckas ej hitta nåt om det

Mvh


Tre fyra veckor innan varje banmötet kommer det gå att anmäla sig. Bara att hålla koll på banmöteskalendern, http://www.alfaromeo.org/Aktiviteter/Banmöten.aspx

_________________
Roger Forsberg
Instagram: roger_on_wheels
Twitter: @roger_on_wheels

Portugal, Ourique
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



Haha så det kan bli en smal korridor på 1 vecka där man kan betala normalpris alltså..?

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Eldh skrev:
Haha så det kan bli en smal korridor på 1 vecka där man kan betala normalpris alltså..?


Jag är inte helt säker på tiderna. Kan ju vara någon vecka eller två till innan träff.

_________________
Roger Forsberg
Instagram: roger_on_wheels
Twitter: @roger_on_wheels

Portugal, Ourique
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



SuneK skrev:
mabz skrev:
Ronna skrev:
Bra priser är det också
695:- för medlemmar i klubben som kör en Alfa Romeo, om man anmäler sig minst två veckor innan träffen.
995:- för medlemmar som anmäler sig när det är mindre än två veckor kvar eller har en bil av annat märke.
1495:- för icke medlem eller om man anmäler sig på plats.


Det där var lite luddigt formulerat...
Drar jag rätt slutsats att det kostar 995 om man föranmäler sig som icke medlem med annat märke?


Jag tycker nog det är ganska tydligt. 695 och 995 gäller endast för medlemmar i klubben.

Kunde vara bra mycket tydligare - 695:- för "medlemmar i klubben" och 995:- för "medlemmar". Åsyftas medlemmar i CAR eller på Rejsa? Jag utgår ifrån det förstnämnda, men det är inte konsekvent formulerat, däri ligger problemet.

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006
Inlägg: 350


Trådstartare
Så, då är det ändrat.

_________________
Roger Forsberg
Instagram: roger_on_wheels
Twitter: @roger_on_wheels

Portugal, Ourique
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Man kan inte vara "medlem" i rejsa, det är ingen klubb. Svårare än så är det inte.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1536



Meantek skrev:
SuneK skrev:
mabz skrev:
Ronna skrev:
Bra priser är det också
695:- för medlemmar i klubben som kör en Alfa Romeo, om man anmäler sig minst två veckor innan träffen.
995:- för medlemmar som anmäler sig när det är mindre än två veckor kvar eller har en bil av annat märke.
1495:- för icke medlem eller om man anmäler sig på plats.


Det där var lite luddigt formulerat...
Drar jag rätt slutsats att det kostar 995 om man föranmäler sig som icke medlem med annat märke?


Jag tycker nog det är ganska tydligt. 695 och 995 gäller endast för medlemmar i klubben.

Kunde vara bra mycket tydligare - 695:- för "medlemmar i klubben" och 995:- för "medlemmar". Åsyftas medlemmar i CAR eller på Rejsa? Jag utgår ifrån det förstnämnda, men det är inte konsekvent formulerat, däri ligger problemet.
Det skulle säkert kunna var tydligare men eftersom det är information på Alfaklubbens hemsida som gäller banmöten som Alfaklubben arrangerar så är det underförstått att det är betalande medlemmar i Club Alfa Romeo Svecia som åsyftas.
Det innebär att det kostar 1495kr för icke medlemmar i Alfaklubben oavsett när man anmäler sig eller vilket bilmärke man kör.
Eftersom medlemsskapet i klubben kostar ca 500kr/år så lönar det sig att bli medlem om man tänker köra på fler än ett tillfälle.
Även om man bara tänker köra en gång så går det jämt upp och som medlem får man klubbens tidning 6ggr per år samt en del medlemsförmåner som det finns information om på klubbens sida.

Vi ser gärna att förare med andra bilmärken deltar, jag åker ju själv med ett annat märke.
Det är bara kul att det är blandat på banan och i depå, så jag hoppas vi ses nån gång i sommar!

Som Roger skrev i det inledande inlägget kör vi även Alfaklubbens raceserie "CAR Challenge" i samband med banmötena så det finns goda möjligheter att se tät racing.
På vissa tillfällen har vi dessutom möjlighet att erbjuda "taxiåkning" i raceekipagen vilket innebär att man som besökare eller banmötesdeltagare kan få åka med ett par varv i tävlingsbilarna.
Detta brukar vara väldigt uppskattat och som förare är det också kul att kunna bjuda på en åktur, särskilt till de som aldrig suttit i en racebil tidigare.

På säsongspremiären den 3 maj på Gelleråsen kommer även våra norska kollegor i Corsa Italiano att köra sina premiärrace så det blir mycket racing att titta på mellan körpassen.

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
sebulba
Frillesås
Här sen Feb 2011
Inlägg: 66



Ok tackar!

Ronna skrev:
sebulba skrev:
Var eller hur anmäler man sig?
Lyckas ej hitta nåt om det

Mvh


Tre fyra veckor innan varje banmötet kommer det gå att anmäla sig. Bara att hålla koll på banmöteskalendern, http://www.alfaromeo.org/Aktiviteter/Banmöten.aspx

_________________
daniel nilsson

Renault Megane RS250 -11
Ford Fiesta ST -08
Suzuki Baleno -97 såld
Renault Megane -97 skrotad
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2135



12 juni Kinnekulle skall nog vara 13e juni om det inte ska bli helt öde där..
Men då kommer jag iaf. thumbs up

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
matfo
Stockholm / Älvsjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1536



Eldh skrev:
12 juni Kinnekulle skall nog vara 13e juni om det inte ska bli helt öde där..
Men då kommer jag iaf. thumbs up

Det är fredagen den 12 juni som gäller för Alfaklubbens första besök på Kinnekulle denna säsong så det kommer inte vara öde där.
Hoppas du har möjlighet att delta

_________________
Mats Forssén
Mondial T
Citera
Inför träffar
Banträff med Club Alfa Romeo 2015
1, 2   >>
15337 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande