Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1826 besök totalt |
Hjälp! Få hit lite fler hobbyracingfolk?!
Jag tror att vetskapen om Rejsa.nu är ganska väl spridd bland alla de som gillar att åka på gatbilsbanträffar. Men när det gäller alla de som pysslar med hobbyracing på varierande nivåer så tror jag tyvärr det är en extremt mycket mindre procent som känner till Rejsa.nu. Dvs bland de som håller på med tex Fyndbörsen Cup, Kamasa Tools Cup, ERF, Östgötaserien, Formel Ford, Radical, Roadsport, Modsport osv och t.o.m. även i SLC's olika sprint och långloppsklasser. Det tycker jag är jättetråkigt ![]() ------------ Är det någon som har någon ide om hur vi kan få hit lite mer racingfolk? ![]() ------------ _________________ ![]() |
||||||
Tror att det ordnar sig med tiden faktiskt. Om 1-2 år kanske det är fullt med hoppyracerförare
![]() Det finns väl ett par från ERF och lite mer från SLC här, nångång nämner man ju rejsa.nu när man snackar med teammedlemmar m.m. Då blir de kanske nyfikna och prövar och berättar vidare.. Tror som sagt att det kommer fler och fler med tiden! Men sen så skulle det väl inte skada om det fanns länk till rejsa.nu på olika bilsidor som någon skrev här ovan.. _________________ Rachid Rachid |
||||||
En grej skulle väl kunna vara att ha en "kontaktperson" inom varje serie som kan skriva en kort racerapport som publiceras här på rejsa.nu, man kanske kommer lite längre ifrån kärnverksamheten här på rejsa (sitta i soffan och diskutera rejs-grejer
![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
1. Kan man inte ta fram nån form av klistermärke som folk som kör räserbil i dom olika klasserna kan märka sina bilar med.
2. Erbjuda fler klubbar/ klasser att ha sin gästböcker här. Jag hade min tröja på mig på två Porsche träffar i helgen. På båda träffarna så var det folk som frågade om rejsa.nu ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
![]() Pär har nog en bra tanke där. Alla hänger inte med i funktionen i ett forum. Jag kan relatera till mina föräldrar som har fått se en del bilder och följa tillhörande snack i en del trådar. Dom hänger inte alls med på hur själva upplägget fungerar osv, att man pratar till varandra med hjälp av citat osv. Självklart för dig och mig, men inte alla. Jag vet inte om det fins en lösning på detta, men kunskapen kommer ju med tiden. Den tiden kanske inte alla orkar stå ut? Sen kan det kanske vara en idé att promota själva registreringen på forumet lite mer? _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Problemet är delvis tid.
Många av blåbärsrejsarna lägger ner mycket tid i garaget. När man smiter från jobbet tidigare på Fredagen och kommer hem trött som fasen 0130 Söndag kväll efter en intensiv race helg så finns det en backlogg med andra saker att ta tag i. Enligt SCB är några procent av befolkningen egna företagare, bland blåbärsrejsare är det tung överrepresentation. Det tar oxå lite energi. Många är troligtvis inne o kollar men som sagt, tiden. Mvh Anders |
||||||
Tror på det med med mina erfarenheter med.... + att det finns en hel del som inte vill SKRIVA men gärna läser. |
||||||
![]() Länkar till alla racingserier och alla deras race har vi ju redan här. Så det är väl bara att börja bearbeta varje series webansvarig ![]() ![]() PS: hög tid för mig att fixa en banner med rejsa.nu-logga osså! _________________ ![]() |
||||||
Klockrent tycker jag ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Återigen, känner ni lämpliga kontakter/kandidater så tas tips och hjälp emot extremt tacksamt av mig! ![]() _________________ ![]() |
||||||
Ytterligare två kanonförslag! ![]() Klistermärke klurar jag på. _________________ ![]() |
||||||
Mycket relevanta observationer tror också jag men jag skrev nedanstående i en annan tråd:
_________________ ![]() |
||||||
En våra tävlingsbilar avdelning i forumet kan kanske vara en bra inkörsport?
Där folk kan presentera sina tävlingsbilar i ett formulär som liknar det som finns på SLC teamsidor. Alla är väl i dagens sponsringsklimat intresserade av att deras bil ska synas? och när väl den egna bilen är inlagd, börjar man titta på andras presentationer. Sen är det inte allt för långt att ta sig ut i resten av forumet där man upptäcker den enorma kunskapen... sen är dom fast ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1826 besök totalt |