Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång...
<<   1, 2, 3 ... , 15, 16, 17   >>
3 besök senaste veckan (129836 totalt)
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Tråkigt att du säljer denna tokiga skapelse! Men något säger mig att du har något annat "i overallsärmen"!
Blir det Cupen redan i år?

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Förstår sorgen men hoppas du ser det som kommer som en rolig ersättare vad det nu än blir. **nyfiken**

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Ersättare kommer... Blir nog dock inte i år... Mycket annat jag måste hinna med och vill inte stressa, fast kommer man över något till riktigt fördelaktigt pris så är det klart att då måste man slå till

Blir suget för stort så ska det väl funka å köra bana med en 320d Touring automat? Bmwsc träffar på Mantorp, kullen å åsen kommer garanterat på... Sen får vi se om jag har med mig något att köra med eller ej

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Om jag ser en okänd yngling i en välbekant kärleksröd E46M med illgröna fälgar i Stockholm så vet jag nu varför

BMW Cup 2016 alltså? Kul thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Måns Ulveståhl skrev:
Om jag ser en okänd yngling i en välbekant kärleksröd E46M med illgröna fälgar i Stockholm så vet jag nu varför

BMW Cup 2016 alltså? Kul thumbs up


Kan vara klädd i csl fälgar också

Förhoppningsvis BMW cup 2016 om inte så kanske en m135 som bruksis
kan nog kanske bli ett gästspel i 320d på gälleråsen

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Trist.... men förstår dig - även jag går tyvärr i samma tankar
Har du förklarat för nya ägaren att han kommer att få en massa "konstiga" människor som blinkar och vinkar till honom?

_________________
Janne Ström
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



Tänk va många roliga vändor vi haft ute på banan
Hoppas du får tumme ur och köper något redan i år! Kan ju inte åka runt och bli svartflaggad ensam..

_________________
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
3DBlaster skrev:
Trist.... men förstår dig - även jag går tyvärr i samma tankar
Har du förklarat för nya ägaren att han kommer att få en massa "konstiga" människor som blinkar och vinkar till honom?


Ja suget efter att tävla är för stort och plånboken tyvär för liten Åka m3a är galet skoj, men tyvär inte ekonomiskt försvarbart, 2014 kändes det dessutom "Nu kan jag det här.." och efter att kört lite krutcupen och insett hur roligt det är att få ligga och tampas och tävla så kändes det inte riktigt prisvärt att köra m3an längre...
Att ha kvar m3an som glassätarbil och kanske någon banträff hade ju varit guld, men jobbar tyvär i en zinkgruva och inte en guldgruva

Haha jo då han e förberedd, han ska dessutom ha bilen till att köra bana och gjorde mitt bästa för att han skulle förstå att det e bmwsc han ska köra med

Börjeson skrev:
Tänk va många roliga vändor vi haft ute på banan
Hoppas du får tumme ur och köper något redan i år! Kan ju inte åka runt och bli svartflaggad ensam..


Sitter här i soffan, bläddrar genom bilder från banträffar genom åren och så kommer Bob Dylan - Knocking on heavens door på på spotify.... FAN jag ångrar mig redan!
Som jag skrev ovan så började jag känna att det behövdes något mer än just bara "trackday" FÖRUTOM när man fick jaga svart m3a (och som vanligt ta i på tok för mycket och både bromsa och gasa på sig, för att se den svarta sakta öka avståndet)

Racerbil blir det nog inte i år som sagt, om det nu inte kommer ut något väldigt prisvärt. Hur som så kommer den ändå inte ha tid att tävlas med.

Ska försöka besöka så många bmwsc träffar som möjligt ändå, halva nöjjet med banåkat är ju faktiskt alla ursäkter i depån


_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Sunda resonemang tycker jag Erik, med tanke på hur du känner. Man vill ju utveckla sin hobby. Hoppas det går bra med cup-planerna framöver

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



Mötte åket med gröna fälgar i Handen precis nu. Blinkade och gav en tut men "kisen" bakom ratten låtsades som ingenting. Nu ska jag in på Radne och klämma på stolar..

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
v0MPi
stockholm
Här sen Mar 2015
Inlägg: 45



johmei skrev:
Mötte åket med gröna fälgar i Handen precis nu. Blinkade och gav en tut men "kisen" bakom ratten låtsades som ingenting. Nu ska jag in på Radne och klämma på stolar..


nu tycker jag allt att du tar i.. missade totalt att någon blinkade och tutade på mig? haha..
var inte alls meningen, var lite halv stressad till jobbet utan både blinkers,grill,gälar osv..^

_________________
Viktor Berg
_______________
BMW M2 LCI - 18 SÅLD
BMW M3 E46 - 04 SÅLD
BMW M3 F80 -15 SÅLD
BMW M3 E46 - 01 SÅLD
BMW M3 E92 - 08 SÅLD
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 654



v0MPi skrev:
johmei skrev:
Mötte åket med gröna fälgar i Handen precis nu. Blinkade och gav en tut men "kisen" bakom ratten låtsades som ingenting. Nu ska jag in på Radne och klämma på stolar..


nu tycker jag allt att du tar i.. missade totalt att någon blinkade och tutade på mig? haha..
var inte alls meningen, var lite halv stressad till jobbet utan både blinkers,grill,gälar osv..^

Haha, klockrent att du vaknade till här! Det var ljust och lite avstånd mellan oss (vid biltema).

Hoppas vi får fortsätta se bilen och träffa dig på BMW SC träffarna. Bilen liksom hör till inventarierna på något sätt.

_________________
J o h a n M e i j e r
BMW E90 M3 2010
Opel Speedster SC 2003
Citera
v0MPi
stockholm
Här sen Mar 2015
Inlägg: 45



johmei skrev:
v0MPi skrev:
johmei skrev:
Mötte åket med gröna fälgar i Handen precis nu. Blinkade och gav en tut men "kisen" bakom ratten låtsades som ingenting. Nu ska jag in på Radne och klämma på stolar..


nu tycker jag allt att du tar i.. missade totalt att någon blinkade och tutade på mig? haha..
var inte alls meningen, var lite halv stressad till jobbet utan både blinkers,grill,gälar osv..^

Haha, klockrent att du vaknade till här! Det var ljust och lite avstånd mellan oss (vid biltema).

Hoppas vi får fortsätta se bilen och träffa dig på BMW SC träffarna. Bilen liksom hör till inventarierna på något sätt.


haha var ju nästan tvungen nej men har funderat på om man ska ta och starta upp en litet ''projekt'' tråd så skapade mig ett konto så får vi se hur det går, haha! ja men det hoppas jag med verkligen, ska göra mitt bästa..

_________________
Viktor Berg
_______________
BMW M2 LCI - 18 SÅLD
BMW M3 E46 - 04 SÅLD
BMW M3 F80 -15 SÅLD
BMW M3 E46 - 01 SÅLD
BMW M3 E92 - 08 SÅLD
Citera
shaban
stockholm
Här sen Sep 2015
Inlägg: 5



gjorde precis detta på en e46 323ci cabriolet,,även om den inte är motorstark så hadde bakre bakvagns fästet på förar sidan spruckit..jag hittar inga bilder på jobbet från insidan,alltså om det är precis under bakre soffan eller i bagagerummet som man ska visst svetsa efter att man gjort undersidan..jäkla svårt att få en värkstad att villja göra jobbet..vissa ville ha 19500kr för detta

_________________
Halit Uygur
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Så där ja, nu är man snart tillbaka i träsket... även om jag lovat mig själv att "bara åka och köra lite med bmwsc för det är så trevligt å snacka skit i depån...", en ROLIG BRUKSBIL är meningen med denna

Den där drömmen om en resa till ringen ska bli av med denna bilen också.

Dock så får jag vänta tills nästa år då bilen blir min i slutet på okober, men något säger mig den kommer vara minst lika rolig på vintern som sommaren

Någon som vågar sig på en gissning vad det kan vara?
Forumägaren tror jag gillar färgen...

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



Blå m3 v8?

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Mange K skrev:
Blå m3 v8?


SÅ roligt ska vi inte ha det haha

Fast modellnamnet kan visserligen få vissa att tro det sitter en 8a under huven...

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008



Estorilblå 428a ? Det borde väl stämma på rolig brukis..

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104


Trådstartare
Marcus S skrev:
Estorilblå 428a ? Det borde väl stämma på rolig brukis..


Färgen e rätt! Men inte en siffra stämmer

Vätskekyld IC... hjälper den ledtråden kanske?

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683



Jag gissar på en BMW 340 thumbs up

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683



Jag gissar på en BMW 340 thumbs up

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång...
<<   1, 2, 3 ... , 15, 16, 17   >>
3 besök senaste veckan (129836 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande