Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3461 besök totalt |
Sparco Rev Plus - Storlek och provsittning?
Hej, är ute efter två nya stolar till min bil. Bland annat sneglat på Sparco Evo, OMP ARS-R och CHAMP-R. Men sen även på Sparco Rev plus som det verkar vara ett väldigt attraktivt pris på. Har förstått att den stolen räknas passa till "small to medium size drivers". Men det känns som ett "något" diffust mått. Tabellerna tycker jag inte heller säger så mycket. Många av måtten verkar vara likadana eller i vissa fall t o m STÖRRE än för Evo-stolen. Själv är jag ca 171cm lång och 72kg tung. Nu sitter det kina ful-kopior på Sparco Pro 2000 i bilen (stolarna som heter Fighter på nätet) och dom sitter jag bra i. Så, någon som har någon erfarenhet av Sparco Rev eller vet vart man kan provsitta dessa nånstans? Helst i norrort Sthlm eller i Västerås. Tack! //Nicklas |
||
Jag kör med Rev Plus i Caprin, och är väl aningen mindre än dig (typ 168-169 cm och 65-66 kg).
Jag sitter rätt bra men skulle inte säga att stolen är speciellt rymlig för mig - jag skulle inte vilja ha en mindre stol. Nu är ju allt sådant individuellt så att provsitta är nog bäst. Jag handlade av PGs Rallyimport i Eskilstuna, de kanske har någon stol hemma? Inte så långt från Västerås... Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Re:
Allright, tackar för svar! Nej misstänker att Rev kan vara lite i minsta laget. En sak att sitta i under bankörning kanske, men kör även bilen till/från banan så lite mer space kanske hade varit trevligt då. PGs var ett bra tips. Ska höra med dom! |
||
Verkar tunt med stolar att provsitta i Sthlm?!
Kollar själv på stolar och tänkte åka förbi Trendab (Nykvarn) på lördag för att prova delar av OMPs utbud. De har ARS och WRC m.fl. för provsittning enligt Nils på Trendab. _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||
Ja jag hörde av mig till Nisse på Trendab med för det.
Håller med om att det är svårt att hitta nånstans att provsitta. Förr vet jag att vissa Mekonomen-butiker hade Sparco i sitt sortment, men inte sett det på länge. PGs verkar ha både OMP och Sparco så det hade varit trevligt att kunna jämföra båda. Dragit iväg ett mail och hört om det är något dom har i lager. |
||
Var förbi Radne i morse. De hade Evo2, Ergo L, Sprint, Drifting och någon Circuit för provsittning.
Evo 2 var lite rymligare än OMP ARS och högre i ryggen vilket passade mig bra. _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||
|
||
Re:
Nix! Inte framme för provsittning iaf. Frågade inte efter den då Evo2 var bra för mig. _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3461 besök totalt |