Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Hjälp mig hitta 1,5 sek. :O
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (43132 totalt)
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Ja inte verkar det finnas något uppenbart att förbättra? Men en fråga, du trailbrakear som det ser ut snyggt in i kurvorna men jag såg en stor spik i longitud-G vid flera inbromsningar. Är det bara brus i signalen eller gör du något där under inbromsning? Växlar ner? Justerar spåret med ett släpp? Eller är det som sagt bara brus i datat?

Jag fortsätter på samma fråga, här hör jag att du växlar ner precis vid spiken, frågan är om du kan göra det mjukare och höja farten lite lite istället? Hastighetskurvan ser ju ganska bra ut så gu vet....


Förlåt insåg just att jag lyckats missa att svara på de här! Bra observerat! Vore ju lite osannolikt att det är brus i datan på samma ställe två gånger. Det ser ut som jag släpper bromsen i princip vid nedväxlingen. Den inbromsningen är ganska "hal" jämfört med andra så kanske tror jag mig ha låst upp. Men låter som ett sunt förslag att ta det lite mer piano med växlandet och fokusera mer på farten där.

_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Tror det enda sättet är bättre däck och bättre inställt chassi som utnyttjar däcken bättre. Lite aggresivare körning med högre lägstafart i kurvorna, utnyttja hela banbredden och lite till genom att gena lite mer över cerbs men det sista är svårt att säga utan att kunna banan i detalj.
Citera
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474


Trådstartare
Lockande, 3 set för 4000 spänn:
http://www.gumtree.com.au/s-ad/bridgewater/wheels-tyres-rims/hoosier-r . . . .

Hade slagit till om jag inte nu behöver lägga en ännu okänd slant på att återställa bilen till original-skick efter att ha fastnat i en flygande besiktning. Mer om det och eventuella frågor tas helst i bil-tråden:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92330&postdays=0&postor . . . .

_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474


Trådstartare
Hittade äntligen ut på banan igen efter att ha behövt återställa bilen efter att ha åkt på en "regbesiktning".

I kombination med betydligt senare bromsande (in i T3 framföra allt) samt tillämpande av så mycket jag kunde från tråden här som att maximera minimum-hastigheten, gå på gasen tidigare och nytja mer av banbredden lyckades jag med ett riktigt freak-varv som var nästan en sekund snabbare än något annat varv och över en sekund snabbare än mitt tidigare pb.

Mer utförlig rapport från dagen finns i biltråden men här är video från varvet i fråga iaf. Tack så mycket för tipsen allihop. Retligt nära nu!


_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
mblixt@gmail.com
Strandbaden
Här sen Jul 2012
Inlägg: 1567



thumbs up

_________________
Mikael Blixt
BMW M3 3,2 -98
2016 - 2:a BMW CUP Special
2015 - 3:a BMW CUP Special
2015 - Årets Rookie BMW CUP
Citera
cirs
Göteborg
Här sen Jan 2009
Inlägg: 838



Bra jobbat! snart där!

_________________
Chriss Rice
Mazda MX-5 Roadsport C #61
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270
Opel speedster
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Hjälp mig hitta 1,5 sek. :O
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (43132 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande