Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2015-04-23 - SVKG - Falkenberg - Vårruset
1727 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481


Trådstartare
Återigen en lyckad kväll, även om det var rejält blåsigt (rejäl medvind på rakan och skräp i ögonen).
Endast två små bogseringar (en rasad växellåda och en värmetrilskade sensor) och inga saneringar.
4x3 körpass som vanligt, och många nöjde sig efter tre pass.

Som vanligt underbar mix av ekipage där det är svårt att välja favorit; Bugatti från 1929, ogammal McLaren, nylackad Bubster, ...

Endast några få som lät lite för mycket.
Förare av bilar med knapp för "skojjigare" ljudnivå, slå gärna av eländet innan ni kör ut på första passet.

Mindre not; Bogserögla är dessutom alltid trevligt, annars blir det styrstag eller krängingshämmare som får lida.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



thumbs up
Stort tack för ännu ett välarrangerat evenemang signerat av SVKG med herr Falk som lekledare, alltid lika roligt!

Som tur var så blåste det mindre och mindre för varje pass kändes det som i depån iaf och på banan flöt körningen på riktigt fint, otippat få som bromsade på sig och fick ta escape routen den här gången kändes det som, vilket istället ledde till många roliga och härliga bromsdueller - det är kul

Blandningen av bilar är en charm som är svår att få på andra träffar, från Bugatti -29 till McLaren MP4-12C via allt möjligt, toppen!

Enda dilemmat körmässigt, vilket absolut inte kan tillskrivas arrangören, är en del deltagare med motorstarka bilar som kör väldigt sakta i kurvorna och samlar upp köer, men likväl ändå ska ge fullt längs hela rakan... blir inte så lätt att komma om med 147hk då, så får man ligga och slököra runt baksidan av banan ännu ett varv Kanske något att nämna på nästa förarmöte? Så slipper man överraska dessa förare genom att dyka förbi i kurvorna.

På återseende på Bankalaset

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481


Trådstartare
Figgz skrev:
Kanske något att nämna på nästa förarmöte? Så slipper man överraska dessa förare genom att dyka förbi i kurvorna.
Som jag brukar säga, det är upp till er förare att lösa problemet, det är nära omöjligt (IMO) att göra det självklart och perfekt på ett förarmöte (kom ihåg, det är bara ungefär två hjärnceller lediga när du är ute och kör).
Sen är det inte enkelt att diskutera varandras körning, det vet jag ("Det är inte lätt att va' ödmjuk..." )

Det var ganska få som tog till det gamla trackdaytricket med tur genom depån, så det borde inte kännts alltför olustigt för alltför många.
Figgz skrev:
På återseende på Bankalaset
Rudskogen 6e maj kommer däremellan, men då får ni klara er utan mig.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Linusj
Varberg
Här sen Jun 2009
Inlägg: 50



Jag tycker det var riktigt roligt! Detta var min första träff med SVKG. Bra arrangerat, men det var blåsigt och kallt utanför bilarna... Jag hade inte velat vara åskådare

Någon som har bilder?

_________________
Linus Johansson
Citera
henrik rosengren
norra vram
Här sen Feb 2005
Inlägg: 163



Tackar alla på träffen , speciellt Niklas Falk.

Jag tycker dessa träffar är de bästa på hela året.

MVH Henrik Rosengren Jaguar V8 STAR.

www.mercedia.se

_________________
henrik rosengren
Citera
Eftersnack
2015-04-23 - SVKG - Falkenberg - Vårruset
1727 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande