Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2015-05-01/03 SLC/ER-Cup Gotland Ring
3422 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Nu ligger Livetidtagning uppe från gotland på http://amigoo.se/event/918/live och livekommentarna och bilderna på www.facebook.com/slcracing

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13246



Skoj bana, första gången för mig på Gotland ring och första gången jag kör speedstern. Inte direkt nån vila på varvet.

Bilen går bra när den funkar, synd bara att den käkar drivaxlar.


_________________
Tord Ringenha11
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Har fungerat som funktionär under dagen. Jag hade en lugn och trevlig dag som snabbärgare. Det enda uppdrag var att bogsera en viss flakegrön kebab i depån. Som Tord skrev, bra fart när det gick som det skulle även om det stundtals såg lite ostabilt ut när det var som blötast. Trist att det inte höll ihop för er, hoppas att ni är på hjulen till imorgon.


Med tanke på Dude's signatur kanske jag skall ändra min!

Originalet
En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige
samt fått Lill-lövis att springa

Min variant
En av alla som bärgat en äkta Kebab i Sverige
samt haft Dude i baksätet

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Fredrik Hård skrev:



Med tanke på Dude's signatur kanske jag skall ändra min!

Originalet
En av få som bärgat en äkta F1-bil i Sverige
samt fått Lill-lövis att springa

Min variant
En av alla som bärgat en äkta Kebab i Sverige
samt haft Dude i baksätet



_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
JimmyG
Eskilstuna
Här sen Dec 2004
Inlägg: 62



Fredrik Hård skrev:
Har fungerat som funktionär under dagen. Jag hade en lugn och trevlig dag som snabbärgare. Det enda uppdrag var att bogsera en viss flakegrön kebab i depån.


..och vi tackar självklart som ödmjukast för assistans med kebableveransen till garaget och kvastföringen vid eftermiddagens sanering. thumbs up

_________________

Jimmy Gärling - Tävlingsledare/RaceControl
"Kör ni så viftar jag med flaggorna"
Citera
M.Dalin
Göteborg
Här sen Aug 2014
Inlägg: 108



SpekkEd kom och förlora.. igen.
men vi är inte bittra, vi lär oss nya saker varje gång.

Träningen på Lördagen va i halaste laget för min del men grymt kul bana.
fick inte kört ngt i torrt pga ventilsallad.

Fick hjälp att låna lite verktyg till felsökning vilket va guld värt. Ett stort tack.

snackade mycket med ER-Cup gängen som hade riktigt avancerade bilar. Mycket intressant och roligt.
fick många tips till vårt bygge som knappt är halvfärdigt i jämnförelse.

Ny motor på g och sänkt växelinidikator thumbs up

_________________
Mikael Dalin
SpeekEd Racing på Facebook
Vill mycket, kan mindre
BMW 325 Coupè Långlopp.
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Finns det någon som sitter på några trevliga och relativt högupplösta bilder av SLC:s framfart på Gotland Ring skulle det uppskattas. Mejla jens.trulsson@automotorsport.se

Stort tack!

_________________
Jens Trulsson
Citera
The Cartorialist
Stockholm
Här sen Nov 2011
Inlägg: 238



Jag fick ett mejl av Fredrik Skoghag där en av funktionärerna berättar sin story från en SLC-tävling. Väldigt intressant, tycker jag.

"Torsdagen den 30 april avgår båten med många förare och deras bilar, samt funktionärerna som ska genomföra eventet på Gotland Ring.
Förväntningarna är höga, och flertalet är nervösa, nervösa för vad? Jo det är en ny bana, en stor bana.
Hur många posteringar kommer det att behövas, hur mycket hjälp kommer man att få utav våra vänner på Gotland?
Hela gänget kommer fram en sen eftermiddag till banan, och det tar inte lång tid innan, funktionärsledningen hoppar in i bilen för att åka ut på banan och ta en titt för att kalkylera ut vart och hur många posteringar det kommer att behövas.

En sen torsdagskväll kommer man fram till att vi kommer att behöva ha minst 9 posteringar för att klara av eventet, och för att man ska känna sig 100 % säkra på att ge den övervakning och räddning som alla teamen och förarna förtjänar.

Fredagen, första dagen då träning står på schemat för teamen och funktionärerna. Blåsten har verkligen hittat till banan. Känns som om det blåser stormbyar.
Nu tränar både SLC teamen och ER-Cup teamen tillsammans. Många bilar är det på banan, vilket är otroligt roligt att se. Dagen flyter på bra, man har fått bra hjälp utav ett härligt gäng Gotlänningar som har trotsat stormen och blåsten för att komma och hjälpa oss att genom föra eventet på ett säkert sätt. Funktionärerna passar på att ta dagen till hjälp för att se om planeringen utav posteringar fungerar, och att alla funktionärer känner sig trygga att man kan se överallt eller om vi behöver flytta på någon postering.
Resultatet kommer på kvällen efter avslutat träningspass när både team och funktionärer är nöjda med upplägget.

På förarmötet på fredagskvällen så lägger man fram ett förslag att köra båda tävlingarna tillsammans på banan. För att man ska kunna genomföra detta, så måste båda sidorna vara överens om detta. Resultatet kommer, ALLA är med på det. Många stora leenden sprider sig, nu är det tävling på riktigt.

Lördag, första tävlingsdagen. Och tack vara det gemensamma beslutet på fredagskvällen så är det dryga 25 bilar som kommer till startfältet. Tävlingen är uppdelad i 2 heat. Eftersom SLC kör sina lopp i 8 timmar, och ER-Cup i 6 timmar.
Vilken härlig syn, och vilken härlig tävlingsanda ifrån alla teamen. Måste vara otroligt roligt att köra en gemensam tävling med så många bilar på banan samtidigt.
Tävlingen flyter på bra, räddningsbilarna får nästan inte jobba alls, en handfull bärgningar under hela dagen. Måste vara riktigt tråkigt för dom, men vilket race för teamen, och vilket jobb med bilarna teamen har gjort under dom kalla och mörka höstkvällarna. Riktigt roligt när det går så bra och alla för köra på.

Söndag och sista dagen. Ett kort heat om 3 timmar står på schemat sen den gemensamma prisutdelningen. Dagen flyter på bra, det har regnat under hela natten, och det är blött på banan. Räddningsbilarna får jobba lite direkt i början av racet för att dra loss några bilar. Men utöver detta så sköter sig alla teamen otroligt bra och anpassar sig bra efter väderläget. En liten stund in i racet så märker man att alla bilarna börjar köra på hårdare. Det är sista dagen, och sista heatet och alla ger allt.
Hela racet flyter på bra, halvvägs in i racet så kommer det, det som inte får komma när hela tävlingen har gått så bra. Vi får en bil som börjar läcka olja. Och den lyckas tyvärr läcka en hel del, så man måste flagga Code 60 på hela banan. Och den obligatoriska saneringen kommer.
På 2 SLC-tävlingar i år, så har man haft sanering. Saneringen flyter på bra. Räddningen och funktionärerna hjälps åt och jobbar på snabbat.
Och man är klar på ca 20 min.
Och en riktigt stor eloge åt alla förarna som verkligen har visat hänsyn till räddningsarbetena som har gjort på banan. Visst vill alla förarna köra på och fortsätta tävlingen (vem vill inte det) men en sanering utav oljeläckage är ett måste för allas säkerhet på banan.
Efter saneringen så fortsätter tävlingen och det är ett riktigt jämnt heat, där det bara skiljer sekunder mellan första och andra plats.

Tävlingen avslutas 14.00, och 14.30 så möts alla upp för att ha en gemensam prisutdelning inne i Gotland Rings klubbhus.

Efter prisutdelningen så kliver Marcus, en utav banägarna, fram och ger en riktigt stor eloge till ALLA teamen och ALLA förarna.
Han och den andra banägaren Alec trodde att ca 30 % av alla förarna skulle köra allt för aggressivt och sätta sig i muren, men inte en enda förare har gjort det. Och han ger alla en stor applåd.
Både Marcus och Alec ger sedan funktionärerna sin uppmärksamhet. Man vill ge ALLA funktionärer en RIKTIGT STOR ELOGE, för att man har genomfört ett sådant bra arrangemang som har flutit på utan problem.
Dom har aldrig sett ett sådant professionellt, välorganiserat gäng på
Gotland Ring någon gång, och dom har lärt sig otroligt mycket utav dom.

Så för att summera ihop detta på några få rader.

SLCs funktionärsgäng med ledningen hade en otroligt svår uppgift som man klarade av med en bravur.
Alla teamen var nöjda efter helgens tävling.
Banägarna var nöjda med hur alla skötte sig, och dom fick också lära sig något nytt. Man bjöd tillbaka SLC samt ER-Cup.
Till detta så har man eldsjälarna på Gotland att tacka, som ställde upp för sporten och kom och hjälpte till att genomföra detta stora evenemang med sin mankraft.

Torbjörn Ohlsson
SLC Racing Funktionär"

_________________
Jens Trulsson
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13246



Lite bilder:









_________________
Tord Ringenha11
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13246


















_________________
Tord Ringenha11
Citera
Eftersnack
2015-05-01/03 SLC/ER-Cup Gotland Ring
3422 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande