Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Problem med R.S. Monitor 2.0 -> GPS Stopwatch
3346 besök totalt
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Någon annan som fått det att lira fullt ut? Jag definierar banorna och lyfter över dem till bilen via USB. Allt är frid och fröjd fram tills dess att funktionen automatiskt ska dra igång när bilen närmar sig banan. Min bil registrerar aldrig det här närmandet, inte ens när jag kör på banan fattar den det. Och därmed drar tidtagningen aldrig igång. Verkar nästan som något slags missmatch mellan GPS-koordinater.

Alla övriga funktioner i min R.S. Monitor 2.0 funkar som de ska. Det är bara den här GPS Stopwatch som jag aldrig fått att funka. Vissa kan man köra med Harrys Laptimer istället, men det vore ju ändå kul om grejerna kunde lira som de ska.

_________________
Per Brugge
Citera
CZ
Stockholm
Här sen Jul 2012
Inlägg: 210



Dum fråga kanske men har du kört de senaste uppdateringarna på RLinken?

_________________
Christopher Zell
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Yep, fick version 11.318.1700-774-5014 installerat av Upplands Motor för en tid sedan. Har också kört några egna uppdateringar via USB men man var tvungen att besöka ÅF för att få den här sista.

Problemet var samma både före och efter uppdatering. Trodde först att jag själva kanske gjorde något fel men nu har jag följt instruktionerna till punkt och pricka och inser att bilen trilskas.

_________________
Per Brugge
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Funkar nu. Man var tvungen att ha ESP:en i sportläget för att funktionen skulle aktiveras, Och inte ett ord om det någonstans - fransmän och instruktioner.....

_________________
Per Brugge
Citera
Crille88
växjö
Här sen Jun 2015
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Är de bara i sport? Var på Mantorp i måndags och fick de inte att funka i varken sport eller race. Provade flera ggr. Den hittade att jag var vid banan men markören visar att jag står stilla..

_________________
Cristian Barbu
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134


Trådstartare
Nope, det var jag som ropade hej för tidigt. Det har inget med sportläget att göra, funktionen ska funka oavsett vad den står i. Däremot har min R.S. Monitor karaktären "glapp" - ibland (=sällan) funkar den men oftast inte. Slumpen föll sig så att den råkade funka första gången när jag hade satt på sportläget och då trodde jag det var det som gjorde det. Men icke.

Bifogar några bilder på hur det gestaltar sig på min bil.

Renault verkar inte ha några bra idéer om hur det här ska lösas. De hänvisar till nya mjukvaruversioner som kommer, men det tror jag inte. Min bil har redan fått en större uppgradering tidigare, men jag hade felet både innan och efter det. Bilen har ju garanti så någonstans får jag väl ryta till skarpare.

Säg till om du lyckas komma en lösning på spåret (eller blir klokare på vad felet består i).






_________________
Per Brugge
Citera
Crille88
växjö
Här sen Jun 2015
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Nu har jag förvisso Clio rs men verkar som vi ändå har samma problem.
En annan grej jag råkar ut för om jag går fram till bilen och öppnar o startar den snabbt
Är att r.s monitorn är helt död, alla värden är frusna :S

_________________
Cristian Barbu
Citera
RenaultSport
Problem med R.S. Monitor 2.0 -> GPS Stopwatch
3346 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande