Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2004-07-10 Knutstorp... Uuups! | 2 besök senaste veckan (4964 totalt) |
Jag tyckte att det var kul att köra men det gick inte så bra
http://mackamacak.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/knutstorp.wmv _________________ Marco Cenaki |
||||
Såg det live, kan inte ha varit helt kul! Hoppas bilen går att fixa och att du inte kom till skada! Kan ju alltid trösta dig med att du inte är unik, många bilar har gått av där tidigare och då var muren närmare, det blev lite mer plåtskador då! lycka till och race on! |
||||
Jo bilen klarade sig med endast lackskador. Bilen e ju inte jätte stor så det borde inte bli för dyrt att lacka om ena sidan . Jag är dock lite sur över mig själv att jag inte höll bilen kvar på banan ooch att jag bara hann med 5 varv
_________________ Marco Cenaki |
||||
Grunnade en bra stund på vilken klass du kör i, men sen slog det mig att det kanske var ngn variant på allmänhetens körning eller så? _________________ Pär Hylander |
||||
Jag tror jag måste fixa lacken snart för att inte låta det börja rosta. Rosten är ju det största hotet efter mig själv då
Krachen inträffade under "prova på bana" arrangemanget. Det var min allra första bankörning och trots detta så tänker jag komma till fler tillställningar och köra _________________ Marco Cenaki |
||||
ok, det var på ett känt förrädiskt ställe som det hände dig. Var det teorigenomgång före där det pratades om farliga ställen på banan? _________________ Pär Hylander |
||||
Ja du kommer väl fortfarande till Sturup den 28:e? Ser fram emot att få se hur en liten bil ter sig på en "liten" bana!! Appropå NGK, har nog aldrig sett ett arr på Knutan som inte har bjudit på en avåkning där!! Förra årets SSM var det väl en nyare Ferrari som smakade på betongen? _________________ Mattias Habenicht HMS |
||||
Det kan dock sluta mycket värre på det stället. Förra året totalsmälldes en Peugeot 206 (eller liknande) på samma ställe under liknande avåkningsformer, så med tanke på hur du klarade dej ska du nog inte vara helt ledsen. En kompis gjorde precis som du, också första gången på bana med sin Porsche 944. Men han snurrade två varv, slutade med nosen åt rätt håll och klarade sej från "Mercedesmanövern". |
||||
Nix, det sades inget om det. Dessutom var det ju rejält halt också så det borde nog ha varnats lite mer. Många körde ju för första gången. Själv undrade jag först varför de flaggade av passet med rödflagg, Herr Schildt var visst tom ute och vinkade lite åt oss att sakta ner på rakan.. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Jag satt i framatningskön för de som var kvar i Allmänhetens åkning och såg bara hur ALLA huvuden i depån plötsligt vändes emot krönet. Det krävdes ingen större fantasi för att gissa vad som hänt. Tur bara att det inte tog värre.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Det är något obegripligt att du välte IFRÅN färdritningen när du gick ut i Lecan. Kan det vara en synvilla p.g.a teleobjektivet???
Du fick nog den minsta skadan jag någonsin sett av en så vådlig avåkning på NGK så grattis!!!!! _________________ Christian Merheim - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Ja tack för alla uppmuntringar...jag får väl vara glad att skadan inte var värre . Jag kommer till sturup den 28e och förhoppningsvis så kommer jag hinna med fler varv denna gång.
Jag känner killen som ägde 206:an som total kvaddades i samma kurva. Han tillochmed varnade mig att ta det lungt i den kurvan . Jag kan inte skylla på någon förutom mig själv. Man får lära sig den hårda vägen Men tydligen var inte jag den ände som hamnade på sidan den helgen... _________________ Marco Cenaki |
||||
Tur att inget värre hände som sagt när det väl händer något illa... att lägga bilen på sidan är ju annars något jag räknar som rejäl avåkning... blev det inga fler skador på bilen än de bucklorna man såg på filmen? Makalöst i så fall...
Än en gång, tur att det gick så bra... _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
har själv mycket stor respekt för den kurvan, när jag tog licensen poänterade de vikten av att hålla jämn gas över krönet så att man inte fick lastväxlingar, det är ju annars ganska lätt om man kör på lite dåligt underlag och släpper gasen.....speciellt i NGK kurvan........men som sagt du hade tur att det inte blev större skador! |
||||
Eftersnack 2004-07-10 Knutstorp... Uuups! | 2 besök senaste veckan (4964 totalt) |