Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-07-10 Knutstorp... Uuups!
2 besök senaste veckan (4964 totalt)
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Jag tyckte att det var kul att köra men det gick inte så bra

http://mackamacak.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/knutstorp.wmv

_________________
Marco Cenaki
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472



BlackAbarth skrev:
Jag tyckte att det var kul att köra men det gick inte så bra

http://mackamacak.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/knutstorp.wmv


Såg det live, kan inte ha varit helt kul! Hoppas bilen går att fixa och att du inte kom till skada! Kan ju alltid trösta dig med att du inte är unik, många bilar har gått av där tidigare och då var muren närmare, det blev lite mer plåtskador då!

lycka till och race on!

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Jo bilen klarade sig med endast lackskador. Bilen e ju inte jätte stor så det borde inte bli för dyrt att lacka om ena sidan . Jag är dock lite sur över mig själv att jag inte höll bilen kvar på banan ooch att jag bara hann med 5 varv

_________________
Marco Cenaki
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Ah.
Fixa backspegeln och låt resten vara.
Det kallas patina eller "Fighting face".
Ser prydlig ut, bilen din.

Lycka till i framtiden
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



BlackAbarth skrev:
Jo bilen klarade sig med endast lackskador. Bilen e ju inte jätte stor så det borde inte bli för dyrt att lacka om ena sidan . Jag är dock lite sur över mig själv att jag inte höll bilen kvar på banan ooch att jag bara hann med 5 varv


Grunnade en bra stund på vilken klass du kör i, men sen slog det mig att det kanske var ngn variant på allmänhetens körning eller så?

_________________
Pär Hylander
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Jag tror jag måste fixa lacken snart för att inte låta det börja rosta. Rosten är ju det största hotet efter mig själv då

Krachen inträffade under "prova på bana" arrangemanget. Det var min allra första bankörning och trots detta så tänker jag komma till fler tillställningar och köra

_________________
Marco Cenaki
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



BlackAbarth skrev:

Krachen inträffade under "prova på bana" arrangemanget. Det var min allra första bankörning och trots detta så tänker jag komma till fler tillställningar och köra


ok, det var på ett känt förrädiskt ställe som det hände dig. Var det teorigenomgång före där det pratades om farliga ställen på banan?

_________________
Pär Hylander
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



BlackAbarth skrev:
Jag tror jag måste fixa lacken snart för att inte låta det börja rosta. Rosten är ju det största hotet efter mig själv då

Krachen inträffade under "prova på bana" arrangemanget. Det var min allra första bankörning och trots detta så tänker jag komma till fler tillställningar och köra


Ja du kommer väl fortfarande till Sturup den 28:e? Ser fram emot att få se hur en liten bil ter sig på en "liten" bana!!

Appropå NGK, har nog aldrig sett ett arr på Knutan som inte har bjudit på en avåkning där!! Förra årets SSM var det väl en nyare Ferrari som smakade på betongen?

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



BlackAbarth skrev:
Jag tyckte att det var kul att köra men det gick inte så bra

http://mackamacak.tripod.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/knutstorp.wmv


Det kan dock sluta mycket värre på det stället. Förra året totalsmälldes en Peugeot 206 (eller liknande) på samma ställe under liknande avåkningsformer, så med tanke på hur du klarade dej ska du nog inte vara helt ledsen.

En kompis gjorde precis som du, också första gången på bana med sin Porsche 944. Men han snurrade två varv, slutade med nosen åt rätt håll och klarade sej från "Mercedesmanövern".
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Pär Hylander skrev:
BlackAbarth skrev:

Krachen inträffade under "prova på bana" arrangemanget. Det var min allra första bankörning och trots detta så tänker jag komma till fler tillställningar och köra


ok, det var på ett känt förrädiskt ställe som det hände dig. Var det teorigenomgång före där det pratades om farliga ställen på banan?


Nix, det sades inget om det.
Dessutom var det ju rejält halt också så det borde nog ha varnats lite mer. Många körde ju för första gången.

Själv undrade jag först varför de flaggade av passet med rödflagg, Herr Schildt var visst tom ute och vinkade lite åt oss att sakta ner på rakan..

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Jag satt i framatningskön för de som var kvar i Allmänhetens åkning och såg bara hur ALLA huvuden i depån plötsligt vändes emot krönet. Det krävdes ingen större fantasi för att gissa vad som hänt. Tur bara att det inte tog värre.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Det är något obegripligt att du välte IFRÅN färdritningen när du gick ut i Lecan. Kan det vara en synvilla p.g.a teleobjektivet???

Du fick nog den minsta skadan jag någonsin sett av en så vådlig avåkning på NGK så grattis!!!!!

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
RedAbarth
Hörby
Här sen Jul 2004
Inlägg: 214


Trådstartare
Ja tack för alla uppmuntringar...jag får väl vara glad att skadan inte var värre . Jag kommer till sturup den 28e och förhoppningsvis så kommer jag hinna med fler varv denna gång.
Jag känner killen som ägde 206:an som total kvaddades i samma kurva. Han tillochmed varnade mig att ta det lungt i den kurvan . Jag kan inte skylla på någon förutom mig själv. Man får lära sig den hårda vägen Men tydligen var inte jag den ände som hamnade på sidan den helgen...



_________________
Marco Cenaki
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



Tur att inget värre hände som sagt när det väl händer något illa... att lägga bilen på sidan är ju annars något jag räknar som rejäl avåkning... blev det inga fler skador på bilen än de bucklorna man såg på filmen? Makalöst i så fall...

Än en gång, tur att det gick så bra...

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472



BlackAbarth skrev:
Ja tack för alla uppmuntringar...jag får väl vara glad att skadan inte var värre . Jag kommer till sturup den 28e och förhoppningsvis så kommer jag hinna med fler varv denna gång.
Jag känner killen som ägde 206:an som total kvaddades i samma kurva. Han tillochmed varnade mig att ta det lungt i den kurvan . Jag kan inte skylla på någon förutom mig själv.


har själv mycket stor respekt för den kurvan, när jag tog licensen poänterade de vikten av att hålla jämn gas över krönet så att man inte fick lastväxlingar, det är ju annars ganska lätt om man kör på lite dåligt underlag och släpper gasen.....speciellt i NGK kurvan........men som sagt du hade tur att det inte blev större skador!

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Jag tog bort inlägget igen, för det blev ju helt fel.
Sorry!

Fredrik
Citera
Widar
Borås
Här sen Maj 2003
Inlägg: 339



Tur i oturen!

Skönt att du och bilen klarade er lindrigt undan!

_________________
Mattias Widar
Citera
Eftersnack
2004-07-10 Knutstorp... Uuups!
2 besök senaste veckan (4964 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande