Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-06-30 Banträff Anderstorp
<<   1, 2, 3
10908 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



Pär Hylander skrev:
Intressant körstil oxo, chaffisen lyckades ibland på grusrallymane'r ställa upp den före kurverna och tog dessa sedan med 4-hjulsdrift, f ö något man nog ser på bilden ovan från karusellen, med tanke på svarta strecket bakom vänster bakhjul.

Det är Ander Carlsson(ägaren av AceCompetition) som kör den, iom att han har tävlat i rallycross och backtävlingar så kanske det influerat körstilen lite.....

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Johan Dahl skrev:

Audi.. fel tysk i mina ögon men det är ju bilar det med..


Ehumm... Det är faktiskt en Passat. Fast det är väl ändå fel tysk?

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



Nisse!

men som du sa det är ju "fel" tysk det med...

_________________
Johan Dahl
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



otroligt snygg bild. Om nån lyckas knäppa en sån på min bil nån gång så betalar jag för den.


_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Pär Hylander skrev:


Vi får väl gissa på att onsdagens kvällskörning användes för att testa ngn maskinmässig förändring eller så, eller kanske rent av shakedown inför SSM eller nått. Förståligt om man vill spara det bästa av tävlingdäcken till tävlingen och inte förbruka det på en banträff med gatbilar.

Eftersom det är en modsportbil så får man ju liksom inte göra tester på gatan.... dessutom har jag märkt på min räser (som är en roadsportbil och därför gatlegal) att man i måste testa grejor på bana, för det mycket går helt enkelt inte att testa rejält på gata, men kan inte köra fort nog, man kan inte få temp i däcken, man får inte temp i motorn etc på bara gatköra, även om det går fortare och våldsammare än farbror blå tycker är lämpligt.



Såhär oss emellan kan jag avslöja att det gjorts test på byvägarna runt där byggaren bor... Det var inte att rekomendera berättade han i efterhand. Hade tydligen gått aldeles för fort och aldeles för brett emellan några diken. Sen dess är det turer till nån närbelägen flygplats eller bana som gäller.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Pär Hylander skrev:
Jag kände igen den där urquattron, bla början på regnummret, HPK. Antar från ngn tidningsartikel eller så. Vad kan mer berättas om just den bilen?

Efter att ka kört efter den kan jag meddela att den får inte för lite bränsle ivf, nästan svårt att se den för alla svartrök.... Intressant körstil oxo, chaffisen lyckades ibland på grusrallymane'r ställa upp den före kurverna och tog dessa sedan med 4-hjulsdrift, f ö något man nog ser på bilden ovan från karusellen, med tanke på svarta strecket bakom vänster bakhjul.


Den var med när jag var och körde med audiklubben i superstage Vilket ljud! och vilket monster!

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Eftersnack
2004-06-30 Banträff Anderstorp
<<   1, 2, 3
10908 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande