Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Tips för icke besiktad bil för banan..
2553 besök totalt
overclocked
Gävle
Här sen Jun 2015
Inlägg: 94


Trådstartare
Hej,

Jag är rätt ny på bansvängen och sugen på att köra några träffar framöver. Jag började med att få tag på en trailer som jag kan köra upp till 960kg bil på. Nu är det bil, vilken inte sår bli så tung.. Tänker lättad Clio.

Jag har hört lite olika, får jag en begränsning vad gäller träffar jag får köra med en bil som inte är besiktad? Som det verkar ser jag både träffar med och utan krav på besiktning, men vill höra vad andra tycker.

Är det korrekt vad jag hört att: bil från 2001, Bur + sportstol + sportratt = omöjlig att regga om som burbil?
Jag är ju absolut sugen på att köra i sportstolar + 4/6-punktsbälten, vilket i sin tur kräver bur för säker installation.. För mig känns det nästan som en omöjlighet i en nyare helbilsgodkänd.

/Magnus

_________________
Magnus Wedmark
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Det finns gott om körmöjligheter för funktionell bil utan papper.

Skruvbur kan plockas ur om du känner längtan att besikta nån gång i framtiden, annars verkar det funka med halvbur och reggad om till en passagerare (då står buren i lastutrymmet).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
overclocked
Gävle
Här sen Jun 2015
Inlägg: 94


Trådstartare
Jo detta var min känsla också. Bil+trailer på plats! Nu ska den bara gås igenom också lite.

_________________
Magnus Wedmark
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Tips för icke besiktad bil för banan..
2553 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande