Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2015-08-02: Time Attack Festival, Pris: 1998:-,105dB [MANTORP]
1, 2   >>
6 besök senaste veckan (15948 totalt)
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
Vi på TAnu.se vill hälsa alla med minsta intresse för bankörning och Time Attack i Sverige välkomna 2 augusti till Mantorp Park.

Det allra första öppna för publik eventet vi någonsin haft, bjuder in dig som älskar köra bana att prova Time Attack på ett enkelt sätt i en för din bil passande klass (läs nedan om riktlinjer).


***KLICKA FÖR SNABB ANMÄLAN & SENASTE INFO (UPPDATERAD 150716)***



Publik kommer få följa vilka som blir "King of Mantorp" i respektive klass, och samtidigt avgörs Deltävling #2 för "Unlimited-klassen" i TAnu-serien.

Grädden på moset förutom inbjudna gäster & uppvisningar, blir att alla möts i SuperLaps med klimax i slicks-klassen som är finalen av "NETA": Med ekipage från hela Nordeuropa med!

- - -

PRIS:

TIME ATTACK & AUTOMATISKT DELTAGANDE "KING OF MANTORP": 1998:- Inkl. +2 fribiljetter (OBS! +500:- efter 26 Juli!)

Sommarens enda chans att på ett enkelt sätt prova på och tävla i Time Attack!
Vi bjuder in alla som kört bana, racing eller annan motorsport att köra med oss i ett enkelt format.

Välj en klass baserat på dina däck/motoreffekt, värm upp med ett pass på förmiddagen... för att sedan sätta din bästa tid på 2x15min långa Time Attack pass (preliminärt)!

Hälften (max 10st) i varje klass går sedan vidare till semi-finalerna som körs precis som finalerna i TAnu.se-mästerskapetpå 15min.

Top 5 går till SuperLaps final = Ett utvarv, en chans på attack - - - > Målgång!

Vinnarna firas direkt efter finalen av Slicks/NETA-klassen direkt på Paris-kurvan inför publiken.

Dagen avslutas med "Open Pit" pass för alla beroende på hur bra körschemat flutit på. Perfekt för medåkningar och ta med vänner & sponsorer ute på banan!

RIKTLINJER TIDSSCHEMA (Preliminära tider):

09.00 - 09.45 Warm-up
10.00 - 12.30 Q1 + Q2 (Top 10 varje klass vidare)
13.00 - 14.15 Semi-finaler (Top 5 går till final, "Unlimited" avgör Rond 2 i TAnu.se-serien här)
14.30 - 15.30 SuperLaps finaler "King of Mantorp"
15.35 - 15.50 "Winners Circle" i Paris-kurvan.
16.00 - 16.40 Open Pit
16.40 - 17.00 Sponsorship & Medåkning

- - - - -

KLASSER (ej samma som TAnu.se-serien):


CLUB: Gatdäck <400HK + R-däck <200HK + Slicks <120HK.


STREET: Gatdäck <650HK + R-däck <450HK. + Slicks <200HK


PRO: R-Däck (HK obegränsad) + Slicks <350HK.


NETA & "Unlimited": Slicks (HK obegränsad, automatisk anmälan till NETA-mästerskap)

TAnu.se åtar sig rätten att "seeda" dig in i rätt klass, välj därför med omsorg då det underlättar oss med administration för att slippa "sista minuten" flyttar efter vi besiktat din bil.

Känner du dig osäker, tveka inte att maila tech@timeattacknu.se med spec på bilen samt ditt telnr så ringer vi upp dig med support!

- - - - -

Säkerhet, biljetter & regler på plats:

SÄKERHET: Detta event håller väldigt hög nivå av säkerhet, med ambulans inkl. sjukvårdspersonal samt räddning/brand-bil förutom de mångfaldigt antal kompetenta funktionärer som finns runtom banan.

BILJETTER: Time Attack Festival är ett publik öppet för publik. Att köpa entré kostar 100:- och via länken ovan kan man boka biljettpaket (Köp 4 få 1 fri).

BESIKTNING & LICENS: Vi kör under SMA som tillhandahåller en personförsäkring, den kostar 150:-/dag eller 400:-/säsong (TECKNA HÄR!). Gäller såväl förare som medåkare.

En enklare teknisk säkerhetsbesiktning kommer göras på alla bilar innan ni släpps ut på banan.

Under dagen kommer du erbjudas att få en Teknisk bedömning för att klassas in i TAnu.se TÄVLINGSKLASSER (Kostar inget!).

TIDSSCHEMA: Det är ytterst viktigt att du har koll på dina körpass, och står i line-up senast 5min innan avsatt tid. Vi reserverar oss för eventuella saneringar, och tävlingspass går alltid före i ordning vid förseningar.

OBS! Mailas ut i god tid inför tävling!

ELSKÅP (375:-/dag): Om du vill ha framdragen el till din depåplats måste du ansöka om det innan, Mantorp Park tillhandahåller denna tjänst. Bokas enligt länken ovan.

ANG. BULLERKRAV (105dB): Mätningar av ditt buller görs vid förbifart med 10m avstånd. Den satta gränsen är 105dB och kommer kontrolleras löpande.

Om du överskrider gränsen blir du avflaggad och informerad om din nivå så du kan göra en åtgärd.

- - - - -

Boende TA-Festival special: Vi rekommenderar Lunnevads internat, bra vandrarhem standard- medtag lakan/örngott.

Internatföreståndare

Kristina Andersson

013-23 49 19

Mobil 0732 50 09 94

kristina.a.andersson@lio.se

- - - - -

Vi vill fylla Mantorp Park till bredden, allt kommer bevakas av fina mediaresurser med sammandrag på Viasat Motor.

Vår tanke är att ena alla er med intresse för Time Attack, oavsett vilken annan serie eller motorsport ni tillhör!

Tveka inte att ställa frågor på anmalan@timeattacknu.se eller ringa Micke (+46738121190) eller Robin (+070-759 21 50).

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
Många häftiga ekipage förutom "Unlimited-klassen" i TAnu.se-serien som kommer, men viktigast av allt:

Time Attack Festival är för A L L A med en sportbil för bankörning.

Se klasserna som delar upp det på ett begripligt och jämnt sätt, även flugviktare som kör på slicks etc!


ANMÄLAN (KLICKA!)






_________________
/ www.TAnu.se
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465



Blev precis klart att Kai Roger Bakken kommer med sin Esprit replika.
Tror ni han rår på Rickard ?
Kan Valtonen blanda sig i fighten ?

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Kommer bli galet detta, många stora och snabba namn

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Supramannen skrev:
Kommer bli galet detta, många stora och snabba namn


Största fighten hittills i Norden. Helt galet. Många sub 1:20 bilar

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
Supramannen skrev:
Kommer bli galet detta, många stora och snabba namn


Den erkänt snabbaste har vi inte ens hunnit påannonsera... någon halv-italienare från Åkersberga.




















_________________
/ www.TAnu.se
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Är det något team, med kaffebryggare, som har användning för en gammal grinig farbror.....så åker jag ner på söndags morgonen.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
Nu börjar det riktigt positivt nog närma sig FULLT!

Hoppas alla med intresse för snabba banbilar letar sig till Mantorp, ett tips är att boka ett "5 för 4" biljettpaket på länken:

http://goo.gl/i4W04g

Vågar knappt tänka på hur "SuperLaps" finalen i toppklassen kommer se ut. Med flera "sub 1.20" bilar anmälda gäller det nog att bäst nerver kommer avgöra:

Ett varv uppvärmning ---> En Attack ---> Målflagg.

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
NIzmo
Söderköping
Här sen Jun 2007
Inlägg: 401



Nu när det ändå är ett publikt event kanske ni ska skriva ut tidsscheman för besökare.

Jag har letat runt men hittar ingen info om nått sådant, inte äns när det börjar?

Edit: Hittade iaf att det är från 9 till 17 efter lite letande på facebook.

_________________
Daniel Ollikkala
200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
NIzmo skrev:
Nu när det ändå är ett publikt event kanske ni ska skriva ut tidsscheman för besökare.

Jag har letat runt men hittar ingen info om nått sådant, inte äns när det börjar?

Edit: Hittade iaf att det är från 9 till 17 efter lite letande på facebook.


Vi har ett preliminärt tidsschema som förare fått, men vi vill inte gå ut med något förs vi satt ihop grupperna och dylikt.

RIKTLINJER TIDSSCHEMA (Preliminära tider):

09.00 - 09.45 Warm-up
10.00 - 12.30 Q1 + Q2 (Top 10 varje klass vidare)
13.00 - 14.15 Semi-finaler (Top 5 går till final, "Unlimited" avgör Rond 2 i TAnu.se-serien här)
14.30 - 15.30 SuperLaps finaler "King of Mantorp"
15.35 - 15.50 "Winners Circle" i Paris-kurvan.
16.00 - 16.40 Open Pit
16.40 - 17.00 Sponsorship & Medåkning

_________________
/ www.TAnu.se
Citera
FreddieL
Vårsta, Grödinge
Här sen Feb 2014
Inlägg: 157



Så jäkla kul detta skall bli, även om man inte kommer bidraga med någon supertid och publikvänlig bil... om inte kommer den iaf bjuda på skratt och fingerpek

_________________
Fredrik Liljeroth
TimeAttackNU.se crew
Citera
TAnu.se
Sodertalje
Här sen Apr 2014
Inlägg: 239


Trådstartare
Nu finns bara enstaka platser kvar i de högsta klasserna, "Pro" är fullbokad. Mer körning finns i "lilla" klassen på gatdäck och "flugviktare" med mindre effekt (Club):

***KLICKA FÖR SNABB ANMÄLAN & SENASTE INFO (UPPDATERAD 150716)***

Med ett utsålt startfält med många "stjärnor" från Norge, Finland, Baltikum och givetvis det bästa i Sverige... så kommer denna 105dB välljudande dag säkerligen bli minnesvärd!







_________________
/ www.TAnu.se
Citera
FreddieL
Vårsta, Grödinge
Här sen Feb 2014
Inlägg: 157



Hehehe... sitter o kollar youtube-klipp på banan... måste hitta rätt spårval och se vart man kan spara in några tiondelar... eller tio sekunder kanske i mitt fall... vart tror ni tiden för semi kommer hamna i Club?! Siktar ju på att INTE komma sist!!

_________________
Fredrik Liljeroth
TimeAttackNU.se crew
Citera
Andreas P.

Här sen Jan 2015
Inlägg: 76



FreddieL skrev:
Hehehe... sitter o kollar youtube-klipp på banan... måste hitta rätt spårval och se vart man kan spara in några tiondelar... eller tio sekunder kanske i mitt fall... vart tror ni tiden för semi kommer hamna i Club?! Siktar ju på att INTE komma sist!!


Jag boomade finalen (top 8) sist med min 1:45 tid, bara 12 sekunder efter segraren....

Blir ju lite annan line-up under festivalen, ska intressant att se hurpallen kommer se ut. thumbs up

_________________
Andreas Persson
Mitsubishi Evo X
Citera
FreddieL
Vårsta, Grödinge
Här sen Feb 2014
Inlägg: 157



Andreas P. skrev:
FreddieL skrev:
Hehehe... sitter o kollar youtube-klipp på banan... måste hitta rätt spårval och se vart man kan spara in några tiondelar... eller tio sekunder kanske i mitt fall... vart tror ni tiden för semi kommer hamna i Club?! Siktar ju på att INTE komma sist!!


Jag boomade finalen (top 8) sist med min 1:45 tid, bara 12 sekunder efter segraren....

Blir ju lite annan line-up under festivalen, ska intressant att se hurpallen kommer se ut. thumbs up



Ja det skall bli skitkul!! Hoppas kunna komma ner mot 1:42... vore roligt att få gå vidare från kval iaf

_________________
Fredrik Liljeroth
TimeAttackNU.se crew
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Andreas P. skrev:
FreddieL skrev:
Hehehe... sitter o kollar youtube-klipp på banan... måste hitta rätt spårval och se vart man kan spara in några tiondelar... eller tio sekunder kanske i mitt fall... vart tror ni tiden för semi kommer hamna i Club?! Siktar ju på att INTE komma sist!!


Jag boomade finalen (top 8) sist med min 1:45 tid, bara 12 sekunder efter segraren....

Blir ju lite annan line-up under festivalen, ska intressant att se hurpallen kommer se ut. thumbs up


Jag tror att snabbaste (top 3) tiderna kommer ligga i spannet 1.32-1.35 i club.
Men svårt att säga då reglerna som nämnts är betydligt öppnare under festivalen.

Så här såg det ut sist på mantorp i Club:
Kval: http://www.mylaps.com/en/classification/3569216
Final: http://www.mylaps.com/en/classification/3569389

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
PhilipJ123
halmstad
Här sen Jul 2015
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Är ju inte direkt rätt tråd att fråga detta i men i den minsta klassen hur mycket arbete kan behövas göra på bilen? Går själv i tankar om att köpa en E36 att ha som en liten rolig bruksbil till våren 2016 (första bilen ) och hade varit skit kul att spara ihop en slant och prova på att köra under ett instegs event som ni har. Kan själv tänka mig att bromsar och däck vore bra att byta ut..

Ser förövrig fram emot helgen

_________________
Philip Johansson
Citera
Andreas P.

Här sen Jan 2015
Inlägg: 76



PhilipJ123 skrev:
Är ju inte direkt rätt tråd att fråga detta i men i den minsta klassen hur mycket arbete kan behövas göra på bilen? Går själv i tankar om att köpa en E36 att ha som en liten rolig bruksbil till våren 2016 (första bilen ) och hade varit skit kul att spara ihop en slant och prova på att köra under ett instegs event som ni har. Kan själv tänka mig att bromsar och däck vore bra att byta ut..

Ser förövrig fram emot helgen


Här finns komplett regemente: thumbs up

https://dl.dropboxusercontent.com/u/46133030/TA-Club%20%2C%20Tekniska% . . . .

_________________
Andreas Persson
Mitsubishi Evo X
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683



grymt nyfiken på att se startfältet jag med !
Kommer tävla i Street klassen, hur tror ni med lite koll tiderna kommer ligga där?
kommer bli grymt spännande med 650hk bilar på rena gatdäck kontra motorsvaga bilar på r-däck...

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



Gabriel Wendel skrev:
grymt nyfiken på att se startfältet jag med !
Kommer tävla i Street klassen, hur tror ni med lite koll tiderna kommer ligga där?
kommer bli grymt spännande med 650hk bilar på rena gatdäck kontra motorsvaga bilar på r-däck...


Levererar du tider kring ditt nuvarande pers så kan du vara med och fightas i absoluta toppen tror jag

Vi kan förvänta oss tider kring 1.27-1.29 i top 5 vågar jag påstå.

Men det gäller att vara jämn och kunna leverera när det gäller

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683



okej thumbs up

Ja, mitt mål är att ta mig till final och få köra hotlap.. där kan precis vad som helst hända... Skitsamma om någon varit snabbast hela dagen, en på bromsning eller ett kast så är varvet förstört och placeringen tappad, Coolt!

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Inför träffar
2015-08-02: Time Attack Festival, Pris: 1998:-,105dB [MANTORP]
1, 2   >>
6 besök senaste veckan (15948 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande