Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Logitech G27, eller finns det en ersättare?
7354 besök totalt
OLLERIXON
Örebro
Här sen Dec 2004
Inlägg: 178


Trådstartare
Som rubriken lyder är det dags att låta tagnentbordet vila och istället köpa en spelkringla.
Är det fortfarande G27 som är "the shit" eller finns det någon värdig ersättare??

Tanken är att börja vingla lite i Assetto Corsa.

_________________
Olle Erixon
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Fanatec Clubsport thumbs up

www.fanatec.com

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
xtimmyx
Stockholm, Sweden
Här sen Sep 2010
Inlägg: 474



Jag kör med Fanatec CSR som jag trivs mycket bra med. Kan inte påstå att jag känner en enorm skillnad på själva ratten mot G27 men den har gott om trevliga inställningar direkt på ratten så man slipper pilla med drivrutinerna.

Däremot är Fanatecs Clupsports-pedaler som jag använder ett enormt steg upp mot G27-pedalerna!

_________________
Timmy Lundin
Toyota MR2 AW11 - Projektet
Toyota Chaser JZX90 - Drift-grisen
BMW 120i E87 - Brukisen / vinter-släden
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Hade g27 innan, skaffade en thrustmaster t-500 och blev sjukt nöjd, även om g27 är helt ok är t-500 ett jättekliv upp från det. Har rejskompisar i ligan som kör både v.1 och v.2 av fanatecs, och de är nöjda de också.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Axly skrev:
Hade g27 innan, skaffade en thrustmaster t-500 och blev sjukt nöjd, även om g27 är helt ok är t-500 ett jättekliv upp från det. Har rejskompisar i ligan som kör både v.1 och v.2 av fanatecs, och de är nöjda de också.


Kör också en T500RS + shiftern TH8A

Fanatec sägs vara riktigt bra men de har dragits med en del kvalitetsproblem vilket gjorde att jag tvekade.

_________________
Martin Öberg
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Det har kommit en Logitech G29 nu såg jag. Någon som testat?

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 966



Jag läste en diskussionstråd om den, det verkar vara som en g27 i grund med ett uppskruvat pris. Nu får man t500 för samma pris, och där finns det ingenting att snacka om, T500 är många divisioner bättre.

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Citera
meantek
Flen
Här sen Mar 2013
Inlägg: 2797



T300RS är också finfin. Pedalerna gör väl egentligen att den faller lite halvplatt på arslet, sådär. Det löser man iofs med T3PA-Pro (som är T500RS-pedalerna), och sedan köper man till TH8A. Lättast är T500RS + TH8A med en gång iofs.

Själv har jag kombon T300RS + T3PA-Pro + TH8A. (Och en köksstol...)

_________________

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Meantek skrev:
T300RS är också finfin. Pedalerna gör väl egentligen att den faller lite halvplatt på arslet, sådär. Det löser man iofs med T3PA-Pro (som är T500RS-pedalerna), och sedan köper man till TH8A. Lättast är T500RS + TH8A med en gång iofs.

Själv har jag kombon T300RS + T3PA-Pro + TH8A. (Och en köksstol...)


hmm win+win+win+fail

Vill man spara pengar så kan man ju leta efter ett par begade T500RS pedaler om du inte går för T500RS. skateboard bushings misstänker jag gör ett väl så bra jobb som conical brake mod och bättre om du vill ha det riktigt styvt vid full broms. Mer gummi att trycka ihop om du kör med två trögare bushings. kan ha fel.

Jag kör med TX och den har inte börjat strula än. Lite förvånande tycker man sig höra mer problem med T300RS. Men det är ju fler som använder den också. Konstruktionen i sig tror jag inte är sämre i alla fall...

Kanske också bör tillägga att jag hade en riktigt dålig erfarenhet med TH8RS. Den gick sönder efter några månader gick ur produktion. Thrustmaster ville inte erbjuda mig en ny men fick pengarna tillbaks i stället.

Lite bättre än G27 men clubsport shiftern jag har nu är dubbelt så dyr men fyra gånger så skön både i sekventiellt och H-shifter läge.

G29 är ju på gång på marknaden också. Får se kanske är något lite bättre än G27 men MSRP avskräcker de vill ha mer än för en TX/T300RS. Då ingår inte växelspak???

Vete gudarna om tillverkningskostnaderna verkligen gått upp så pass?

OP the shit numera stavas OSW

_________________
Pär Öqvist
Citera
Racingsimulatorer
Logitech G27, eller finns det en ersättare?
7354 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande