Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2015-08-14 KANONLOPPET GELLERÅSEN
1 besök senaste veckan (3431 totalt)
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
SPVM MED SUPPORTKLASSER. Stort tack till funktionärer domare tekniker övrig banpersonal. Helgen bjöd på strålande väder. Tyvärr blev det race mässigt en kass helg för mej och Ronny, torsdag kväll hämtades en z3 m coupe vagnbok fixades under fredagen, test blev två varv då den trycker ut olja, så det var vad den kom att rulla. På den gula i modsport 2 kass fäste fram både fredag lördag låste upp höger fram fick pumpbromsa, felet visar sej vara stålkanten på klossen hakar i navet klossen kantrar, låser hjulet. Fel fixat till race1 men tyvärr har där redan blivit platta så bromsningar får bli som bambi på hal is, som avslutning varv nio avförd i högern efter rakan den skyldige blir diskad, och jag får bryta. Fixa ihop bilen till race 2 på med nya klossar ändra dämpare,tejpa kolfiber. startar i 7 led kör upp mej 6 plac på 4 varv bilen går kanon, vid varvning av silverfärgad Miata , missar han mej, utan troligvis ser han Charlies Viper i backspeglen svänger vänster hans framdäck fastnar i min bakfälg , jag får en lufttur, o punka race 2 avslutat. Det jag kan ta med mej hem är att jag förbättrade tiderna med 3 sek ner till.1.11 kass tid ändå men bättre än i fredags,nu fixa bilen till SSK på Kinnekulle. Filmer kommer från Kanonloppet, vi hade 2 kameror i mont.

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Stress för att få ihop bilen till finalen på SPVM. KANONLOPPET TOG HÅRT PÅ BILEN pÅKÖRD I BÅDA RACEN, fixade bilen provisoriskt till SSK deltävling 5 , tyvärr hade infästning fjäderben höger fram fått sej en smäll som vi inte såg så i race 2 ssk lämnade fjäderbenet in, så istället för att byta fälgbana o sidokjol,blev det hela framdelen då den är i stycke plus frontspoiler fjäderben , Dtm aluben går inte att få tag i ,blev svetsa o stifta, stödämpare hade jag tur då Köhler hade en, när jag var där i annat ärende med sönderspikade, kolvar från z3m roadster som vi hämtade torsdag kväll innan kanonloppet för vagnboksutfärdande fredag förmiddag test fredag em var tänkt. Så blev det inte då den lade gelleråsen i en oljedimma. Hål i en kolv 4 kolvar spräckta. Alla 6 kolvar hårt spikade. Tur att där var hål i tvåans kolv , då 4 var spräckta , hade blivit generalras. Omöjligt att se orsaken OM SÅ VARIT FALLET . Nåväl kolfiber delar till gul Bmw m3 gtr är på väg fälgbana anlänt från bbs, montering o lack måndag till till torsdag, försöka hinna få ihop motorn till bmw z3 m roadster så ronny får kört något mer än två varv på gelleråsen i år. MAXXTUNING har aldrig mappat vare sej bil eller motor löst som säljaren uppgav, vi har läst av styrenhet, skickat till Maxx tuning. Nu får vi lägga på ett kol så vi får ihop båda bilarna till Falkenberg, Maxxtuning har lovat mappa Z3MCOUPE om vi hinner få den klar. Blå Bmw m3 gtr v8 väntar fortfarande på sin mek sträckare. Så den får bli hemma från falkenberg,hinner inte fixa 3 bilar på en vecka. Lite foto kommer här filmer finns på jarlsbilservice facebook.










_________________
Sten Jarl
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Bra kämpat thumbs up Lova att inte jacka kolven mer! Det funkar inte på 4-takt.....

När kommer filmerna som det va ett sånt ståhej om?

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Dom från krascherna ligger på hemsidan, jarls facebook. Det som är inskickat ska ju bli ett 20 min i tv4 sport är meningen

_________________
Sten Jarl
Citera
StenJarl
helsingborg
Här sen Apr 2011
Inlägg: 356


Trådstartare
Jackningen av kolvarna beror på att essen lagt in en felaktig turbo fil i styrenheten. så inte ens för turbo var den rätt. Man lär sej något nytt var dag.Spikat i sönder kolvarna totalt. Det märkliga är att säljarna ,sålde den som nymappad. nytt max sprut körd på rullande landsväg. Hette det på torsdagkvällen.Fredag morgon kunde man pumpa med vevhusvent. Nya tag bara.

_________________
Sten Jarl
Citera
Eftersnack
2015-08-14 KANONLOPPET GELLERÅSEN
1 besök senaste veckan (3431 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande