Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
Renault Master "racedragarn"
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (28178 totalt)
Costin
Skämningared
Här sen Jun 2006
Inlägg: 308



Jag önskar dig all lycka med din Master och att den inte är lika kass som den jag hade.

Det började bra med att halvljustet la av på vägen hem. I mörker. Blinkersspaken hade gett upp. Det fortsatte med trasigt tändningslås, rutan sprack, dieselpumpen började läcka luft så man fick pumpa på gummiblåsan när den stått mer än någon dag, båda yttre drivknutarna började skrammla, hjullager vf, en skjutdörr gick i baklås, elen till draget (orginalmonterat) brann.... Hade skiten i ett halvår, lagade man en grej gick 2 andra sönder.
Osedvanligt korkat ihopkommen överallt dessutom, till exempel så måste man pressa isär hjullager när man ska byta bromsskiva... Och så var det stora hål bakom Parisplasten på sidorna.
Mastern hade gått 18000 mil så den var inte slut skulle man ju kunna tycka, gått runt mellan småföretag i mellansverige och till slut blivit crossbuss.

Har köpt en Sprinter nu attan så nöjd! Äldre än Mastern men en sån skillnad på alla sätt!

En grej var bättre på Mastern, tanken rymmer 100 liter.

_________________
Bertil Hedlund, Cortinist
Effekt är hur hårt du slår i väggen, moment är hur långt du flyttar den.
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
pepo skrev:
Låter bra med tanke på att vi har samma typ av motor.


Har en reservdelsbuss också om det skulle behövas delar!

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Låter ju inte kul att du hade problem med din men än så länge funkar min fint och rost är det enda jag riktigt är ledsen över... Elen till draget har jag kopplat själv och det som sitter från renault förstår jag bara blir problem!

Nåt annat som jag inte gillat är stolarna men det ska de strax bli bättring på, en BMW som fått släppa till elskinnstolar.



_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Rovers
Boden
Här sen Apr 2007
Inlägg: 170



Vi körde masterbussar tidigare i jobbet. Funkade överlag bra men vi byter ju buss vid 16000mil.
Ska tydligen vara viktigt att göra kamremsbytet i tid Jo vi hade en växellåda som sa upp sig från ingenstans.

Schyssta stolar Pelle, du råkar inte ha baksätet kvar?

_________________
Tony Granbom

http://www.garaget.org/?car=226041
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Baksätet finns kvar i donatorbilen men skicket är nog inget vidare...
E34 kombi

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Rovers
Boden
Här sen Apr 2007
Inlägg: 170



Äsch då,, skulle varit sedan

_________________
Tony Granbom

http://www.garaget.org/?car=226041
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701


Trådstartare
Bra med uppdateringar på denna sidan
Har iaf rullat snart 5.000mil med bussen och kommit fram till att buss det är det man ska ha! Efter den insikten köpte jag en nyare buss! En 2013 Ford transvestit så nu ska väl Renaulten få hamna till försäljning.
Har iaf gått väldigt bra (och sjukt billigt) men då jag har typ 100mil till varenda bankörning/tävling så vill man ha något som går lite tystare, renaulten bullrar lite när man passerar 90-100 vilket jag gärna gör på långkörning

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Andra projekttrådar
Renault Master "racedragarn"
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (28178 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande