Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Koppling - Laddtryck ??? | 1 besök senaste veckan (816 totalt) |
Hej har en fråga bara ... har haft mitt turbo kitt på CRXen nu någon vecka och min kopling slirar som f*n .. har beställt en hårtare tryckis och grymmare lamel ..
Precis när jag fick på kitet så gick Hondan som fasen (0,55bar) nu efter ett par veckor så vill den bara ladda 0,2-0,3bar =( om man har en slirande koppling får man upp samma laddtryck då ?? Det blir ju inte alls lika mycket belastning på motorn, allså du måste ju ha belastning på motorn om turbon ska ladda fullt utt eller har jag fel ??? Som tex om du står i friläge och gasar så får du inte fullt ladd imed att det inte e belastat .. om någon här vet hur det liger till så skriv gärna några rader PS Hoppas ni förstår vad jag menar =) Tack så länge |
Ja, du måste ha belastning på motorn för att få fullt laddtryck. På lägre växlar kommer man sällan upp i fullt laddtryck till exempel, för att motorn varvar upp så snabbt att turbon inte hinner bygga upp trycket. Högst laddtryck får man i regel på högsta växeln, i uppförsbacke.
Är båda de här tryckvärdena (0.55 och 0.2) med den förstärkta kopplingen? Det bästa vore att kolla med nån vad laddtrycket ska ligga på, jag vågar mig inte ens på en gissning. Sen är det bara att börja felsöka. Läckage? Wastegate-klockan? Magnetventilen (om det ingår i kitet, är inte säkert)? Spikningar eller nåt som gör att styrenheten ställer ner laddtrycket? (om nu laddtrycket alls regleras elektroniskt med det här kitet, det är inte säkert.) Är de här turbokiten vanliga på CRXer? Blev frånåkt av en igår, eller kunde i alla fall inte acca ikapp. _________________ Rolf Gustafsson V40 T4 |
Skruva banåkabil Koppling - Laddtryck ??? | 1 besök senaste veckan (816 totalt) |