Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
BMW E36 328 1996
2733 besök totalt
Tobberall
Gnosjö
Här sen Sep 2015
Inlägg: 5


Trådstartare
Hej!
Nybörjar i detta med banåkning , körde denna helgen i Tierp och det var det roligaste jag gjort.


Så nu till min fråga , ska byta ut kopplingen på bilen , Vilken 6 puckad koppling ska man satsa på ?

Vart kan man köpa glasfiber skärmar huv osv?

Vilka bromskivor är att rekommendera ?

Tack på förhand!

_________________
Tobias Johansson
Citera
andreasivarsson
Svanesund
Här sen Okt 2014
Inlägg: 117



Tobberall skrev:
Hej!
Nybörjar i detta med banåkning , körde denna helgen i Tierp och det var det roligaste jag gjort.


Så nu till min fråga , ska byta ut kopplingen på bilen , Vilken 6 puckad koppling ska man satsa på ?

Vart kan man köpa glasfiber skärmar huv osv?

Vilka bromskivor är att rekommendera ?

Tack på förhand!


Hej

Kul att du hittat bankörningen. Angående koppling skulle jag rekomendera en kevlarlammel som är mer originallik men tål mer effekt. Då slipper man sinterns hugg. Sen såklart ska du upp på höga effektsiffror så är sinter ett måste nästan.

Glasfiber grejer kan du köpa på acm tex. Kör med deras dörrsidor bara änsålänge men de tycker jag är riktigt bra.

Bromskivor kör jag på original m3 skivor och det funkar bra för mig i samband med pfc 11 belägg fram och pfc 08 bak. Bromskylning för att spara på beläggen också så är dyra belägg inte så jättedyra längre.

Mina åsikter iallafall.

MvH
Andreas Ivarsson

_________________
Andreas Gottfridsson
Tanu.se
1:a 2018 Club Challenge
4:a 2017 Club Challange
6:a 2016 Club Challenge
2:a 2014 club
Facebook.com/TimeAttackTeam91
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Varför inte originalkoppling eller motsvarande?

Ett budget tips är att köpa skivor på Sandtler.de, det är Zimmermann skivor och dom funkar klockrent och till ett helt annat pris än original (men det skall vara deras ej hålborrade)

Det finns en uppsjö mindre bra skivor på marknaden och original brukar ligga bra till kvalitetsmässigt men kostar en del.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
BMW E36 328 1996
2733 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande