Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 10112 besök totalt |
2004-07-25 Sturup raceway, MGCC KM 2
Söndagen 25/7 är det dags för MGCC:s klubbmästerskap deltävling 2. Som vanligt behöver man inte vara medlem för att deltaga. Anmälningsformulär finns på hemsidan och anmälan är inte bindande. Det är mycket lättare att administrera en frånvaro än en efteranmälan. Tidsschema kommer i början av nästa vecka på hemsidan. Får du inte ihop bilen, så kom dit och flagga. Vi ses där! _________________ Thomas Bjernflo |
||||||||
Ser fram emot det!
![]() ![]() Nyfiken oxo på tidschemat, det enda man fick reda på i utskicket (med snigelpost) var att besiktningen öppnar 8.00. Om jag som har 2 timmar att köra dit ska vara avlastad och varmkörd kl 8.00 så får jag gå upp väääldigt tidigt ![]() Har vi banan hela dagen? Edit, anmälde mig via hemsidan nyss (länk från "kalendern), bra grej! ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||||
Jag kan idag inte lova att vi kommer ha transpondersystem. Faktum är att vi i eftermiddag ska testa det på Sturup, jag ska bara till Knutstorp först och hämta en transponder att testa med (Sturup har allt utom själva transpondrarna). Vi jobbar på att vi ska ha det och det ser lovande ut. _________________ Thomas Bjernflo |
||||||||
Kalas med föranmälan på nätet
![]() ![]() Sitter och kollar på anmälda i Roadsport C... Det blir nog en hel del att tampas med och de populäraste bilarna verkar vara 9x4 och Miata ![]() ![]() Ser verkligen fram emot detta. Bilen fungerar som den skall och så kommer det vara första gången för mig jag kör på Sturup någonsin ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
5 st 9X4 och 4 st Miata hittills
![]() Dags att börja med ursäkter och bortförklaringar, kanske ![]() Jag kör förresten på gatdäck - INTE R-däck - jaså, har jag redan sagt det ![]() ![]() Mitt lillfinger är stelt också - avgipsat men stelt och ömt ![]() ![]() Ni andra då - skurgummeknän, rostiga hjulmuttrar, lossnande slangklämmor, eller något annat? ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Fasen också, jag börjar få slut på ursäkter... Nu har jag nämligen installerat en Sparco Ultra samt sexpunktsbälte. Dessutom har jag kört Volvo 360 på Sturup 1995. Ja ja, man kan ju glömma ![]() ![]() Ser fram emot att rejsa mot er alla, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
||||||||
Jag drar till med att jag har svårt att jag har svårt att förstå vad funktionärerna säger eftersom jag kommer från andra sidan Hallandsås ;-) Fast för närvarande är det mest elpanikmekning, nästan stendöd bil efter rykande kablar i motorutrymmet ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||||
Njae... ![]() Någon skrev om Sturup (gamla sträckningen) "raksträcka - hårnål - raksträcka - hårnål" alltså mycket hästar - mycket broms. Men, sen byggde de ju om den... ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Vaddå ursäkter
![]() Jag kör med skrikiga-crap-gatdäck, sunkig fjädring och till råga på allt är Sturup en helt ny bana för mig. Men det tänker inte jag gnälla över eftersom jag kör som en kratta ![]() ![]() ![]() Kommer verkligen bli skoj att få köra lite ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||||
Ja, det ska bli kul
![]() Den nya delen är riktigt kul. Hårnålarna (två stycken i den gamla delen) gillar jag inte alls, vilket givetvis beror på att jag kör som en kratta i dem - särskilt den första. Ska försöka köra lite lugnare in - och förhoppningsvis fortare ut... ![]() _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
9x4 är av någon anledning sega runt tvära böjar, där vinner Miatorna mycket.... Kommer nog med en personlig ursäkt under söndagens övningar, det är fö VÄLDIGT nära till räckena på Sturup. Blir till att tokmeka för att lappa ihop bilen sen Knutstorp senast, hinner inte lacka och det blir nog en del silvertejp Finns det nåt tidsshema för dagen? Avlastad och klar för bes. Kl:8 känns tidigt....... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
Det är nu klart med transpondertidtagning! Ett allmänt tips är att se över placeringen av transponderhållaren. Under SSM upptäckte vi att det var flera som monterat den uppochner. Det brukar fungera, men inte att rekomendera. Rekomenderad placering är max 60cm från marken och fritt mellan mark och transponder. _________________ Thomas Bjernflo |
||||||||
Ja, med rätt spår så ![]()
Jo tack - jag var decimetrar från att buckla till min nyriktade högra bakskärm i utgången från 2:a hårnålen sist ![]()
Vad hände på Knutan? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
Perfekt ![]() Men... 60 cm! Då är inte sidorutan rätt plats på många bilar... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||||
OK!!! Vad är uppochner, skall sprinten sitta uppåt eller neråt? Spelar det nån roll om transpondern sitter på höger eller vänster sida i bilen? EDIT: Fritt mellan mark och transponder kan bli svårt då dom flesta har den på insidan av bakre sidorutan. Är det bättre att flytta den till utsidan?? och hur var det med tidsshema? finns inget ?? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
Plöjde en åker med den nya splittern när PCS Racing var på Knutstorp. Blev mycket plåtskador på framskärmarna men splittern höll ![]() ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 10112 besök totalt |